Geboortelijst waar?

• Hoi dames,

Ben nu 22w4d zwanger en we beginnen toch al zo wat uit te kijken naar onze geboortelijst.
    Nu mijn vraag is, in welke winkel kan je die het best leggen?
    Waar heb je de meeste voordelen,etc..?
    Wij zijn al in enkele winkels gaan kijken en wat meer uitleg gaan vragen o.a in de prémaman, baby 2000 ( allemaal gevestigd in Hasselt ) zijn er die er daar ervaring hebben?
    En wat zet je dan allemaal op zo een geboortelijst, heb maar schrik dat ik iets zou vergeten.
    Het is ons eerste kindje, en het is allemaal heel nieuw voor ons.
    Hoop op een paar nuttige reactie's
    Groetjes
  • De mijne ligt en lag bij Dreambaby. Die vind ik van prijs best te doen en ook de service (ook na de geboorte) vind ik top. Ook hoef je niets aan te kopen dat niet gekocht is van de lijst, je kan de lijst volledig online aanmaken, of online nog dingen toevoegen of verwijderen.

In de catalogus van Dreambaby (maar ook bij Prémaman etc.) zit er een lijst bij met wat je allemaal kan voorzien.
  • Hey samantha,

Voor mijis het ook men eerste en ik ga hem legge in de premama/orchestra: 20% op materiaal, 50% op kleding, ook als je bevallen bent krijg je die kortingen.
    Ben ook bij dreambaby en fun gaan hore en daar krijg je 10% op je lijst.

Wat gaan ik er allemaal opzette, al hetgeen ik nog nodig heb zet ik erop:
    - papflessen,
    - lakentjes,
    - speeltjes voor buggy en in box,
    Enz..
    Je kan eigenlijk veel op je lijstje zetten, hangt ook vanaf of je grote vriendenkring/ familie hebt.

Ik had best al wat spullen op men lijst staan dat ik thuis had aangemaakt, en men schoonmoeder zei me dat het wa weinig was omda ik zelf naar ong 100 man kaartje stuur en sommige legge dan bijeen voor een groter cadeau aan te schaffen.

Mijn lijstje word dus nu zaterdag vastgelegt.

Grz
  • De onze lag bij dreambaby en wij waren daar heel tevreden van. Via internet kon ik dan dingen verwijderen of toevoegen en geloof dat heb ik beide veel gedaan. Ook is het bij dreambaby zo dat je de prijs betaalt die op de lijst staat ook al is het op dat moment duurder in de winkel. Zo ging ik om de twee weken heel mijn lijst af om de prijzen te controleren en heb ik veel dingen goedkoper gekregen die duurder stonden op de moment dat ik beviel. Mijn grote autostoel heb ik zo 50 goedkoper . Maar uiteindelijk kies jezelf wat jet erop zet en bij welke winkel veel succes ermee en plezier ook want is zo leuk om te doen.

Els x
  • Wij gaan onze lijst van de Baby 2000 leggen. Ik vind dit een goede winkel en veel keuze.
  • wij hebben onze twee lijstjes in 'unieke' babywinkeltjes gelegd. wij zijn absoluut geen fan van die ketens en het feit dat ze allemaal dezelfde eenheidsworst verkopen. wij hebben dus voor een klein winkeltje gekozen waar ze de specialere merken hebben (en ook een online lijstje). is ons lijstje dan duurder? niet echt vinden wij. bovendien hebben we altijd goedkope en dure spulletjes op de lijsten gezet. wie er niets wil kopen, geeft toch gewoon een centje.

en wat je er moet opzetten? laat je zeker niets wijsmaken alleszins, lees aandachtig wat de winkels voorstellen en beslis dan zelf smile.gif

veel plezier! <3
  • Fien,
    diezelfde eenheidsworst zoals jij het noemt zijn wel basisdingen die je als jonge ouder nodig hebt..flesjes,sterillisator,waskussenhoezen,hoeslakentje enz..
    Deze basisdingen kosten in zo'n klein babywinkeltje wel héél wat meer dan in de grotere babywinkels..
    Dus dan maakt dat jou lijstje sowieso duurder hé smile.gif
    Ik had in een babyboetiek laatst mijn autostoel(maxicosi tobi) zien staan voor 289eur,terwijl ik hem gekocht heb bij Dreambaby aan 209eur..das toch al een redelijk verschil hé denk ik dan..

topicstarter,ik denk wel niet dat er de kanten van Hasselt een Dreambaby is..dus mss dan toch maar baby2000,persoonlijk vind ik prémaman niet mijn ding..aangezien dat Frans is,hebben ze toch net een andere stijl enzo vind ik..
  • Bij Prémaman moet je wel op de maten letten, zo zijn kleertjes maat 6 maand voor babies TOT 6 maand terwijl het in andere winkels VANAF 6 maand is.
    Het is maar een weten ...
    Ik heb het ook nooit gehad voor Prémaman, zelfs hun zwangerschapskledij vond ik niet goed (paste niet aan, zag er altijd lomp uit bij mij)

Inderdaad ... wij hebben 1 keer een lijst in een kleine winkel gelegd en 1 keer in een grote keten.
    Hetgene ze verkopen is net hetzelfde, het zijn dezelfde catalogussen, wij gingen zelf naar de grote winkel om gewoon eens te kijken wat het juist was, om het dan in de kleine te bestellen want daar hadden ze dat allemaal niet binnen.
    Klantvriendelijkheid was wel top in zo'n winkeltje maar dikwijls moeten wachten op dingen of we kregen net iets anders (je weet wel, je bestelt een knuffeltje voor de MC en krijgt een ander, een potje om melkpoeder mee te nemen met 4 onderverdelingen maar je krijgt er eentje met 3, ...) Ook langer moeten wachten op alles: volgende week is het binnen, en dan een week later: ah nee, 't zal nog 2 weken duren ...

Vandaar 2e lijst in grote winkel (paradisio maar die is waarschijnlijk niet in jullie beurt).
    Voordeel was hier het grote aanbod, de vele korting die we kregen (niet alleen de gewone op de lijst maar ook allerlei acties op de buggy, enz). Nadeel was, dat we bv geen dingen konden meenemen vooraleer iemand ze kocht (zoals rompertjes voor in het ziekenhuis of die 1e flesjes), wat bij de kleine winkel wel kon.
    Maar je kon inderdaad alles online checken, de dingen die niet gekocht werden, moest je niet zelf kopen tenzij het echt speciale dingen waren die ze voor jou hadden moeten bestellen.

En om te weten wat er op de lijst moet ... je maakt een afpsraak in de winkel die je uiteindelijk kiest en ze helpen je echt stap voor stap van het kleinste potje tot de grote zaken. En dan beslis je zelf wat je wel of niet neemt.
  • Onze lijst lag bij seizoenswinkel babyboom (paradisio) in zonhoven. Goede service en ongev zelfde prijzen als dreambaby, maar wel persoonlijk contact (dreambaby kan hier enkel online). Baby 2000 vond ik stuk duurder, maar je hebt nog tijd om dit uit te pluizen. En wat je nodig hebt, daar wordt je mee geholpen als je je lijst gaat leggen, wijst zichzelf uit!
    Veel succes!
  • Mja, wij hebben op onze lijst geen 'noodzakelijke' spullen gezet, die heben we zelf gekocht. onze lijst bevatte bijvoorbeeld specialer beddengoed, tof speelgoed, enzovoort. echte 'cadeautjes' dus wat ons betreft. En op die manier vinden wij het leuker om voor uniekere dingetjes te gaan dan het zoveelste pak tetradoeken van de dreambaby. Maar da's ieders mening en die werd hier gevraagd smile.gif
  • Ik vind de seizoenswinkel in Zonhoven dan ook weer een topper, wel geen ervaring met lijstje daar. Maar wel goede service!!!
  • Dankuwel voor de vele reactie's.. Zijn ondertussen nog eens binnengedrongen bij premaman, die stond ons uiteindelijk het meeste aan.
    1juni hebben we onze afspraak voor de lijst te leggen. Nu hebben we alle belangrijke benodigdheden ( Kinderwagen,Park,bedje,etc..) besteld bij babydump in NL.
    Wij wonen tegen de Nederlandse grens dus dat is voor ons niet zo ver, en het is daar stukken goedkoper als hier!
    Onze lijst dient dan echt alleen voor de bekleding, starterset, en nog wat prulletjes..
    Ze waren er wel niet echt vriendelijk moeten we wel zeggen ( zeer weinig info, botte antwoorden , en dan staan ze maar met 2 in zo een grote winkel .. ) maar we hebben voor premaman gekozen omdat je deze winkel wel overal zo een beetje vind, wij hebben bv familie en vrienden in leuven / Sint-truiden / Genk / Hasselt dus dan moeten zij niet speciaal de hele wereld afreizen bij wijze van spreken voor onze geboortelijst. En je hebt er inderdaad die kortingen van -50% op er kleding en tot -20% op de rest
    Groetjes
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld