windpokken

• Onze Jolien heeft nu windpokken. Het zijn er vreselijk veel. ze staat vol van boven tot onder. er bestaan vanalle middeltjes, maar kennelijk komt ze vanwege haar jonge leeftijd voor geen enkel in aanmerking. Vroeger gaf men de kinderen een badje met stijfsel, maar tegenwoordig wordt dat ook al afgeraden. Kan ik nu echt niets anders doen dan de blaasjes aan te stippen met eosine?? Het zijn er 100den!
  • Amai da's snel!! En het leuke is dat ze nu geen antistoffen aanmaakt dus dat ze 't allicht nog wel eens zal krijgen.
    Ons JOlien is gespaard gebleven toen broer ze had. Gelukkig snapt ze nu nog niet dat ze er kan aan krabben he.
    Buiten Eosine of onsmettingsalcohol kan je er volgens mij nisk aan doen. De ontsmettingsalcohol is voor als de blaasjes nog mooi dicht zijn, van zodra ze open zijn moet he er eosine op doen, zo is mij geleerd.

Ik had een soort poeder maar ben vergeten hoe het noemt. Ik heb het echter nooit moeten gebruiken.
  • Hier ook eentje met de windpokken. Ons werd inderdaad ook aangeraden om er eosine op te doen. Maar niet alleen als ze open zijn hoor. Eigenlijk gewoon op alle blaasjes, want eosine doet ze sneller uitdrogen... Omdat het er bij Eline ook superveel zijn, hebben we een wattenprop gebruikt om de blaasjes aan te stippen. Dan zag ze er op het eind wel helemaal rood uit, maar het helpt wel.

Groetjes,
    Hilde
  • Inderdaad eosine. En wij hadden ook een soort van talkpoeder tegen de jeuk (ik denk dat die Prurisedine heette of zoiets).
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld