Dreambaby

• Dreambaby

Klein vraagje in verband met het opstellen van een geboortelijst bij Dreambaby:

Wij hebben geen Dreambaby-winkel in de buurt. Wat we wél hebben is een Colruyt én een winkel van Dreamland. Als ik het systeem van een geboortelijst bij Dreambaby goed heb begrepen, is het enkel mogelijk om je babyspullen in een winkel van Dreambaby te laten 'stockeren' en uitstallen. In onze familie zijn ze niet echt zo 'technologie'-minded. We kunnen ons al voorstellen dat veel mensen problemen gaan hebben met het feit dat ze online iets moeten bestellen en een paar dagen moeten wachten vooraleer ze dan speciaal naar een winkel van Dreamland moeten hollen om hun cadeau in ontvangst te kunnen nemen. Zeker familieleden die reeds in het ziekenhuis op bezoek willen komen, hebben dan geen cadeau om af te geven. Met het principe: 'ken je familie', weten we dat er toch enkelen daar een probleem mee gaan hebben.

Hoe hebben jullie dit gedaan, indien jullie kozen voor Dreambaby?
  • Maar als je een geboortelijst bij dreambaby legt kunnen de mensen toch meteen alles halen in een dreamland?

Ik heb mijn geboortelijst gelegd in dreambaby X (half uurtje rijden van onze woonplaats, dicht bij het ziekenhuis). In onze woonplaats hebben wij een dreamland. Voor mijn babyshower is een vriendin al enkele spullen gaan halen van de lijst in dreamland. Dat was geen probleem.

Als je familie naar dreamland gaat zullen de verkoopsters je lijst overlopen en zo kan je familie iets kiezen.

Maar als je vragen hebt omtrent je lijst zou ik gewoon eens naar je dreamland in de buurt gaan en je vragen met hen bespreken.
  • Wij zitten ook een dik half uur rijden van de dichtstbijzijnde winkel, toch voor Dreambaby gekozen, maar als thuiswinkel de lokale colruyt. Mensen die niet aan het systeem uitraken, storten wel iets op de rekening gok ik. Je kan ook naar hun hulplijn bellen als het niet lukt om iets van de lijst te halen. En voor de rest is het lekker makkelijk, ze laten uiteindelijk leveren waar ze zelf willen.

Voor de rest loopt het voorlopig wel niet zo top met het lijstje. De kaartjes die ik bij hen besteld had, zijn nog steeds niet binnen (intussen al 6 weken ipv 3 weken) en de gratis producten arriveerden ook niet (6 weken ipv 2). En dit rechtzetten, lijkt niet zo te vlotten. Ik heb al 3 keer kunnen bellen en tis er nog niet.
  • @-Lily- Dat is enkel mogelijk indien de Dreamland winkel ook een Dreambaby Shop heeft. In mijn buurt hebben de Dreamland winkels geen Dreambaby Shop... sad.gif
    Vandaar dat ik mij afvraag of Dreambaby in deze situatie de ideale oplossing is om een geboortelijst te leggen...

Alleen een pamperrekening vind ik wat riskant, omdat er veel mensen bij een babybezoek toch een cadeau willen geven ipv enkel geld. Zeker bij een eerste baby zijn er nog zeer veel spulletjes nodig. Is het not done om zowel een pamperrekening als een geboortelijst te hebben?
  • Wij gaan opnieuw onze lijst leggen in een een Dreambaby winkel, maar als thuisadres de lokale colruyt. Waren hier de eerste maal zeer tevreden van.
    De 'ouderen' in de familie, laten we zeggen die niet met de computer overweg kunnen, die storten gewoon iets op de rekening.
    Ik denk dat de meesten zowel een geboortelijst als een pamperrekening vermelden
  • Wij hebben een Dreambaby bij ons in de buurt dus voor ons was dat de thuiswinkel. Mijn familie woont echter 100km verderop dus voor hen was dat niet zo dicht wink.gif. Aan mijn ouders en zus (meter) had ik al vooraf de lijstgegevens doorgespeeld, zij wilden graag een mooi cadeau kunnen kiezen. Ze hadden dat dus besteld en zijn het gaan ophalen toen ze in het ziekenhuis op bezoek kwamen. De rest van de familie/vrienden die ver woonden hebben over het algemeen iets van de lijst gehaald maar dan gekozen voor de optie dat wij het gingen ophalen.
    Als het merendeel er echter op staat om zelf met een cadeau te kunnen aankomen zou ik in jullie geval voor een andere winkel dan Dreambaby kiezen. Het zou niet fijn zijn als iedereen in het wilde weg cadeaus begint te kopen die niet van jullie lijst komen, gewoon omdat ze niet in de juiste winkel geraken.
  • Hier hebben we een dreambaby vlakbij, maar familie en vrienden wonen over heel belgie.
    Toch hebben zowel jong als oud van de lijst gekocht, maar bijna allemaal met 'ouders halen zelf af'.
    Denk uiteindelijk maar een 4tal mensen die zelf wilde afhalen en meenemen.
    Voor de bezoeken dan, hadden ze dan enkel een kaartje bij en vermeldde ze dan dat ze van de lisjt gekocht hadden.
    Of hadden ze nog iets heel kleins extra bij.

Ik had verwacht dat meer mensen zelf wilde afhalen omdat ik ook niet graag op bezoek ga zonder iets bij, maar verrassend was dat dus geen probleem voor onze familie en vrienden.
    Gewoon doen wat je zelf gemakkelijk vind, de rest past zich wel aan.
    Ivm zelf afhalen, je kan zelf kiezen welke thuiswinkel je neemt (dreambaby, dreamland of colruyt). Enige verschil is dat je wel of geen kleren en speelgoed bij mag zetten.

• Wij kozen voor een Dreambaby winkel 25km verderop, hoewel we een Colruyt in onze stad hebben. De Dreambaby was wel in de stad waar ik bevallen ben. De meeste mensen kozen online en lieten het ons afhalen. We hoorden dat er maar enkelen in de winkel zelf kwamen en die hadden het dan mee naar het ziekenhuisbezoek of babyborrel.

Werkte heel goed voor ons. Als er meer dan 10 artikelen van de lijst gekocht waren, kregen we een seintje van de winkel zodat we eens konden passeren. Zo was het telkens de moeite om tot daar te rijden en zo was ik eens buiten wink.gif Ook kon ik zo nog kleertjes toevoegen die ik in de winkel zag.

Wij hadden geen pamperrekening. De meesten kochten van de lijst, de rest waren kaartjes met geld die we ontvingen op de babyborrel, waarmee we de rest van de lijst konden kopen die we nog wilden.
  • Tiffany Kettingen: Tiffany en co outlet, Tiffany sieraden stopcontact, Tiffany en Co in de uitverkoop, goedkope tiffany en co met 70% korting en gratis verzending, Tiffany And Co Outlet

Tiffany Kettingen: Tiffany en co outlet, Tiffany sieraden stopcontact, Tiffany en Co in de uitverko
  • لونجين الساعات ، لونجين جمع grandvitesse

لونجين الساعات ، لونجين جمع grandvitesse US Dollar Euro GB Pound Canadian Do
  • الساعات IWC

الساعات IWC US Dollar Euro GB Pound Canadian Dollar Australian Dollar Jappen Yen Norske Kron
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld