Ook cadeautjes voor eerste kindje op geboortelijst

• In juni verwachten wij ons tweede kindje. Ons eerste is tegen dan een goeie 3,5 jaar oud. We willen weer een geboortelijstje leggen, maar ik zou daar graag ook dingen voor ons oudste op kunnen zetten, zodat zij ook soms eens iets krijgt. Weten jullie winkels waar dit kan? Meestal gaat het puur om babymateriaal natuurlijk. Naar het schijnt kon het vroeger wel bij Dreambaby, maar nu niet meer.

Alle tips welkom!
  • bij dreambaby hebben ze het geleidelijk aan afgebouwd en kan het nu inderdaad niet meer.
    Ik zou denken aan paradisio of aan multibazar, maar heb er geen flauw idee van of dat daar kan. Fun kan het ook niet denk ik?
    Winkels waar je echt speelgoed voor een 3.5 jarige kan opzetten zijn zeldzaam denk ik. Sommige babyspeciaalzaken kun je wel vb beddengoed voor 1 persoonsbed en zo er op zetten.
  • wij hebben ook een geboortelijst en er staan veel spulletjes op voor de oudste. De onze ligt in de supra bazar.
  • Wij hebben bij de 2de onze geboortelijst speciaal bij de fun gelegd zodat we ook dingen voor de oudste erop konden zetten thumbup.gif
  • de kinderplaneet in baal!
  • Idd bij kinderplaneet in baal, kan je eigenlijk opzetten wat je wilt van speelgoed, games etc. Groot aanbod aan speelgoed ook!
  • Hm, Baal is een beetje te ver voor een geboortelijst, wij wonen in Roeselare. De Fun is eventueel wel een idee! Kun je bij de Fun je geboortelijst ook online zetten zodat mensen online kunnen bestellen? En Suprabazar is hier ook in de buurt. Ga daar ook eens gaan informeren.
  • de supra bazar kan zeker online en je mag er alles opzetten vanuit de hele winkel. Je mag zelf bv verf opzetten om de babykamer te schilderen.
    Het voordeel vonden wij ook van de supra, als je je lijst afsluit krijg je zoals overal een bon met een bepaald bedrag. Je kan die dan gebruiken voor de hele winkel want ik hoorde van veel vrienden die bij een tweede het soms moeilijk vonden op hun bon op te gebruiken aan enkel babyspulletjes omdat ze al zoveel hadden.
  • Ik ben ook van roeselare wink.gif

van ons dochtertje lag het bij dreambaby en dat wou ik nu ook weer doen maar idd ze doen dat niet meer dat je voor het oudste dingen op de lijst mag zetten.

Nu ligt ons lijstje bij de multibazar in izegem. content.gif
  • Ja, bij de fun zet je de lijst online en kunnen ze dingen bestellen. Zo handig thumbup.gif
  • merdunord, in welke Suprabazar ben je geweest? Klinkt heel interessant, vinden we. In de Fun gaan we ook eens informeren.
  • wij gaan altijd in Tielt maar ik veronderstel dat je dat in de andere winkels ook kan. Wij zijn daar toch zeer tevreden over.

groetjes
  • ik heb ook al gemerkt dat sommige dit doen, zo cadeautjes erop zetten voor het oudere kind.
    Persoonlijk zou ik zoiets niet kopen, als ik op babybezoek ga, dan koop ik iets voor de baby/iets dat mama kan gebruiken voor de baby. Ik koop niks voor het oudere kind.
    Bij ons heeft ook niemand dit gedaan, enkel cadeau's voor de baby. Ik zou het raar gevonden hebben moest iemand met een cadeau afkomen die voor de oudste bestemd was, meestal was hij niet eens in het ziekenhuis als het bezoek kwam. Ikzelf zorgde wel voor een paar kleinigheidjes voor mijn oudste kindje.
  • Sara, dat is inderdaad een keuze die de mensen dan moeten maken. Ik zou het leuk vinden voor m'n dochtertje als er soms eens iets voor haar tussenzit, maar als mensen dat niet kopen, dan is dat zo. Sowieso zou het maar een paar dingen zijn hoor, en dan bovendien niet alleen speelgoed. Maar 't is inderdaad iets waar veel mensen zich niet echt in vinden.

Merdunord, wij zullen waarschijnlijk naar Gullegem gaan, maar dat zal daar ook wel ok zijn zeker.
  • Ik denk het wel, het zou me verbazen als dat niet zo was.
    ivm cadeautjes voor de oudste kinderen is inderdaad héél persoonlijk.
    Hier wordt er wel veel gekocht voor de oudste kinderen. Hier staat er ongeveer van de 100 stuks op de lijst zo'n 25 dingen op voor Jutha. Bv, kleurpotloden, kleurboeken, plasticine, boterhamdoosje + drinkbeker, een 5 tal setjes van kleertjes ( die ik anders toch zelf zou kopen) , een donsovertrek + hoeslaken.

Als ik zelf naar een geboorte van een tweede of derde kindje moet neem ik altijd iets mee voor de oudsten, soms kleine spulletjes naast een cadeautje voor de baby

Veel succes met het aanleggen van je lijst !

groetjes
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld