Jullie opinie graag

• Aan alle mama's en papa's,

Ik ben erover aan het denken om een babyzaak op te starten. Geen gemakkelijke beslissing want Belgi? heeft toch al heel wat te bieden maar toch ... Daarom had ik graag jullie eerlijk opinie gehad. Wat zouden jullie willen zien in een kinderwinkel, hebben jullie iets gemist in de zaken die je tot nu toe bezocht hebt? Welke produkten moeten zeker in het assortiment opgenomen worden en welke niet. Vinden jullie leuke deco-dingetjes voor de kinderkamer ook belangrijk of ga je daarvoor liever naar een andere zaak? Extra services zoals leuke fun-foto's van de kinderen, doopsuiker enz ... tof om alles in ??n winkel te hebben of wederom, liever een aparte winkel daarvoor?
    Zeggen jullie maar alles wat in je opkomt of voor degenen die veel reizen (of in het buitenland wonen) en bepaalde dingen gezien hebben waarvan je denkt "Wel ja, dat mis ik nu nog eens in Belgi? zie", gooi het er maar allemaal uit!
    Ik blijf liever anoniem omdat dit plan nog echt wel in zijn babyschoentjes staat en het niet voor het eerste jaar zal zijn. Mijn familie is niet van de makkelijkste en zou liever vermijden dat er iemand op mijn naam botst en commentaar gaat geven terwijl er nog niets vast staat, versta je?
    Ik wil jullie allemaal hartelijk bedanken op voorhand, neem gerust de tijd hiervoor en wie weet, op een dag heeft ik jullie allemaal welkom in iets totaal nieuws in babyland.
    Lieve groeten
    Anoniempje
    P.S. Je mag ook merken neerschrijven zowel van kledij als accessoires ...
  • Hey,

Ik zou je vooral aanraden om goede kwalitatieve spullen te verkopen maar aan een redelijk prijs. De prijs van babyspulletjes loopt nogal snel uit de hand en je moet zoveel hebben waardoor het soms duur kan uitvallen. Vooral de kleertjes zou ik mee opletten.
    Ik vind het trouwens een goed idee om de doopsuiker ook aan te bieden.

Hopelijk heb je hier iets aan en veel geluk met je eventueel toekomstige zaak thumbup.gif

Groetjes
    Cindy
  • het is misschien een dom idee, maar ik pen het toch maar even neer....

Ik kwam net op het idee om een soort van service aan te bieden in je winkel...iets zoals een huwelijksplanner, maar dan iemand die alles regelt ivm met de bevalling?
    Iemand die aan huis komt ofzo (bv voor mensen die platte rust hebben gekregen en daardoor vele zaken zelf niet kunnen regelen).Hij/Zij kan dan in boeken laten kiezen ivm doopsuikers, kaartjes, kledij,kinderkamer,...
    De mensen bestellen het en de babyplanner regelt alles zonder dat de mama of papa zich er iets van moeten aantrekken.
    Misschien ook handig voor een babyborrel?

Ik weet niet of je er iets mee bent, of dat het realiseerbaar is, maar ik vond het wel een leuk idee...
  • Hey Cindy en Nathalie,

Alvast bedankt voor jullie reactie. Ja, dat de prijzen wat binnen de perken moeten blijven, daar ben ik volledig akkoord mee. Ik heb zelf nog een klein babytje en het staat nog heel vers in mijn geheugen hoeveel het allemaal kost. Langs de andere kant vind ik ook dat kwalitatieve dingen op langere termijn toch zijn geld waard zijn, vooral op gebied van ondergoed bv.
    En Nathalie, dat vind ik een fantastisch idee hoor. thumbup.gif Een babyplanner, tja, had ik niet aan gedacht. Stel je voor, alle vrouwen met weinig tijd of zoals je zegt die om medische redenen het bed niet uitkunnen, ik denk wel dat die h??l gelukkig zouden zijn met zo'n initiatief. Hartelijk bedankt, vind het geweldig!
    Ander moeders, wat vinden jullie daarvan? Graag jullie opinie h?, laat maar komen
    Groetjes
  • Hey,

Ik kom dan wel niet uit Belgi?, maar misschien is het een idee:
    Als je allerhande spullen gaat verkopen vooruitzet/verzoring/kleding/decoratie/speelgoed etc.
    Dat mensen bij jouw een kadolijst samen kunnen stellen.
    Als de kraamvisite dan een kado wil kiezen dan kunnen ze in jouw winkel iets van de kadolijst uitzoeken wat bij hun budget past.
    Zo krijg je als trotse ouders geen dingen dubbel, je krijgt wat je nog nodig hebt etc etc.Mogelijkheden tot online bestellen zijn ook wel heel erg van deze tijd. Zelf maak ik altijd dankbaar gebruik van "thuiswinkelen".

succes ,

groetjes kaat
  • Ik zou graag in de kinderwinkels wat meer 'exclusievere' dingen zien, felle kleurtjes en stoer speelgoed! Nu is het overal eigenlijk een beetje hetzelfde en de mensen die niet zo van frunikjes houden blijven een beetje op hun honger zitten vind ik.
    Voorderest zou ik niet alleen goedkopere kleding aanbieden, maar ook wat merken, zoals Noppies, Imps& Elfs (hier bijna niet te vinden!) en van die dingen. Weet uit ondervinding dat daar veel mensen naar op zoek zijn. En ik betaal graag een centje meer voor kwaliteit (maar dat is natuurlijk ieder voor zich). Je kunt toch nooit voor iedereen goed doen wink.gif .
    Deco dingen voor de kinderkamer lijken me een heel goed idee! Maar ook hier zou ik dan wat meer 'exclusievere' dingen voor nemen. thumbup.gif
  • Hi anoniempje,

wat merken betreft ben ik erg te vinden, voor merken die inderdaad betaalbaar blijven P'tit Filou, imps en elfs, Noppies, zijn ook de eersten waar ik aan denk. Mijn babylijstwinkel heeft ook Burberrys, Ralph Lauren, ed maar dat vind ik erover, al moet ik natuurlijk niet beslissen wat anderen zouden willen.

Zeker bobuxjes in huis halen, speelgoed van Tiny Love, AVENT spullen (en een alternatief).

Een internetlijst vind ik eveneens een must vandaag de dag. In onze winkel was het nog steeds eerst een bedrag overschrijven, dan een bon...ik vind het inderdaad luxe dat mensen van veraf via het internet het kadootje naar je zin kunnen kiezen.

De optie van de foto's vind ik super...als je doopsuiker kiest, moet je ook bijna het drukwerk (kaartjes, enz) ook kunnen verzorgen, maar het kan. Of je werkt eerder een samenwerkingsverband uit met een bestaand bedrijfje dat nu al drukwerk en doopsuiker verzorgd.

Oops, moet weg...zoon roept wink.gif

Succes!!
    Vanessa
  • misshien het merk WIPLALA
    goed kwaliteit en heel betaalbaar!

verder sluit ik mij aan bij hierboven

kwa doopsuiker en kaartjes: iets origineel aub! daarom niet ultramodern ofzo maar eens iets anders ... (in hout bvb)

gr, kirsten

ps waar zou je winkel komen?
  • Hey anoniempje,

Wat een leuk idee zeg zo een babyzaak starten, er zijn in Belgi? idd al heel wat kinderwinkels.
    Goh ik zou ervoor zorgen dat je toch alles kunt verkrijgen van tutjes tot kamers, verzorgingsproducten vind ik ook wel belangrijk, je kan ze zo ook op je lijst zetten. En van kledij zou ik zelf kiezen voor Mexx en Esprit, deze vind ik niet te duur en zeer mooi! Ik heb nu een 2e zoontje en hij kan alle kleertjes dragen van onze eerste, ik heb ook enkele spullen van petit filou, maar die zijn vind ik persoonlijk niet zo goed, deze kan ik namelijk niet meer aandoen bij mijn 2e doordat ze niet mooi meer zijn van de was. Mexx verzet zich niet.
    Wat ik ook leuk vind is dat je een lijstje via internet kan bezichtigen en zo ook dingen kunt bestellen. Voor sommige mensen die wat verder wonen en is dit ideaal, zo kunnen ze toch iets kopen van de lijst en voorkomt men dat je 2maal hetzelfde krijgt.
    Wat ook altijd leuk is is om zwangerschapskledij te verkopen, zo komen zwangere al eens een kijkje nemen in je zaak en het kan dan dat je meer geboortelijstjes hebt wink.gif
    Geboortekaartjes en suiker zou ik er ook bij doen. Niet te veel maar originele dingen, houten geboortekaartjes, ...

Als ik nog aan iets denk zal ik het zeker komen zeggen.

Groetjes
  • Lieve dames,

Ik vind het erg leuk dat jullie zo snel reageren, echt tof thumbup.gif
    Kirsten, Wiplala, nooit van gehoord, zal ik zeker eens opzoeken op het net en komt op mijn lijstje te staan.De winkel zou h??l waarschijnlijk ergens in Oost- of West-vlaanderen komen.
    Vanessa, Burberry, Polo Ralph Lauren, ... vind ik persoonlijk ook h??l erg duur en eerlijk gezegd, kwalitatief daarom niet beter hoor. Het aantal mensen die daarin ge?nteresseerd zijn is t? beperkt sowieso was ik niet van plan om die toer op te gaan. P'tit Filou is inderdaad een h??l geliefd merk, ook door mezelfd dus dat sowieso.
    Petra, ik weet wat je bedoelt met "stoer", inderdaad, ben met je akkoord. De bedoeling is dat ik iets "anders" zal doen. Natuurlijk kan je niet om de klassiekers heen, zowel op gebied van kledij als verzorgingsartikelen maar toch, mijn bedoeling is als de mensen binnen komen dat ze zeggen "h?, leuke winkel, ik zie hier andere zaken dan in alle andere babywinkels" en dat ze gewoonweg zin hebben om op het gemak eens rond te kuieren. Ik denk er trouwens ook h??l sterk aan om een soort "koffiehoekje" te cree?ren want ten slotte brengen we h??l wat tijd door in zo'n winkel en dikwijls zonder ook maar de mogelijkheid om iets te drinken. Gezellige, comfortabele zetels en een drankje, nodigt toch meer uit, niet?
    Kaat, een winkellijst op het internet, zeer zeker. In Belgi? is dit al heel gebruikelijk en dat zal ik ook doen. Meer nog, de catalogus die je dikwijls krijgt vermeldt nooit geen prijzen van de artikelen, al op gelet? Ben ik wel van plan, zo kunnen de mensen thuis toch al even een rekening maken? Tenzij natuurlijk dat dit wettelijk niet mag, heb me nog helemaal niet ge?nformeert hierover.
    Oh Vanessa, die doopsuikers, ja, ik kan het inderdaad niet allemaal zelf doen maar denk eraan om samen te werken met een andere zaak zodat ik het echte werk niet heb maar om het de ouders gewoon gemakkelijker te maken. Hoe meer je hebt op ??n adres, hoe eenvoudiger toch? Je zou eens moeten optellen hoeveel uren een mens spendeert van het ogenblik ze weet dat ze zwanger is tot een maand na de geboorte,op gebied van voorbereiding. Ik denk dat we zouden verschieten.
    Rendy, ja, zijn goede merken die je noemt en inderdaad, ik zou liever wat origineler gaan op het hele vlak. Niet teveel Winnie the Pooh, Barbie,... maar originele wandversieringen, leuke hebbedingetjes, h??l kleurrijk want kleintjes vinden dit fijn. Heb veel in mijn hoofd ronddraaien maar nog ver van concreet hoor, ban vooral opzoekwerk aan het doen.
    Gelijk hoe, als het zover zo mogen komen (moet ook nog eens tellen hoeveel dit aan investering kost) dan zullen jullie het zeker allemaal weten.
    Nogmaals bedankt
    Anoniempje
  • 'k Heb nog een tip op gebied van service. Een groot aantal babyspullen, moet je al op voorhand in huis halen: maxi-cosi, bedje, draagmand met onderstel, slaapzakje, park... Die spullen kopen de ouders vaak zelf i.p.v. ze op de geboortelijst te plaatsen. Dit betekent toch een serieuze investering voor de ouders.

Zou het niet mogelijk zijn de ouders die spullen al te laten meenemen voor gebruik, maar ze ook nog als mogelijk cadeautje op de geboortelijst te zetten. Als de ouders dan zo'n geschenkje krijgen dat ze al hebben, laten ze het mooi in de doos/plastiek en geven het terug aan de winkel. Zo hebben de ouders op voorhand toch al het dringende gerief in huis, maar zijn het toch nog "geschenkjes met terugwerkende kracht".

Ik weet niet of dit praktisch haalbaar is, maar ik zou dit zelf heel nuttig gevonden hebben.

Begrijp je een beetje wat ik bedoel? 't Is nogal ambetant om uit te leggen, maar ik hoop dat het toch wat duidelijk is.

Groetjes
    Fie
  • hoi!

het babyplanner-idee vind ik ook n heel goei idee, want vele moeders moeten rusten, en veel vaders kennen niet zoveel van shoppen goofy.gif , dus n soort service, zodat de toekomstige mama van thuis uit iets kan bestellen is tof.

Ook online vind ik een goed idee.

Ook een service om naar het buitenland dingen te versturen. Dikwijls zie ik leuke dingen op sites of in tijdschriften, maar vermits ik in het buitenland woon moet ik het altijd kopen via vrienden, en das niet gemakkelijk. ik zou er dan niets mee inzitten om wat extra te betalen voor de transportkosten.

ook voor het organiseren van doop of babyborrel vind ik dat iedereen alles zelf moet bedenken. een soort service (en eventueel samenwerking met zaaltjes her en der) zou niet slecht zijn. vele ouders hebben gebrek aan inspiratie.

ivm deco-ideeen: ik vind muurschilderingen heel mooi. dus de mensen kiezen een tekening uit een boek die een schilder dan op de muur van de slaapkamer komt schilderen. dat zou ik hier ook graag hebben, maar spijtig genoeg is dat hier nergens te vinden...

ivm baby-producten: kleedjes voor prematuurtjes. heeeeel veel kindjes worden te vroeg geboren (ook die van ons was te vroeg), en ik mistte toch wel de kleinste maatjes. 56 enzo was nog te groot. doordat ik ze die kleding moest aantrekken zag ze er NOG kleiner en zieliger uit vond ik! dus mooie piepkleine maatjes misschien?

doopsuiker vind ik goed, maar ik zou voor de "selfmade" versie gaan. veel mensen vinden doopsuiker duur en willen het liever zelf in mekaar steken. dus misschien een soort knutsel-attributen hoekje om zelf doopsuiker te maken (doosjes, potjes, pluimpjes, enz...) zo een beetje gelijk bij AVA PAPIERWAREN.

foto's vind ik ook een geweldig idee: al vanaf het eind van de zwangerschap. mensen die hun geboortelijst komen leggen kunnen dan misschien wel overhaald worden om een kleine fotoshoot te doen van de buik in de laatste of voorlaatste maand! en dan natuurlijk bij de geboorte of erna ook he, fotoshoots voor kinderen (en ouders).

koffiehoekje is leuk, met natuurlijk een baby-change hoek of borstvoedingshoekje?? misschien ook een soort oppashoekje voor de kids? want het is niet makkelijk om rond te wandelen en rustig te kiezen met kids die alles maar van de rekken willen pakken...

voila, dat waren zowat mijn ideetjes!
    veel succes!
    thumbup.gif
    Anneke x
  • oja, en misschien een assortiment borstvoedings-bh's? wel de mooie sexy bh's, niet de bomma-versies eh! ik zie dat veel dames daarnaar op zoek zijn.

en misschien een boekenhoekje? waar je interessante boeken over zwangerschap, babies en kinderen verkoopt?

anneke x
  • Hallo,

de vraag die ik eerst en vooral ga stellen wil je de zaak alleen opstarten of ga je direct al met personeel werken? De zaak waar mijn lijst ligt werken ze zo met 4 of 5 man en de eigenaars natuurlijk ook. Is echt heel druk.

Veel aanbieden is ook veel meer werk. Misschien kun je met de basis beginnen (natuurlijk zoals je zegt specialere dingen) en met de tijd uitbreiden. De tijd zal ook raad brengen naar wat er allemaal vraag is.

- van kledij: weet dat de zaak waar ik naartoe ga de wintercollectie nu al weet -> door beurzen enzo. En inderdaad niet te dure merken. Maar ook wel leuke kledij, niet te saai of te tuttig.

- samenwerken met een doopsuikerwinkel is echt wel een goed idee (zij kunnen ook voor jou reclame maken!) -> maar zou zoals Anneke zegt zelf een hoek installeren om doopsuiker zelf te maken (alleen bieden veel winkels dan ook work-shops aan - kun je misschien met de doopsuikerwinkel afspreken)

- een baby-planner zou ik zelf nooit nemen, want moet rekenen dit kost ook geld (want je kunt nu eenmaal niet alles zelf doen - en personeel kost geld - de tijd dat ze bij de mensen zijn ook). Zou ik er niet voor overhebben. Of zoals ik zei in het begin misschien niet, maar de klanten er gevoelig voor maken, indien veel vraag kun je altijd iemand part-time aanwerven hiervoor. Of het zelf doen buiten de openingsuren.

- een koffiehoekje: zou dit enkel aanbieden aan de mensen die komen om samen met jou hun lijst samen te stellen (dat ze iets kunnen nemen). En ze op een rustige plaats met jouw alles kunnen overlopen. Natuurlijk een speelhoekje ideaal!

- Ivm Fie haar idee -> uitleenservice. Zou ik als ik zelf een zaak had nooit doen. Uiteindelijk kost het voor jou ook geld om die spullen mee te geven (want je hebt er nog geen geld voor gekregen). Als er dan iets aan is ... .

Zo zie je maar elk heeft zijn idee.

Veel succes! Als je zaak er bijna komt laat het ons weten he, ben benieuwd!

Groetjes, Peggy.Aangepast door Pegken op 26/02/2007 13:56
  • In de winkel waar mijn geboortelijst lag werd zo'n uitleenservice toegepast.
    Bv. Toen ik van het moederhuis naar huis ging had ik nog de lakentjes en hoeslakentjes niet gekregen. Ik kreeg ze mee van de winkel. En wanneer iemand ze als cadeau kocht en ik het kreeg (had het toen dubbel), gaf ik het 2e nadien terug aan de winkel (in verpakking).
    Zo had ik al het noodzakelijke moest ik er niet mee inzitten dat ik bv de papflessen nog niet had gekregen.
    Is wel nodig dat de winkel het meegeeft met diegene die het komt kopen. Zij weten nergens van en zijn blij dat ze een cadeau kunnen afgeven.
    Dit kan ook toegepast worden op babyborrels, wanneer je noodzakelijke dingen nog niet hebt gekregen, maar als het wel al van je lijst weg is (en dus nog bij de mensen thuis ligt)

Een hele boterham content.gif Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld