Paradisio of The Baby's Corner voor geboortelijst?

• Paradisio of The Baby's Corner voor geboortelijst?

Hallo iedereen,
    Ik ben momenteel 14 weken zwanger van een tweeling. Ik ben al stilaan aan het uitkijken naar in welke winkel we de geboortelijst zouden leggen. We twijfelen tussen Paradisio (Desselgem) en The Baby's Corner. Pluspunt aan Paradisio is de prijs (heel veel dingen zijn toch iets goedkoper daar dan in The Baby's Corner). Ook krijgen wij in Paradisio, bij het afsluiten van de lijst, een waardebon van 15% i.p.v. 10% omdat het een tweeling is.
    Pluspunten bij The Baby's Corner zijn, vinden wij, de vriendelijkheid (We zijn bij zowel Paradisio als The Baby's Cornern al eens gaan rondneuzen. Bij Paradisio moesten we ons best doen om iemand te vinden die ons kon/wou helpen. Bij The Baby's Corner werden we op 15 minuten tijd 4 keer aangesproken). Ook vind ik persoonlijk The Baby's Corner een mooiere winkel.
    Heeft iemand ervaring met één van beide of beide winkels?
  • Ik twijfel ook tussen deze winkels. Baby’s Corner heeft de naam duur te zijn en klopt ook. Om die reden zou ik voor Paradisio kiezen. De winkel is minder gezellig en mss is de assistentie minder maar de goederen zijn dezelfde en als dat goedkoper kan...
    Desselgem is voor mij wel iets verder rijden maar ik denk dat ik toch daarvoor ga kiezen.
    Ik ben nog niet gaan informeren, zal dat over enkele weken eens doen. Bij Baby’s Corner ga ik enkel eens in de solden smile.gif

Mijn broer zijn lijst lag bij Paradisio en veel van mijn omgeving gaan daar ook waar het vroeger eerder Baby’s Corner was. Ze zijn er tevreden en vooral de prijs drijft hen naar Desselgem/Gent.
  • Ik twijfel ook tussen deze winkels. Baby’s Corner heeft de naam duur te zijn en klopt ook. Om die reden zou ik voor Paradisio kiezen. De winkel is minder gezellig en mss is de assistentie minder maar de goederen zijn dezelfde en als dat goedkoper kan...
    Desselgem is voor mij wel iets verder rijden maar ik denk dat ik toch daarvoor ga kiezen.
    Ik ben nog niet gaan informeren, zal dat over enkele weken eens doen. Bij Baby’s Corner ga ik enkel eens in de solden smile.gif

Mijn broer zijn lijst lag bij Paradisio en veel van mijn omgeving gaan daar ook waar het vroeger eerder Baby’s Corner was. Ze zijn er tevreden en vooral de prijs drijft hen naar Desselgem/Gent.SV8 @ Vandaag 10:20

Ik heb een buurvrouw die in februari bevallen is van haar tweede kindje, en de lijst lag ook bij Paradisio. Zij was daar eigenlijk niet echt over te spreken. Heel veel dingen die wel op de lijst moesten, maar die door de verkoopster niet aangehaald waren, en waar zij dan achteraf zelf nog moest aan denken van 'Oh, en dat ook nog'. Ook had ze een paar artikelen op de lijst gezet in een bepaald kleur, maar eens thuis beseften ze dat dat kleur toch niet zo goed in hun interieur paste, dus wilden ze die paar dingen veranderen (enkel van kleur). In Paradisio deden ze daar nogal moeilijk over, terwijl zij zegt dat ze daar in Baby's Corner niet moeilijk over zouden doen... Wij willen ook de best mogelijke assistentie, het zijn onze eerste kindjes, dus ik ga het alleszins niet weten als er iets te weinig op mijn lijst staat... De kamertjes en de kinderwagen zouden we wel bij Paradisio kopen, omdat ze daar die actie hebben van 20% korting in de vorm van een waardebon.
  • Ik vind beide winkels heel mooi! Europoint is ook een te overwegen optie? Ligt ook in de buurt.. verder geen ervaring met de geboortelijst in deze winkels, de onze lag in dreambaby smile.gif
  • @TieMa Voor kinderwagen en kamer ga ik ook sowieso langs daar passeren.
    Wat de lijst betreft hoop ik ook wel op wat assistentie... ook een eerste kindje hier en zou stom zijn om iets te vergeten.
    Ik zou sowieso wel vragen om na een bezoek en samenstellen van lijst nog 2 dagen tijd te hebben en dan te bevestigen... lijkt mij geen onoverkomelijke vraag alleszins!
    Succes bij de keuze!

Ik vind het gewoon jammer dat er prijsverschil zit op dezelfde artikelen. Misschien moet ik eerst eens kijken wat het verschil zou zijn en dan beslissen. Ik woon op nog geen 10 minuten van Baby’s Corner wat ook wel praktisch is natuurlijk.

Enfin, ik ben er nog niet zo in detail mee bezig. Eerst nog op het nieuws wachten van de punctie die ik moet ondergaan en dan eens in actie schieten.
  • Wij hadden bij eerste kindje een lijst bij Paradisio, wel in Hofstade maar concept is ‘t zelfde.
    Ik koos voor Paradisio om 2 redenen: heel ruim aanbod en inderdaad vaak goedkoper.

Wat ik nu wel als ervaring kan meegeven:
    Ik vond het niet super. Je kan niks online doen, dus voor de kleinste wijziging moet je mailen of langsgaan. Ze hebben een ruim assortiment, vooral online maar vaak moet dat dan besteld worden en eens besteld is het verplichte afname. Ik wou zo graag veel van hetzelfde thema van Trixie. Een deel bieden ze standaard aan maar de rest dus niet.
    Wat goedkoper betreft: veel artikels zijn ‘sterartikelen’ en deze tellen niet meer mee voor je waardebon achteraf (die 10 of ingeval tweeling 15% dus).

Deze zwangerschap gekozen voor 2 kleine lijstjes, waarvan 1 dreambaby voor de algemene spullen en duurdere spullen: voordeel: echt ALLES online, ik ben slechts 1 keer naar de winkel geweest om de stokke tripp trapp te laten toevoegen, al de rest doe ik zelf. Ik heb al oneindig vaak spullen toegevoegd en weer gewist. Als je hetzelfde artikel elders goedkoper ziet, passen ze het aan op je lijst: heb al veel artikels zo gemeld en ze zijn echt flexibel én daarnaast telt dit dan nog steeds mee voor je waardebon! (Weliswaar de verminderde prijs maar dat is logisch). En je kan duurdere spullen splitsen wat je bij Paradisio ook niet kan.

Ik persoonlijk zou niet meer kiezen voor Paradisio, ondanks hun ruim aanbod.
  • Paradisio.
    Aanpassen is via mail maar dat kan tot 10 stuks per keer.
    Werd ook altijd snel gedaan.
    Dat je specifiek bestelde stukken moet kopen, vind ik maar logisch. Waarom bestellen of op de lijst als je het niet echt wil of nodig hebt denk ik dan 🤭.
    Bij paradisio kan je cadeaubonnen op de lijst zetten ook.
  • @Neuzeke Ja als je het specifiek besteld vind ik het wel normaal dat je het verplicht moet nemen hoor dat zeg ik niet. Ik bedoel dat daardoor hun gamma zo veel uitgebreider lijkt dan bv bij dreambaby. Dreambaby is beperkter maar behalve kleertjes heb je nergens een verplichte afname van.
    Ik vond het niet handig om te mailen en niet zo tof ook omdat ik soms over 1 product wel meerdere keren van gedacht verander 😉 Zwanger he. Ik vind het gewoon een grote tekortkoming dat ze na al die tijd nog altijd niet voor een platform gezorgd hebben waar je online je lijst kan beheren, en de service bij dreambaby vind ik ook gewoon echt veel beter.
    Hun uitleg was hier ook trouwens op sommige vlakken zelfs belachelijk en ik heb gewoon ja geknikt en m’n ding gedaan maar dat zal wel van verkoopster tot verkoopster afhangen.
    Ik zou zeggen lees je zelf vooraf in en zorg dat je zelf goed weet wat je wel en niet wilt, zodat je je geen dingen laat aanpraten (verkoopster zei tegen mij “ja de eerste 3-4 maand ligt je baby toch vooral in de maxi cosi die je op de wandelwagen klikt, en daarna kan je die al in het zitje zetten hoor” wat ik echt compleet fout advies vind 😬 En helaas zullen velen dat gewoon aannemen ook...)
  • @dreamy.
    Maar wat bedoel je dan met spullen moeten afnemen.
    Ik ging 3 keer naar dezelfde paradisio als u en dat gaat enkel of grote en specifieke bestellingen(kamers, buggy's), seizoenskledij en solden.

Wat je zegt ivm verkooppraatjes en verkeerde info.
    Dat was bij ons ook zo.
    Voornamelijk bij de oudste heb ik dat ondervonden.
    Toen gingen we samen met iemand rond.
    Bij 2 en 3 nam ik natuurlijk gewoon zelf een kar en ging ik gewoon rond.

Ivm aanpassingen, dat zal voor iedereen anders zijn.
    Ik heb daar amper gebruik van gemaakt.
    Bij de jongste herinner ik mij wel, dat ik af en toe mailde om er wat extra op te zetten en eens voor een autustoel te wissen en dat was altijd heel snel aangepast.
    Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
    Als je van uzelf weet dat je nogal van gedacht kan veranderen en heel vaak wil wissen en toevoegen zijn er mss idd andere winkels beter geschikt.

Bij paradisio kan je trouwens ook cadeau bonnen op de lijst zetten.
    Mensne die niet weten wat kiezen of liever centjes geven kunnen dan ook zo werken.

• Ik heb mijn lijst bij Paradisio in Sint-Niklaas en vanaf deze maand kan je nu ook online dingen toevoegen aan je lijst of verwijderen natuurlijk.
    Inderdaad wel handiger dan mailen, al moet ik zeggen dat ze daar in onze winkel geen probleem van maakten.

Weet niet hoe het bij The Baby's Corner is, maar ik vind het wel leuk bij Paradisio om de winkel door te wandelen en een kar te vullen. Die kar (of karren) worden dan in magazijn gezet zodat de spullen altijd beschikbaar zijn. Ze verwittigen ook altijd als een item zeker moet gekocht worden.
    Wij hadden op een zaterdag eerst 3u uitleg over alles en dan mochten we kar vullen. Wij wonen nu wel niet ver, dus ga er misschien nog wel eens langs om persoonlijk bij te vullen, sommige dingen wil je toch zien en vast nemen.

• Met die verkeerde info geven zit ik toch wel wat. Het zijn onze eerste twee kindjes, en ik weet echt niéts. Ik lees wel veel, maar dan nog, er is zo danig veel informatie, dat ik op den duur niet meer weet wat of hoe... Daarom vind ik deskundig advies in de winkel toch wel echt belangrijk. En ik weet dat in The Baby's Corner alleen vrouwen werken die zelf ook mama zijn, terwijl in Paradisio in Desselgem 2 meisjes van een jaar of 20 de geboortelijsten doen... Anderzijds heb ik gisteren als voorbeeld eens het park opgezocht dat we eventueel zouden willen en dat is in Paradisio toch wel €50 goedkoper dan in The Baby's Corner...
    Voor de rest weet ik dat je in Paradisio in Desselgem ook uw lijst volledig online kunt beheren. Ik heb een vriendin die voor haar tweede niet eens naar de winkel geweest is en gewoon alles online opgestart heeft.
  • @Tiema een winkel blijft een plek met verkoopsters natuurlijk.
    Hun doel is u zo veel mogelijk laten meenemen.
    Dat zal in iedere winkel zo zijn.
    Mss zelfs net een tikkeltje meer bij ervaren verkoopsters?
    Als ze zien dat je twijfelt over iets, dan denk ik niet dat ze ermee inzitten om daar wat een draai aan te geven.

Bij ons ging het over info ivm van die kussens voor reflux.
    Volgen haar had iedereen dat nodig en had ieder kind reflux.
    Dus dat is om mensen te doen kopen natuurlijk.

Print vooraf al een lijstje zf.
    Overloop eens.
    Waarover je twijfelt vraag je eens aan vriendinnen of hier desnoods of zoek je eens op.
    Niet alles wat ze u proberen verkopen is nodig en praktisch natuurlijk.

Goed dat je nu ook online kan aanpassen.
    Toen wij 2 jaar terug de laatste keer onze lijst gingen leggen, waren ze daar idd mee bezig.
    Goed dat het ondertussen ook zo is.

• @Neuzeke Ik bedoel met verplicht afnemen inderdaad dan zo specifiek bestelde artikelen maar dat gaat over kleine dingen ook hoor. Ik was bv zot van de uiltjes-reeks van Trixie. Ik had vooraf op de site rondgekeken en ze boden alles aan. Dus ik had dit zo al in mijn hoofd dat ik alles daarvan wou. Maar in de winkel hadden ze echter maar heel beperkt aantal artikels daarvan en al de rest was op bestelling. Ik hoopte dus dat mensen deze dingen effectief cadeau gingen doen van de lijst. Eerste kindje dus geen idee hoeveel artikels je op een lijst zet, hoeveel mensen zouden kopen,... Mensen kochten de ‘minder’ belangrijke dingen (die ik ook wel zou willen maar als ik dan moest kiezen toch liever eerst die met verplichte afname). Maar nee, die bleven grotendeels openstaan helaas dus achteraf nog veel zelf moeten afnemen. Wat ik overigens snap he, want het was besteld.
    Maar bij dreambaby en onze andere online lijst duid ik zelf aan wat ik als voorkeur wil, spullen die ik wel tof vind maar minder belangrijk zet ik voorlopig verborgen maar ze staan wel op de lijst. Als ik zie dat de lijst leeg geraakt, dan kan ik die zichtbaar zetten, maar voorlopig zal niemand die dus al kopen voor ik onze voorkeursartikelen heb.

Cadeaubonnen kan je ook overal tegenwoordig hoor.

Ik geef alleen m’n persoonlijke ervaring mee en ik vind gewoon dat er zoveel meer mogelijk is dan dat ze aanbieden qua geboortelijst.
    Ik heb nu alles rustig zelf vanuit m’n zetel bekeken, prijzen vergeleken, ... en dan beslis ik of ik iets toevoeg of niet. Tegenover alles in 1x met een kar door de winkel te moeten uitzoeken vond ik dit toch veel aangenamer smile.gif maar blijkbaar kan dat nu in sommige ook online lees ik hier.

@Tiema je kan altijd vragen of ze prijzen willen aanpassen als je het ergens goedkoper vindt? Zoniet kan je ook 2 lijsten leggen, bv voor die grotere spullen die veel in prijs schelen bij Paradisio en de leukere spullen ofzo bij de andere winkel. Maar let wel op met sterartikelen want soms kan je met uw % achteraf dan toch nog voordeliger bij de andere winkel uitkomen smile.gif
  • @Dreamy Ik heb al nog gehoord van die sterprijzen en rode prijzen, en dat dat niet meetelt voor uw %. Maar bv. het tweelingpark dat we zouden willen kost bij Baby’s Corner toch wel €50 meer dan in Paradisio, zelfde als de babysittertjes die we zouden willen. Ook daar weer enkele tientallen euro’s verschil... scheelt toch wel aan het einde vd rit, zelfs al telt het dan bij Paradisio misschien niet mee voor uw %...
  • Hey @TieMa Misschien kan je vooraf eens door de winkel gaan met een zus/vriendin die nog niet zo lang mama is? Die kan je zeker vertellen wat er veel gediend heeft en wat eigenlijk overbodig was. Dan noteer je zelf al wat je min of meer wil, en heb je een houvast als je met je partner en de verkoopster rondloopt. Je kan ook je lijst achteraf eens voorleggen aan zo iemand, maar dan zien ze al welke kleuren en prints je exact gekozen hebt, niet zo leuk smile.gif.
    Ik had wel een fijne verkoopster met goed advies, helaas compleet foute provincie voor jou wink.gif
    Toch nog een paar tips:
    Rijd rond met de kinderwagen in de winkel, draait die makkelijk etc? En vooral, demonteer die een keer. Sommige modellen leken goed tot je ze in en uit elkaar haalt, dat gesukkel wil je niet elke keer! Bij ene had ik het gevoel een hand tekort te komen en toen had ik nog geen baby erbij bigsmile.gif Voor de rest nog niet te veel tutjes/flessen/speentjes, zelfs als je geen bv gaat geven. Misschien vinden je baby's het merk dat je koos niet zo goed. Er zit veel verschil op de vorm van die tutjes.
    Kleertjes op de lijst voldoende groot (of voorkeur kunnen aanduiden) want als je ze verplicht moet kopen moeten ze wel nog passen... Er zijn ook mensen die iets van je lijst halen en dan pas 2 maanden later op bezoek komen surprised.gif
    En als laatste, koop niet te veel al zelf vooraf, omdat je denkt dat al meteen nodig te hebben. Je hebt verrassend weinig al nodig die eerste dagen, en die spulletjes kan je dan hinten aan de naaste familie die eerst op bezoek komt.
    Veel succes ermee maar je bent er vroeg bij, nog tijd genoeg om er uit te geraken!
  • @Minie Bedankt voor de tips smile.gif
    Ik ben overal vroeg bij, ik ben een megagrote planner, kan er niks aan doen!
  • @Tiema waarom uitstellen e.
    Ik ben ook altijd snel beginnen rondkijken, noteren, lijstjes maken.
    Zorgt voor rust vind ik 😂.

• Ik ben zwanger van een tweeling ook, en schijnt dat ik tegen het einde niet veel meer ga kunnen, niet meer zo mobiel ga zijn. Misschien ga ik dan blij zijn dat het grootste deel van de 'taken' al gedaan is.
    Bovendien stuurde ik een mailtje naar The Baby's Corner om te informeren wanneer zij aanraden om te beginnen met de lijst, en zij zeiden best niet te lang meer te wachten, gezien er op veel dingen een leveringstermijn van 8 weken zit.
  • Groot gelijk dat je aan uw eigen gemak denkt.
    En dat klopt idd, je hebt levertijden en soms zomervakantie ertussen dus dan word het mss allemaal nipt.
    Ik ben van mening dat er al genoeg is dat je niet kan plannen, dat je dat wat wel te plannen valt, vooraf kan gedaan worden.
  • Ah das nog een goeie tip @TieMa
    Misschien moet ik binnenkort ook maar eens in gang schieten met de lijst.
    Iemand een idee hoe het zit met aankoopverplichtingen als de zwangerschap toch nog mis loopt?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld