geboortelijst premaman

• zijn er onder jullie die een lijst gehad hebben bij premaman?
    ik had namelijk een aantal vraagjes:

-als jullie de lijst gingen vastleggen, moesten jullie dan beslissen aan de hand van de catalogus of mochten jullie eerst in de winkel de dingen die jullie wilden uit de rekken nemen. Ik zou bij een grote premaman gaan, dus zou leuk zijn als ik eerst zelf mocht 'winkelen'. Zodat ik veel 'in het echt' zou kunnen zien en niet enkel op foto.
    -diegene die dan iets kwamen kiezen van jullie lijst, mochten die dan de spullen bekijken en dan kiezen of moesten ze via een lijst kiezen?
    -ik heb spulletjes zien staan in de catalogus van dreambaby en die staan niet in de catalogus van premaman. Kan premaman die spullen dan toch bestellen voor op je lijst te zetten en uiteraard dat je ze dan achteraf zowiezo koopt als niemand ze heeft gekocht?
    - wat met zomer en winter collectie apart? Ik ga eind december bevallen en zou ook graag kleertjes op de lijst zetten, maar dat zullen dan enkel winterkleertjes zijn. Of hangt er in de winkel altijd ook zomerkledij, zodat ik ook zomerkleertjes van maatje 68 ofzo kan nemen.

Hopelijk weet iemand een antwoord op mijn vraag.
    alvast bedankt
  • Ik ben ook mijn licht gaan opsteken in prémaman en dreamland.

In prémaman is het zo dat de website om je geboortelijst te bekijken niet op punt staat en nog veel problemen heeft (heeft een eerlijke verkoopster me ingefluisterd)
    Ook is het zo dat je grote stukken ZEKER moet kopen (maar die heb je dan wss wel nodig)
    Je krijgt 10% op de aankopen, maar deze moeten dus wel gebeuren in de winkel waar de lijst ligt. Dus als ze naar een andere prémaman gaan om je lijst te bekijken en iets te bestellen, krijg je daar geen 10% op.
    Dit is voor ons bv echt een punt waar we op afknappen. Onze famile en vrienden wonen dichterbij een andere prémaman dan wij.

Bij dreamland moet je NIETS kopen dat niet gekocht werd op je lijst, ook geen grote stukken, je kan alles via internet zelf beheren, toevoegen of wijzigen. Je kan een afspraak maken en dan trekken ze 2 u voor je uit om uitleg te geven ivm bv kinderwagens ed.
  • grote stukken zoals bed,kinderwagen enzo hebben we niet nodig, tja 2de kindje he. Het zou vooral kledij, speelgoed,kleindere spullen enzo zijn. Max bedrag ongeveer 150 euro.
    De premaman waar ik ga zouden iedereen gaan, dus dat is ook geen probleem.
    en via internet, bwa, bij de vorige keer (dat was happyland) ging iedereen ter plaatse kijken.
    dus ja dat is allemaal geen probleem
  • Zou in alle geval ook eens navragen hoe het zit met kadocheques:
    nicht van mij had geboortelijst bij Premaman, maar had veel meer succes dan verwacht !
    Gevolg: ze kreeg nog een pak kadocheques, maar met heel beperkte geldigheidsdatum (weet het niet zeker, maar geloof dat het binnen 3 maanden op te kopen was). Dat vind ik er dan ook wel over (eerste maanden zul je misschien niet veel nieuw kunnen gebruiken)

Heb zelf beslist om geen geboortelijst te leggen, juist omdat we al zoveel spullen hadden.
  • Hey

We hadden onze geboortelijst ook bij Prémaman en ik ben er best tevreden over. Grote stukken moet je idd nemen (slaapkamer en buggy), maar aangezien je dat niet nodig hebt, is dat geen probleem.
    Wij woonden dichter bij een kleinere Prémaman, maar hebben toch voor een grote gekozen omdat al onze spullen in zo'n kleerkast werden 'tentoongesteld'. Toen we de lijst gingen samenstellen, zijn we eerst samen met een verkoopster rond gegaan in de winkelmet een cataloog in de hand. Ze gaf wat uitleg bij alles en ik vond wel dat ze er eerlijk was, in de zin van 'dat heb je niet écht nodig...'

Ze namen ook echt wel hun tijd, je moest wel op voorhand een afspraak maken, dan hielden ze een verkoopster vrij.
    Van dat bestellen bij Dreambaby, dat weet ik niet. Kan je best daar eens vragen.
    We hadden ook cadeaucheques gekregen, maar deze bleven een jaar geldig en kon je in elke Prémaman gebruiken.

Meestal hebben ze er kleding van het seizoen zelf of het komende seizoen. Ik denk niet dat je in de winter er al echt zomerkleertjes gaat vinden.

Groetjes
    Tamara
  • de geboortelijst van Lien hebben wij in Prémaman gelegd en we hadden ons gezworen nooit nemeer.
    Mijn lijst was leeg gekocht daar niet van maar kreeg dan de bon van 10% en die moest ik binnen de 3 maanden opkopen met gevolg dat die verloren is gegaan want ik heb 6 maand bijna niet kunnen wandelen doordat ik met een open wonde lag van de keizersnede.
    Ook had ik een kleine prémaman hier in Halle en ja dat was voor de hand liggend voor ons dat we daar gingen met gevolg als mijn familie en vrienden gingen kijken dat het niet lag uitgestald terwijl ze dit wel beloofd hadden.

Enfin wij leggen onze lijst nu bij Dreambaby na goeie feedback van men schoonzus te hebben gekregen en nog andere mensen. Dus willen we het daar nu wel eens proberen.
    We zien wel.

xxx
  • ik dacht ook nog aan dreambaby, maar ik wil er ook kleertjes opzetten en dit kan daar niet. Het moet ook een beetje goed bereikbaar zijn voor beide families en vrienden en dat is de premaman het beste. Want anders gaan ze toch gewoon hun goesting kopen op een ander.
    Bij ons zoontje was dat happyland, waren er ook content van, maar ja, geen kleertjes he.
    Dat die 10% korting bon zo rap moet opgebruikt worden, tja, nu niet een grooooot probleem. Ben onthaalmoeder, dus extra speeltjes kunnen altijd gebruikt worden he wink.gif .
    Ik heb natuurlijk nog tijd om er over na te denken. Eerst was ik aan het twijfelen of ik wel een lijst zou leggen, maar dat ga ik waarschijnlijk dus wel doen, want anders krijg ik 10 keer hetzelfde. Het zijn mensen die graag iets gaan kopen en dus geen centje geven. Dus heb dan liever dat ze kiezen uit hetgeen wij willen.

De vorige keer was wel grof van mijn schoonmoeder. Die was tegen heel de familie (dus de kant van mijn man) gaan zeggen dat het niet de moeite was wat erop stond upset.gif . Zei had al 3 grote spullen opzij laten zetten. HEt gevolg dat die kant (buiten zijzelf) dus niks gekocht heeft van de lijst maar zelf spullen gaan kopen zijn (wat dikwlijls niet mijn goesting was of waar we eigenlijk niet veel mee konden doen, zelfs meisjeskleding upset.gif ). En ja, er was dus nog veel over van de lijst.
    Heb nu al gezegd dat ze dat dus niet meer mag doen.

Ohja, als je een lijst legt bij premaman, kunnen dan mensen op voorhand al gaan kijken en eventueel bestellen??????????????
    Want dat wil ik dus absoluut NIET. Bij happyland kon het dus blijkbaar wel, want schoonmoeder was een paar weken op voorhand al gaan kijken (lees: piepen voor het geslacht te kunnen weten). Ben er zeker van dat ze dit weer opnieuw zal willen proberen.
    Laten ze dat toe bij premaman of enkel als de ouders het toelaten?
  • hoi bij dreambaby kan je er idd geen kleertjes opzetten, maar die lijst is wel vrij toegankelijk voor heel veel mensen. Wij hadden hem bij colruyt gelegd en iedereen kan dan bij z'n eigen colruyt de lijst raadplegen en als ze bestellen en het zelf willen geven, kan dit ook naar hun eigen colruyt gebracht worden.
    dat vonden wij heel handig, daarom dat wij bij dreambaby hebben gelegd. ook omdat hier zoals iemand al zei geen aankoopverplichting is
  • Bij onze oudste hadden we een lijstje gelegd bij een grote premaman.
    We hadden een afspraak om samen met een verkoopster rond te gaan, en nadien mochten we zelf nog alles wat we erop wilden bij in een karretje leggen (zowel jongens- als meisjeskleding! Wij hadden alleen meisjes gekozen omdat we een dochter zouden krijgen, maar na de bevalling bleek dat het een jongen was, dus hebben we de eerstvolgende dag dat het open was (zoontje is op een feestdag geboren) gebeld en hebben ze alle meisjesspullen eraf gehaald en als we thuis waren uit het ziekenhuis, zijn we er jongensspullen gaan opzetten! Nadien hebben ze nog 3x gebeld om er bij op te komen zetten, omdat er zo'n grote vraag naar was, uiteindelijk hebben we ook gekozen voor kadobons, die 1j geldig waren)

Ik had ook op voorhand gevraagd het lijstje aan niemand te laten zien, en dit was totaal geen probleem! Het werd pas na de geboorte vrijgegeven!

En op alle spullen die wij zelf op voorhand gekocht hadden (luiertafel,maxi-cosi...) kregen we nadien ook nog 10%.

Ik vond het alleen jammer dat er lakentjes van ons lijstje gehaald zijn en dat we die nooit gekregen hebben. Hebben we nadien maar zelf bijgekocht...

Have fun!
  • Wij hebben een lijst bij Dreambaby (wel via een Dreamlandwinkel) en daar kan je kleding opzetten, in de winkel hebben ze toch wat keuze.
  • Wij hadden ook een lijst Premaman. De voornaamste reden bij ons was dat de lijst on-line beschikbaar was maar dat je ook om het even welke winkel kan binnenstappen of bellen (gemakkelijk voor de "oudere" generatie) en dat die in Nederlands en Frans beschikbaar was (mijn man en familie zijn van Namen).

Op alles wat we kochten of kregen, kregen we 10%. Dat wisten we van het begin dus daar hebben we rekening meegehouden. We hebben met die 10% een autostoel gekocht.
    Je kan wel enkel krijgen wat er in hun catalogus staat. Wij wouden een babybjorn relax maar die konden ze voor ons niet bestellen dus die hebben we ergens anders moeten kopen.

Je bent niet verplicht de ronde van de winkel te doen met de verkoopster. Ik heb gewoon een karretje genomen en alles er ingegooid. Dat werd dan tentoongesteld in een kast.

Qua kleding had ik voor jongen en meisje gekozen. Eens de baby geboren laat je het hun weten en dan doen ze het normaal gezien weg. Was bij ons niet het geval, er hingen 5 dagen later nog altijd kleedjes in de kast en op internet stonden ook nog de meisjeskleertjes. De kleertjes staan wel altijd zonder afbeelding op de website, hetgeen ik spijtig vind. We hebben dus ook meisjeskleding gekregen maar goed, dat hebben we zonder probleem kunnen omruilen. Heb nog een paar dingen omgeruild, en dat was geen probleem.

Dus op zich ok maar ik weet niet of ik voor een 2de terug zou gaan. Misschien dan toch eerder Dreambaby of Baby2000. Ik vind dat ze bij Premaman niet echt vernieuwend zijn. Je ziet er steeds dezelfde slaapzakjes, speelgoed en dergelijke en ben het ondertussen een beetje beu gezien. De andere winkels hebben andere leveranciers en vind ze wat origineler maar dat is persoonlijke smaak. Qua kleding vind ik ze eigenlijk ook niet echt leuk of origineel.
    Misschien dat we bij een 2de een lijst leggen in een kleding winkel en een toffe speelgoedwinkel ofzo.

Groetjes
    Kristel
  • Voor onze eerste hadden we een lijstje bij Prémaman. We waren achteraf gezien totaal niet tevreden van hun manier van werken.(lijst stond pas een week na de geboorte online bv., gekregen cheques van mensen kan je enkel inruilen in de winkel waar die uitgeschreven is, dus niet waar wij ons lijstje hadden gelegd, iets bestellen van uit een andere prémamanwinkel kon tot 14 dagen duren!) Enfin, na een paar stoten kozen we voor onze 2de resoluut voor Dreambaby. Het grote voordeel daarvan was ondermeer dat we een heleboel speelgoedspullen van Dreamland op de lijst konden zetten. Van hun service waren we zeer tevreden.
  • in de winkel van dreambaby kan je wel kledij er op zetten hoor
    ik ga één van de dagen een afspraak maken zie om is te zien welke kleding ik er best nog bij op zet maar zal moeten wachten denk ik tot in september als de wintercollectie uit komt

ik denk zelf als je belt naar dreambaby (als er nu geen winkel in de buurt is) dat je gewoon de artkelnummers doorgeeft en da ze die er dan ook kunnen opzetten hoor

xxx
  • wij wilden onze lijst bij premaman leggen , ook een grote , in geel.
    een afspraak gemaakt op een zaterdag. mijn man werkt alle dagen en is pas rond 18u15 thuis. ik werk normaal op zaterdag en had er speciaal een dagje verlof voor genomen.
    we hadden de cataloog mee naar huis , wisten perfect wat we wilden , zijn geen twijfelaars op dat gebied. donderdag kregen we telefoon. we konden niet gaan want er was een verkoper ziek en dus konden ze ons niet voldoende aandacht geven die dag. toen ik zei dat we geen extra aandacht nodig hadden , we alles al gekozen hadden en ik eerlijk gezegd ook niet mijn enige vrije zaterdag er uren aan wilde opofferen , zeiden ze toch dat het niet ging. de afspraak stond ergens heel begin december. ik wist dat jesse waarschijnlijk eerder gehaald moest worden (wat ook gebeurd is) , dus ik zei dat we echt niet konden wachten , ik geen zaterdag meer vrij had , mijn man geen weekdag ... dat vonden ze dan jammer , maar helaas , het ging niet !!!

we zijn toen naar dreamland tongerlo gereden. megadruk natuurlijk , net voor sinterklaas en op een zaterdag ! toen we vroegen wanneer we eens konden langskomen om een lijst te leggen , zei ze dat we maar moesten rondkijken , aanduiden wat we wilden en we gewoon vragen mochten stellen. die mevrouw heeft meer dan een uur met ons bezig geweest ! zonder probleem !
    we hebben later nog verschillende dingen tegevoegd en geannulleerd via de website. telkens we nog eens naar de winkel reden , werden we met evenveel entoesiasme ontvangen.
    onze families wonen ook heel gespreid , maarvelen hebben gewoon online iets besteld wat wij dan gaan afhalen zijn.

ik bene cht heel tevreden over dreamland en dus allesbehalvevan premaman. zal natuurlijk wel van het fialiaal afhangen.
    ik vind de collectie van premaman ook veel klassieker en ik hou meer van modern , maar dat is natuurlijk ieder zijn smaak.

ik ben heel blij dat het zo gelopen is , premamam lag vlakbij en was het makkelijkst , maar als ik nu zie , was dreamland toch veel meer mijn smaak.

wave.gif
  • Dus je kan er wel kleertjes opzetten bij dreambaby? Kan dit ook in een dreamland winkel waar een baby-gedeelte is? Want in zo'n winkel ben ik eens gaan kijken en ik zag nergens babykledij. Misschien dat ze dat wel bij een dreambabywinkel hebben?
    Welk soort kledij is dit dan? Enkel van die zachte kruippakjes of ook echte broekjes en t-shirtjes enzo.
  • Ik ben op de site gaan kijken van dreambaby en de enige kleertjes die daarop staan is:
    zo'n wit truitje/jasje in wit of blauw
    een mutske met blauw en wit
    een materniteitssetje
    2 beige/bruine kruippakjes van noukies (35 euro).

Dus ja, de moeite niet eigenlijk he. Of zijn er in de winkels meer kleertjes?
    Dat is het enige wat me zowat tegenhoud om mij dreamland te gaan, dat je geen kleertjes kan kiezen.
  • onze lijst ligt bij dreamland Tongerlo en ja daar kunt ge gewoon naar de kinderkleding gaan en hetgeen wat ge wilt in een winkelkarretje laden.dan scannen ze dit in en hopla! bigsmile.gif
    ik ga tegen begin augustus nog eens terug naar daar....voor de nieuwe collectie herfst-winterkledij op onze lijst te laten zetten.daar ga ik meer mee zijn dan met de zomercollectie.
    hoop dat je iets hebt aan mijn uitleg???
  • ja op de site sta hetzelfde als in de catalogus.
    voor kleertjes moet ge eigelijk naar ginder rijden.er hangt redelijk wat en is echt de moeite vind ik!
    de kleertjes van het merk NO-NO ennoppies vind ik persoonlijk heel mooi <3
  • jazeker hilde,
    maar kan dat enkel bij dreamland of ook bij een kleine dreambaby-winkel. Ik zou naar die van zemst gaan. In de dreamland winkel van vilvoorde is volgens mij geen kledingafdeling, toch niet dat ik gezien heb.

Binnenkort misschien best toch eens een bezoekje brengen aan de winkel, dan kan ik het ineens vragen.
  • ik zou er eens naar telefoneren of er naartoe gaan.want ik weet niet of elke winkel hetzelfde is.
    maar ge hebt nog tijd eh wink.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld