winter rotperiode wie nog

• hoi

ik heb een zoontje 14 maand is hij nu
    en heeft altijd last van zijn luchtwegen

dus de winter is echt een rot periode

het is begonnen 4 weken geleden
    1week ab en puffen

1 week goed (hiermee bedoel ik geen koorts meer terug meer willen eten het ging op de juiste weg hoest is altijd gebleven)
    heb wel blijven puffen

einde van die week is hij terug goed ziek geworden
    hard piepen harder hoesten koorts bleef weg maar hij had wel pijn

dan toch woe van de 3de week terug naar dokter gegaan
    resultaat:
    hervallen van de vorige keer
    terug ab maar zwaarder en druppels voor zijn luchtwegen en blijven puffen

donderdag deze week laatste dag ab alles goed met hem hoest was weg piepte niet meer
    mocht ook stoppen met druppels
    maar wel blijven puffen

vandaag amper 3 dagen gestopt met ab
    terug piepen terug hoesten terug koorts enz

dit is nu al 14 maand zo bezig
    verleden jaar deze periode lag hem in ghb
    ik ben zo bang dat hij dit terug voor heeft

ik ben stilaan kapot
    ik wil mijn zoontje helpen
    maar blijkbaar werkt niets of als het werkt is het maar even

iemand nog dat dit mee maakt

dank u
    sorry voor z'n lang uitlag
    maar het moest even eruit
  • vraag eens naar een kuur met bronchovaxon is een kuur om de weerstand ter hoogte van de longen te versterken. heeft hier super goed geholpen.
    met wat puf je? Hier heeft flexotide puff heel goed geholpen (een echte puf dus geen aerosol) en dit de hele winter door.
    verder is de eerste winter meestal de ergste vanaf volgende sinter gaat het beteren!
    succes ik weet wat je doormaakt!
  • en als het echt blijft duren ga eens naar gasthuisberg op consultatie bij een immunologe mss is er wel meer aan de hand als het al zo lang duurt?
  • hoi
    we hebben de kuur bronchovaxon al geprobeerd toen hij 10maand was
    spijtig kan hij er niet tegen
    na ongeveer een uur van inname overgeven en diaree

puffen is met flixotide en ventolin
    (ventolin alleen als hij het erg heeft op dit moment 4weken al aan puffen)

dit werkt voor korte duur
    flixotide slaagt vlogens prof van ghb niet aan
    maar dit moeten we blijven geven met de hoop dat hij wat langer nodig heeft

verder kunnen ze er niet veel meer aan doen

dank u voor reactie
  • Hoi,

Ook hier zien wij de komst vd winter met lede ogen aan (ben nochtans geen zomertype)
    We gaan al ruim 4wkn vd ene infectie nr de andere met een wel getimede aflossing tussen de drie kindjes.
    Jongste ligt nu al een week in ZH omwille van RSvirus, zoontje heeft het ook gehad en die piept nog steeds. Die zit ook volledige winters aan de puf, aerosol werkt bij hem niet.

Ons abo bij KA is in elk geval hernieuwd! ponder.gif

Tja, ondergaan en hopen dat ze er tegen hun 5jaar uitgegroeid raken zeker. Of aan de kust gaan wonen...of groene omgeving.

Good luck! En als je twijfelt over de aanpak raadpleeg een andere arts?
  • Hey Liesje

Ik weet wat je doormaakt, en het is inderdaad niet fijn.
    Onze oudste zoon heeft ook zijn eerste twee levensjaren continue gesukkeld met zijn luchtwegen : RSV, longontsteking enzov enzov. De aerosol werd hier ook gans de winter door gebruikt. Wat bij hem ook wel wat hielp waren homeopatische middelen (maar dan echt door homeopaat voorgeschreven hé).

Ons jongste zoontje (nu 3mnd) heeft ook het RSV virus..Door het vlugge ingrijpen van onze huisarts, kan hij gelukkig thuis verder genezen. Hij moet nu ook aerosollen en mijn arts gaf me deze ochtend het advies om dit te blijven doen tot zeker begin januari (afbouwen tot 1* per dag met enkel atrovent en fys water). volgens haar moeten de luchtwegen na zulke infecties lang herstellen en zijn ze supergevoelig. Een nieuwe kleine verkoudheid kan hun luchtwegen direct terug aantasten met alle gevolgen vandien..
    Daarbij volgt hij ook ademhalingskiné en ik kan dit alleen maar toejuichen! Dit helpt echt enorm goed, maar je moet dan wel een goede kinésist hebben die er echt mee vertrouwd is om dit toe te passen bij baby's / kindjes..

Evt moet je ook hier eens voorkijken en evt ook eens tweede opinie vragen bij andere arts?

Alvast veel succes en hopelijk wordt je kleintje vlug beter!

xx
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld