Paradisio of Dreambaby??

• Het is waarschijnlijk nog wat vroeg, maar toch zijn we er al wat mee bezig. Waar leggen wij onze geboortelijst? Voor ons is Dreambaby en Paradisio ongeveer even ver rijden, dus daarvoor moeten we het al niet doen. Ook de rest (extra korting, online bestellen,...) lijkt ongeveer hetzelfde. Wat zijn jullie goede (of minder goede) ervaringen met Paradiso of Dreambaby??
  • Ik ben fan van Paradisio. Hebben daar al 2 lijsten gehad. Bij dreambaby moet je zelf de prijzen in de gaten houden. Als er plots een artikel in rode prijs komt te staan, dan moet je langsgaan om je artikel van de lijst te halen en het er opnieuw, maar dan aan verminderde prijs, op te zetten.
    Zelf ben ik al regelmatig naar Dreambaby moeten gaan om geschenkjes voor vrienden of collega's te halen en ik vind de service (waar wij gaan) niet goed. Ze zijn niet vriendelijk, rekeningen kloppen niet,, je moet lang staan wachten voor er ook maar iemand komt om je te helpen ... Maar dat is misschien plaatselijk.
  • Ik ben heel tevreden van dreambaby. Ik heb alles via de site geregeld buiten voor het afhalen van de cadeaus en het afsluiten van de lijst. Ik vind dreambaby ook stukken goedkoper dan pardisio.
  • wij hebben zo ook al een klein onderzoekje gedaan en ze liepen eigenlijk echt gelijk buiten een paar punten (maar van sommige ben ik nog niet zeker dus...)

- qua gewone prijzen kwamen ze overeen (toch voor de dingen die wij bekeken hebben, niet rekening houdend met promos en zo)
    - in paradisio vonden we wel dat er meer keuze was (zeker naar orginaliteit en kleertjes enzo)
    - positief aan dreambaby vonden we dat de mensen (bv ouders etc) op voorhand al iets van de lijst konden kopen (zodat ze voor de grote stroom zelf al hun keuze kunnen maken) we weten niet of dat bij paradisio ook zo kan
    - positief aan dreambaby vonden we ook dat je de dingen die je zelf op voorhand al wilt kopen (bv wat kleertjes, maxi cosi etc) ook op de lijst kunt zetten en dan zelf van de lijst kunt kopen, zo telt dat bedrag ook mee voor de waardebon die je op het einde krijgt. Ook dat weten we niet of dit in paradisio ook kan...

Ik ben gelijk meer fan van paradisio maar het zou wel leuk zijn moesten die 2 laatste items daar ook kunnen, dan zou ik niet meer twijfelen!
  • Stephanie: de 2 laatste puntjes kun je ook bij paradisio hoor, dit hebben wij ook gedaan.

Hier ook fan van paradisio, meer keuze, prijzen komen zo goed als overeen, en een veel betere service dan bij dreambaby (hangt waarschijnlijk wel van winkel tot winkel af)
  • Bij Paradisio tellen de grote stuks zoals bedje niet mee voor de waardebon die je krijgt, bij Dreambaby wel. Ze zeggen dat niet duidelijk en het staat maar in erg kleine lettertjes op de lijstuitdraai.
    Wij gaan naar Paradisio omdat de familie voor een Dreambaby 15 minuten verder (Beveren) moet rijden als ze bvb naar het ziekenhuis (Sint Niklaas) komen en Paradisio lijkt hier zo meer de gewoonte. Maar zelf zou ik eerder Dreambaby doen. Doordat anderen sneller naar Paradisio gaan om iets te kopen en wij vooral een lijst hebben om toch wat dingen naaf onze zin ge krijgen, hebben we Paradisio.

Ze vertellen in elk geval bij beide evenveel onzin als je zo n rondleiding krijgt.
  • Wij zijn bij Dreambaby geweest. En ook hier mocht de slaapkamer die we daar gekocht hebben mee op de lijst zodat we er ook 10% van kregen. Rode prijzen moet je idd zelf in de gaten houden maar kan je gewoon online aanpassen hoor. Daar hoef je niet voor naar de winkel zelf.

Echt vriendelijk kan ik ze niet noemen maar uiteindelijk zijn ze wel héél flexibel. Ik ben nadien nog enorm veel gaan omruilen en daar maken ze helemaal geen probleem van. De flessenverwarmer die ik niet gebruikt had, ben ik zelfs meer dan een jaar later gaan omruilen voor een bon. Ik had het kassaticket niet nodig want ze konden het nog in hun systeem zien.

En toen ik de lijst ging leggen, heb ik ook wel veel uitleg gekregen. (zijn daar bijna 4u geweest) Ik had dat wel nodig want was echt een leek op al die spulletjes. Als je dat niet nodig hebt, is het natuurlijk wel makkelijker als je de lijst online legt.

Dus ik zou dreambaby wel aanraden. Ook krijg je best wel voor een groot bedrag aan bonnen voor producten uit de Colruyt. Geen ervaring met Paradisio.
  • wendyo : bij ons telde de slaapkamer wel mee hoor. Bepaalde promotieartikelen tellen echter bij Paradisio niet mee voor uw uiteindelijke kortinsgbon op het totaal bedrag, omdat je al korting hebt gekregen op die artikels. Misschien was dat bij het bedje het geval?

Bij Paradisio kan je ook afspraak maken voor het leggen van de lijst en dan lopen ze met jou door héél de winkel. Reken dan ook maar op een 4-tal uur om alles gezien te hebben.
    En wij hebben ook na het aanleggen van de lijst nog tal van dingen geruild, dat was ook geen probleem.
  • Wij hebben de 1e lijst in een kleinere babywinkel gelegd, de 2e bij paradisio.
    Het had alle 2 voor- en nadelen dus perfect is het denk ik nergens.

Bij de kleinere winkel was bijvoorbeeld de persoonlijke behandeling veel beter. Bovendien kon je ook dingen die je voor helemaal in 't begin nodig hebt, gewoon meekrijgen hoewel niemand het al gekocht had. Dus je hoefde het niet zelf eerst van je lijst te kopen, je nam het gewoon mee in de veronderstelling dat wel iemand het zou kopen en ervoor betalen. Of dat iemand wel een bon zou geven en je het daar dan achteraf mee zou betalen.
    Dat heb je bij paradisio niet. Daar moet 't echt wel betaald zijn, voor je 't meekrijgt. Ook bv de eerste flesjes, body'tjes, ... .

Anderzijds was er bij paradisio meer keuze en moesten we minder langer wachten op bestellingen.
    Ze hebben ons bij paradisio wel op de hoogte gehouden van kortingen en ze hebben zelfs dingen die we (door een promotie) extra bijkregen (zoals zitzakken voor in de buggy) toch mee opgenomen op de lijst zodat we nog eens 10% kregen.
  • De kamer was geen promotie, die kostte vandaag evenveel dan toen (hebben hem nu weer voor kind 2). Opnieuw telt hij niet mee. Vandaag was er ook geen promotie op. Misschien merkafhankelijk? Vrienden van ons hebben hetzelfde voorgehad dus dacht dat dit standaard was.
  • Het wordt moeilijk kiezen smile.gif!!

Als ik het goed lees kun je in Paradisio ook reeds op voorhand enkele spulletjes van de lijst kopen zodat je deze toch in huis hebt?

En Dreambaby heeft dan weer als voordeel dat je bonnen voor in de Colruyt krijgt smile.gif?

Voor de rest lopen ze zowat gelijklopend??

Moeilijk hoor smile.gif!
  • ah oei ik had gehoord dat je die bonnen enkel in dreambaby mocht gebruiken?
  • Onze lijst ligt bij dreamland Tongerlo, een dreamland winkel met dreambaby-shop achteraan de winkel:

Even ophelderen:

- je krijgt bonnen voor gratis producten, bv fopspeen difrax, flesje avent, pampers en doekjes colruyt, fles cava, koekjes, nivea luiercreme, potjesvoeding,... Deze bonnen staan opgeladen op je colruyt-kaart. Dus je legt gewoon de producten in je kar, en geeft je kaart af, je hoeft de bonnen zelfs niet bij te hebben. De bonnen van de fopspeen en het avent-flesje, geef je gewoon af bij de dreambaby winkel of kan je misschien zelfs gewoon meenemen van de babyspulletjes in de colruyt winkel.

- ook bij dreambaby kan je gewoon spullen op je lijst zetten die je al voor de geboorte wil hebben. Wij hebben dit net nog gaan doen: park, matrassen, hoeslaken, dekbedovertrek, maxicosi, slaapkamer, wandelwagen... Je zet dit gewoon op de lijst, online of in de winkel zelf, vraagt om deze al te laten afkomen naar de plaatselijke winkel, en 3 à 4 werkdagen later, kan je de spullen gaan ophalen en betalen. De 10% wordt evengoed opgeladen bij je totaalbedrag dat je uitgekeerd krijgt in een waardebon.

Enige grote verschil dat ik gemerkt heb, is dat dreambaby beperkter zit qua assortiment op bijvoorbeeld textiel. Maar evengoed is de keuze ruim genoeg om nog te staan twijfelen welke dekbedovertrek je nu zou nemen wink.gif

Groetjes
  • Ik ben zeer tevreden van Dreamland/baby. Voordeel is dat je de bon die je krijgt bij afsluiten lijst ook in dreamland kan gebruiken en dus hiermee speelgoed kan kopen. Na enkele maanden hebben de kleinsten toch iets "actiever" speelgoed nodig. En voor jou zou dat wrs goed uitkomen voor sinterklaas of kerst. Kosten gespaard op dat moment

Speelgoed bij Paradisio is eerder beperkt.
    Het voordeel bij Paradisio is dan weer dat er veel kleertjes zijn en bij een tweede is dat mss interessanter omdat je toch al veel spullen in huis hebt.

Personeel hier bij Dreambaby is enorm vriendelijk en heeft ook kennis van zaken. Bij Paradisio zijn ze ook vriendelijk, maar weten ze niet zoveel (of toch de verkoopster die ik is had)

Ik zag onlangs bij iemand die bevallen was 2 lijsten op het kaartje staan. Paradisio en dreambaby... Ik vond dat concept op zich wel interessant.
  • Wij hebben al 2x onze lijst bij Dreambaby gehad.
    En altijd heel tevreden!
    De mensen die hier zeggen dat de service niet goed was vraag ik me af waar zij geweest zijn?
    Ik had bij mijn eerste kindje een probleem met de flessen, ben wel 3 of 4 keer langsgeweest op den duur ten einde raad.
    Elke keer werd er geduldig geholopen en geluisterd..flessen die ik gekocht had en niet gebruikt mocht ik gewoon terugbrengen, nadien werd er zelfs nog door die medewerker gepolst of alles nu wel vlot liep..vond ik héél sympathiek!
    Inderdaad, als je de artikelen op z'n 'goedkoopst' wil vastzetten op je lijst kan je de promo's en prijsverlagingen in het oog houden, zo blijft die promoprijs zelfs nog maanden later aan diezelfde prijs op je lijst staan..
    Als er echter iets in promo staat op het moment dat iemand het koopt en jij had dit niet aan die prijs op je lijst gezet, zal je nonkel of tante toch die laagste prijs betalen aangezien de lijst voor vrienden en familie automatisch aangepast wordt als er ergens een prijsverlaging is.
    Ook de bonnenboek die je krijgt is heel leuk meegenomen, voor een 60eur bij colruyt(doekjes,cava,wasverzachter,waspoeder,...) een bon twv van 40eur om bij portrait studios foto's te laten nemen van je kindje en dan nog een aantal gratis artikelen bij dreambaby zelf.
    Alles telt mee voor de 10/% én niets is verplicht aan te kopen, ook de kledij niet. Dit is bij Paradisio wel het geval, daar moét je de grotere stukken(wandelwagen,kamer,..) én textiel verplicht afnemen als deze niet gekocht werden.
    Ook zijn er heel wat artikelen waar de 10% niet op geldt, de promoartikelen bijvoorbeeld..
    Bij het tweede was ik gaan luisteren bij paradisio, omdat ik de winkel niet echt kende wou ik eens horen voor een rondgang.
    Die vrouw lachte mij bijna uit want 'het was al het tweede, ik had toc h geen uitleg meer nodig?' Ik viel bijna omver omdat ik zo schrok van de brutaliteit..
    neenee, geen paradisio voor mij!(ze hebben wel een veel grotere keuze, dat klopt, maar ook heel wat 'oude' dingen die daar nu nog als nieuw verkocht worden...het thema dat ik via dreambaby bij mijn eerste kindje had gekozen ligt daar nu nog altijd als 'nieuw' bijvoorbeeld..)
    Succes met de zwangerschap!
  • Hier na veel negatieve ervaringen van vriendinnen en collega's geen dreambaby gedaan zelfs om te informeren. 2 keer paradisio en sindsdien alle nieuwe collega'tjes en al veel familieleden naar daar geweest om er zelf een lijst te leggen bij zwangerschap, die het verschil opmerkten.
    ik dus heel erg pro paradisio.
  • Bij ons ligt voor de 2de keer de lijst bij Dreambaby, hoewel we ook deze keer gaan luisteren zijn bij Paradisio. Volgens mij zit het grote verschil in het feit dat je bij Dreambaby geen aankooopverplichtingen hebt van artikelen die je op je lijst zet. Bij Paradisio was dat wel zo. Bijv. promo-artikelen, dingen die ze moeten bestellen voor jou, seizoenskledij,... als die niet zijn gekozen moet je ze zelf aankopen. Bij onze Dreambaby zijn ze ook heel vriendelijk! Ik hou nu inderdaad wel de rode prijzen in de gaten bij Dreambaby en als er iets zakt in prijs haal ik het zelf van de lijst en zet het er opnieuw op in rode prijs, heel makkelijk!
  • Draembaby

Wij hebben onze lijst bij draembaby. Dit doen we nooit meer.
    Je maakt een geboortelijst. Zogezegd voordeel dat er geen aankoopverplichting is. Doch dit is ook een nadeel, je krijgt pas mee wat er van de lijst is gekocht. Dus ge moet op voorhand kopen wat je zeker nodig hebt, want anders sta je thuis zonder flessen, bedje,...
    In andere winkels kan je alles halen dat je nodig hebt en dit meenemen naar huis. De zaken die niet van de lijst worden genomen en je meegenomen hebt moet je nadien wel betalen. Dit is logisch en werkbaar.
    Als je zelf alles op voorhand moet kopen heb je dus alleen nog een lijst van brol over.
    Voor de rest goeie winkel!
  • Eigenlijk begrijp ik niet goed jouw redenering.
    Of je datgene dat je zeker nodig hebt , flesjes e.d.onmiddelijk betaald of achteraf, blijft toch hetzelfde niet?
    Of wordt /kan deze betaald worden door een schenker ?maar bij ons komt er niet graag bezoek langs met lege handen na een geboorte.

Ik vind het geen probleem om zelf enkele spullen van mijn lijst(Dreambaby)te kopen, tenslotte heb je deze zelf aangemaakt.Je kiest natuurlijk zelf hoeveel baby uitzet je zelf aankoopt en hoeveel artikelen je laat staan voor de schenkers.
    Lijst was bij ons een succes +hebben mooie kortingen verkregen.
    Dus als er brol over blijft , heb je deze zelf gekozen daarom vind ik het ook fijn dat je nog artikelen kan veranderen of verwijderen bij dreambaby.
    wave.gifAangepast door mams6 op 05/08/2014 22:56
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld