windpokken thv schaamstreek

• Hallo
    Ik heb advies nodig omtrent windpokken.

Mijn dochtertje (6m) is herstellende van windpokken. Ze heeft het enorm erg gehad, heel haar gezicht, hoofd en haar schaamstreek stond bomvol!
    Nu zijn ze allemaal ingedroogd, de korstjes zijn op de zichtbare plaatsen ah afvallen.
    Alleen thv de schaamstreek blijft het problematisch precies.
    De blaasjes zijn weg, maar zijn nooit kortsjes geworden, wss door de combinatie van warmte en vochtigheid van de schaamstreek, pamper. Ik heb haar praktisch elk uur verschoond, soms zelfs meer, want ze brulde ook alles bijeen als ze plaste. (heel erg zielig)Ik heb echt verschillende busjes uitdrogende lotion gebruikt.
    Ondertussen is dat dus voorbij maar haar schaamstreek staat nog steeds vol met droge rode plekken.
    Wat kan ik n best op haar letsels smeren? Gewoon zinkoxyde zalf?
    Iemand een idee?
  • Mijn dochter heeft dit ook gehad. Ik heb van de apotheek een zalfje gekregen voor littekens, maar ik zou zoiets niet gebruiken in de schaamstreek. Gewoon verzorgende billenzalf lijkt me voldoende. Misschien dermocreme smeren in heel dunne laagjes.

Fijne feestdagen ! xmasblink.gif
  • Hier altijd talkpoeder gebruikt om de blaadjes uit te drogen, menthol talk.
  • De blaasjes zijn gedroogd, niets vochtig meer, ze heeft dus nu echt rode plekjes waar de blaasjes zaten.
    In haar gezicht verwijnen de vlekjes langzaam maar op haar schaamstreek blijven ze even hard en even groot en het zijn er echt massaal veel!

Daphne, dat ben ik ah doen ondertussen smile.gif
    Littekenzalf durf ik daar idd niet gebruiken
  • Ik kan je niet helpen (hier nog geen windpokken gehad) maar ik zou toch eens even naar de HA of nog beter naar een dermatoloog bellen. Zinkzalf droogt ook uit en werkt licht ontstekingsremmend maar ik betwijfel of het iets aan littekens doet. Mijn dochter heeft veel last gehad van eczeem dus ik heb zelf ook al héél veel zalven geprobeerd, wel voor een ander probleem natuurlijk. Maar ik denk bijv. aan La Roche-Posay, die heeft een zalf tegen beschadigingen van de opperhuid: Cicaplast Baume. Of misschien kan de apotheker je ook wel helpen? Die moeten die vraag toch ook vaak krijgen.
  • Die rode vlekken blijven sowieso heel lang zichtbaar, op het hele lichaam. Hier heeft bij alle kinderen maanden geduurd vooraleer die volledig weg waren.
    In de schaamstreek zullen die waarschijnlijk nog langer zichtbaar blijven door de warmte en de vochtigheid, maar uiteindelijk zullen ze wel verdwijnen. Het zijn geen wondjes meer, enkel rode vlekjes en ze heeft er geen last meer van? Dan zou ik er niets speciaals aandoen. Mettertijd zullen ze vanzelf wel wegtrekken.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld