Zachthandig berg van hoofdje verwijderen

• Hallo,

Mijn dochtertje heeft last van berg op het hoofdje.
    Nu heb ik al enkele malen geprobeerd om het met amandelolie in te smeren. Dan laat ik het een tijdje intrekken. Maar dan...

Wat is de beste manier om de ingeweekte berg te verwijderen?
    Ik heb het al geprobeerd af te schrapen. Of ik wrijf rondjes met een doekje.
    Maar het blijft een rotkarweitje dat niet echt zoden aan de dijk zet.
    De haren van mijn dochtertje worden inmiddels al wat dikker en langer, waardoor ik steeds moeilijker direct bij het hoofdhuidje kan komen.
    En mijn dochtertje vindt het nogal pijnlijk worden, vooral omdat ik (onnodig?) haren uittrek samen met de schilfers.

Heeft iemand makkelijke tips?

Groetjes,
    Loes
  • Die van mij heeft nog steeds niet echt haar maar als de amandelolie erop zit doe ik niets meer. De schilfertjes vallen dan vanzelf wel af.

Mijn schoonzus deed het met een zacht kammetjes bij haar dochter toen die veel haar kreeg.
  • Hoi Loes,

Ik deed het bij mijn dochter ook met een kammetje. Terwijl ze in het badje zat, kamde ik haar haartjes voorzichtig. Zo kan je dan ook achteraf de schilfertjes wegspoelen.
    Ik smeerde een tijdje voor we bad in gingen haar hoofdje in met amandelolie. (een uurtje ervoor)
    Mijn tweede dochter heeft berg op haar wenkbrauwen, iemand een idee om dit weg te krijgen?
  • ik heb voor Yannick anti-berg van zwitsal. Dat zijn pads die gedrenkt zijn in een speciaal soort olie. Even op het hoofdje of wenkbrouw of oortje deppen en laten intrekken. Het valt er vervolgens vanzelf af (of in badje bij het wassen). Ik gebruik het nu een paar dagen op zijn hoofdhuid en het werkt erg goed bij hem.

groetjes
    kaatje
  • Kaatje,

Dat bestaat inderdaad, had ze ook gekocht maar Wout zijn hoofdhuidje wordt hier heel rood van dus ben ik er terug mee gestopt.

Bij k&g had ik dit verteld en daar vertelden ze dat ze dit dikwijls hoorden bij ouders en dit daarom niet meer vertellen maar enkel amandelolie aanraden.

Hopelijk werkt het bij jou wel en heeft jouw zoontje er geen last van.

Groetjes
  • Met olie en een ansichtkaart! dan kun je het er zachtjes 'afschrapen'

Groetjes thumbup.gif
  • Hallo allemaal,

Bij mijn dochter vallen de schilfers er niet vanzelf af na het inweken.

Wat is een zacht kammetje? Is dat van bepaald zacht materiaal gemaakt of zo? Waar kun je het kopen?
    Ik heb ook geprobeerd het te kammen, maar behalve een rode hoofdhuid komen de schilfertjes niet los.

Van de producten van Zwitsal krijgt mijn dochter uitslag. Dus dat is ook geen optie. Maar ik denk dat amandelolie hetzelfde effect zou moeten hebben.

Een ansichtkaart wil ik niet meer gebruiken. Daar trek ik alle haartjes ook mee uit. En ik heb verderop in het forum gelezen dat je daarmee in het hoofdje zou kunnen snijden en dat het daarom wordt afgeraden.

Zou ik het misschien niet vet genoeg insmeren? Dat de schilfers daardoor zo vast blijven zitten?
    Hoeveel olie doen jullie er eigenlijk op? Moet het er echt afdruipen?

Groetjes,
    Loes
  • hoi loesje,

ik heb hier hetzelfde probleem, onze dochter heeft daar ook h??l erg veel last van. ik heb ook al geprobeerd met amandelolie maar dat heeft bij mij ook geen enkel effect. ik denk dan ook dat ik het niet goed doe. ze blijven gewoon vst zitten en als ik er aan trek blijft er een heel rode plek over dus doe ik da maar nimmer... zou er ook graag vanaf geraken want tis echt geen zicht.

groetjes
  • Heel zware berg kan ook op excema wijzen. Mijn zoontje had ook erg last van berg (dacht ik) maar toen het zich verspreidde naar zijn wenkbrauwen, rond zijn neusje en op zijn oortjes toch maar naar de KA. Bleek eier en citrusvruchten intolerantie te zijn. Ik moest dus op dieet (geef BV) en nu is het helemaal weg.
  • hoi allemaal,
    Mijn dochter had er een beetje last van ,wanneer ik haar haren wastewerd het een plakkerige smeurie op haar hoofd!!
    Maar was toen net bij de kinderarts en die schreef mij een creme van mustela voor, STELAKER , kerato-regulerende verzorging voor.Ben hem toen bij de apother gaan halen.
    Een uurtje voor het bad er op smeren en dan de haartjes goed wassen.Op de bijsluiter staat zelfs de ganse nacht laten intrekken en dan uitwassen.
    Het was bij mijn dochter nu niet veel, maar na een keer of 4 was alles weg!

groetjes ilse
  • Hallo Ilse,

Bedankt voor de tip. Ik ga het vandaag direct halen bij de apotheek...

Groetjes,
    Loes
  • Hey,

Elly had daar ook last van: 's avonds insmeren met olie en de dag erop met een zachte tandenborsten zachtjes draaiende bewegingen, dit helpt goe.
    Nu soms is het probleem hoe meer eraan foefelen hoe erger vinden jullie niet?

grtjs
  • Loesje,
    Ik gebruik gewoon een kammetje voor baby's. Dat is lijk die van ons, maar de tanden zijn afgerond en krassen niet zo op de huid. Hoeveel doe ik erop? Vrij veel, goed dik insmeren.

Wivine, ik vind niet dat het erger wordt, maar ik erger me er meer aan. Als ik eens begin om het weg te doen, moet het ook weg. Daarom dat ik bij Roos voorlopig er nog afblijf. Het wordt nog niet erger en het stoort mij 'nog' niet. bigsmile.gif
  • Awel Davina juist daarmee, als ik eraan begin dan kan ik het niet van mij afzetten en zou ik wrijven tot de laatste schilfer goofy.gif tot grote ergernis van Elly die er juist een hekel aan heeft als ik aan haar hoofdje pruts content.gif .

wink.gif
  • hallo,
    je kan ook mousse kopen tegen berg van mustela.Je moet gewoon het haar inwrijven in badje en 3 minutjes laten inwerken.Daarna kamde ik het haar met een luizenkammetje(klinkt raar).Maar is fijner en verwijderd de loszittende berg gemakkelijk.Kammetjes kan je ook in plastic kopen.
    Dit helpt toch bij mijn zoontje.
    groetjes
  • Hoi,

K&g had mij doorgewezen naar huisarts omdat het toch wel erg werd bij onze Wout, had een hele rode rand rond de berg.

Die heeft ons zalf voorgeschreven en na 2 dagen was het volledig verdwenen!!!! smile.gif Moet nu wel nog zien of het terugkomt, maar voorlopig blijf ik toch ook nog amandelolie smeren.

Het noemt Advantan Creme maar wel enkel met voorschrift te verkrijgen.

Groetjes wave.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld