Geboortelijst baby 2, zelfde geslacht

• Geboortelijst baby 2, zelfde geslacht

Hoi!

Wij verwachten ons tweede kindje. Het is opnieuw een zoontje dus ik kan wel wat hergebruiken, maar hij wordt geboren in de lente ipv de herfst. Wat voor dingen zet je zo allemaal op een geboortelijst voor een tweede kindje? Zijn er dingen die ik echt niet mag vergeten voor in de toekomst?

Mijn eerste lijst lag bij dreambaby omdat ik veel praktische zaken nodig had, nu ga ik mijn lijst wss in een babywinkel leggen met iets hippere merkjes:).
  • Wij hebben drie meiden 1 zomer 2 winter. Maar had bij de tweede op geboorte kaartje gezet, "aan babyspullen geen gebrek, een cadeaubon lijkt ons te gek" Ik had gewoon zoooooo veel van de eerste, vond het wat absurd om voor de tweede weer spullen te vragen. En met de cadeaubonnen kon ik zelf kleertjes kopen of iets wat nodig. Bij de derde meid hebben we opgeboorte kaartje gezet "babyspullen spullen hebben we echt volop, doe ons liever een envelop".
  • Wij hadden er ook enkele dingen voor grote broer opgezet.
    Hij kreeg een groot bed omdat we het babybed nodig hadden voor broertje. (ze schelen 2 jaar)
    We hadden dus ook enkele mooie dekbedovertrekken en hoeslakens gevraagd, bobuxsloefjes voor hen allebei, ook wat "grote jongensspeelgoed" (waar broertje daarna ook nog mee kon spelen als hij groter was-sommige dingen die grote broer nog niet gezien had hebben hebben we opzij gezet om met sint of kerst te geven), kleding voor grote broer (die kleine broer daarna afgedragen heeft), een loopfietsje waar ze beiden mee leren fietsen hebben,;;.
    En een autostoel en triptrap eetstoel extra, want grote broer had uiteraard ook nog eentje nodig.
  • @J, dus jullie lieten andere mensen betalen voor de sint- en kerstcadeaus van jullie eigen kind? awe.gif
    Lekker goedkoop voor jullie wel. En dan zelf met de eer gaan lopen (bij de kerstcadeaus). thumbdown.gif

• Dit weekend ook onze lijst gaan leggen voor baby 2, opnieuw een jongen.
    We hebben er ook de nieuwe autostoel voor grote broer op gezet (hier is het verschil 3 jaar), 2 stuks. Ook een pak nieuwe slabbetjes, want die van grote broer krijgen we niet meer proper bigsmile.gif Ook wat beddengoed en een beetje nieuw speelgoed. Kleine broer mag ook iets waar nog niet op gesabbeld is haha!
    Ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat we aan zo'n lange lijst gingen geraken en we hebben echt niet gevuld om te vullen. De mensen zijn natuurlijk niet verplicht om iets te geven en al zeker niet iets van de lijst. Zo voel ik het bij andere geboortes ook niet aan. Het is gewoon fijn om iets te geven waarvan je als gever weet dat ze er iets mee zijn. En als die ouders beslissen om het cadeau later als sint/kerst-cadeau te geven, daar zou ik helemaal geen problemen mee hebben. Je weet toch niet of het geld in je envelop wel effectief naar pampers/eten/... gaat?
  • @ano: yep, we lieten anderen betalen voor onze kerstcadeaus en gingen zelf met de pluimen lopen. bored.gif

Natuurlijk lieten we grote broer de cadeautjes openen als hij erbij was als ze geschonken werden.
    We hadden dat speelgoed niet op de lijst gezet om als kerstcadeau te dienen natuurlijk.
    We hebben het gewoon wat gespreid gegeven, zodat het niet alles ineens was.
    Dus hebben we inderdaad al eens een stuk speelgoed opzijgezet als dat bijvoorbeeld gegeven werd door een tante van mij (die hij niet eens kent) terwijl hij niet aanwezig was in het moederhuis.
    Of er waren ook mensen die iets kochten van de lijst maar wij moesten het zelf ophalen in de winkel.
    Uiteraard hebben we die mensen uitvoerig bedankt en waren we heel dankbaar voor de cadeautjes.
    Maar we hebben dat dan een paar maanden later gegeven met sint of kerst (het gaat hier ook maar om een paar dingetjes he...)

Liever zo dan op die momenten zelf nog meer speelgoed te kopen.
    Is dit dan "met de pluimen gaan lopen?"
    We hebben bv ook een tutje voor oudere baby's dat van de lijst kwam maar nog opzij lag, ingepakt voor babybroer zijn kerstmis.
    Grote broer blij want er lag een cadeautje voor baby broer, baby blij met tutje. (Of ja, blij? Voor zover hij het al begreep...), wij blij met de besparing en niet zomaar iets kopen om te kopen.

Eigenlijk wilde ik gewoon een tip geven aan ts om ipv babyspeelgoed ook bv duplo of zo te vragen.
    Mensen schenken graag speelgoed en dat komt goed van pas en is duurzaam, voor beide kinderen.

• Autostoelen (ook voor de grote broer).
    Fietsstoeltje
    Fietskar
    Fietshelm voor alle 2 desnoods
    Loopfiets
    Bordjes en bestek
    Slabbetjes
    Nieuwe matras voor babybed (als dat nodig is).
    Slaapkamer meubels.
    Nachtlampje
    Tutje
    Knuffeltje
    Mutsje en sjaaltje
    Beetje kledij.
    Meerijplankje voor aan de buggy
    Brooddoosje
    Koekendoosjes
    Flessen (als dat nodig is)
    Nieuwe drinkbekers
    Baby dagboek
    Verzorgingsproducten.
    Tandenborstel
    Thermometer
    Eens een nieuwe badmat en badspeelgoed
    Bobux sloefjes
    Slaapzak (andere maat in ander seizoen).
    Voetenzak (ander seizoen en andere maat).
    Cadeaubonnen
    1ste rugzakje voor de opvang.
    Hoezen voor de autostoelen.

Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld