windpokken op ogen, piemel en balletjes

• dag dames
    Sinds deze merk ik bij mijn zoontje de typische pokjes die horen bij de waterpokken.
    Het beperkte zich tot rug, buik en nek
    Nu sinds deze middag groeien ze terwijl ik erop kijk!
    In zijn haar, binnekant van handjes, in zijn haar, in zijn mond(!) maar daarjuist zag er een paar onder zijn wimpers echt vlak tegen zijn oog.
    Zijn piemel is niet te overzien!
    5 op zijn piemeltje zelf en heel zijn balzakje zit onder.
    Ik ben bang dat als ik zijn pamper ververs als hij kaka gedaan heeft dat ik hem pijn doe.

Ik heb cytelium zalf en stijfsel voor in bad maar die zalf mag toch niet op zijn oog?
    Daar zie ik hem nu net het meeste krabben..

wat deden jullie bij jullie kindjes?

ps: hij is 21 maanden
  • Zo zonde sad.gif Die van ons is er net vanaf. Hij had er geen op zijn oog, maar wel in zijn pamperstreek overal en in zijn mond. Die laatste waren het lastigst, omdat dit eten zeer bemoeilijkte. Hij heeft drie dagen alleen maar pap gegeten. Ik maakte vanillepap die dan lekker fris stond, maar dat was het zo wat. Al de rest deed pijn op de wondjes in zijn mond dus zeker oppassen met (te) warm eten en zuur fruit enzo.

Wij gebruikten Cytelium lotion en hadden ook munttalkpoeder, dat is heel verfrissend voor onder de pamper. en zeer kort op de bal verversen, wij kuisten zijn poepje en piemeltje af met een nat washandje en droogdeppen, dan de muntpoeder erop en veel controleren.

tegen de jeuk kan je natuurlijke Fenistil druppeltjes gaan halen van Kidspharma, het duurt ongeveer anderhalve dag tegen dat die beginnen te werken, maar daarna scharten ze echt niet meer!

Wij hebben hem ook af en toe in een badje gezet, deed hem wel deugd en daarna droogdeppen.

Succes!
  • fucithalmic oogzalf voor plekjes bij zijn oogjes, zodat deze niet infecteren!
  • Hier ook op alle plaatsen waar je je kunt inbeelden. Geen cm zonder wondje.
    Waren toen doorverwezen naar spoed en kregen te horen van kinderarts: dit heb ik nog nooit gezien! ( dat is dus geen geruststelling)
    Hier ging enkel beetje pap naar binnen.Wat hier heel goed werkte was: tanno hermal lotion. Als je dat uitsmeerde met je hand merkte je al dat je handen uitdrogen.

Voor de jeuk fenistil druppeltjes...
  • hij is nu net wakker en de koorts is iets gezakt (van 39.2 naar 38.2) en hij speelt nu.
    komt af en toe wel wat jengelen en dan wrijf ik met het platte van mijn hand op de pokjes.
    Heb zijn nageltjes ook heel kort geknipt.

Blijkbaar vind mijn dochter het zielig want heb ze al betrapt dat ze broer aan het krabben was.

sinds hij wakker is, zijn er geen bijgekomen.
    Vooral buik, rug en piemel zijn het ergste getroffen.
    Gezicht is redelijk gespaard gebleven behalve zijn ogen.

Deze middag heeft hij 2 potjes olvarit gegeten voor kindjes van 4 maanden,dus echt platgemixt.
    en straks krijgt hij een ijsje.
    Hopelijk verzacht het wat.
  • net eens zijn pokjes geteld toen hij uit badje kwam en ik heb er 94 geteld, die in zijn mondje niet meegeteld.

wel goed gegeten en flesje melk ook gedronken.

Lieten jullie de kindjes buiten spelen in de tuin als ze willen?
  • Ik zou zeker goed in het oog houden dat hij niet aan de pokjes krabt, want dit blijven littekentjes. Mijn zoon heeft 2 littekentjes op zijn ooglid en enkele op zijn rug. Hij was toen 15 maanden en is nu 9 jaar. Hier hielpen die fenistil druppels wel een beetje tegen de jeuk, talkpoeder deed niks.
  • Buiten spelen zou ik niet doen. Die pokjes kunnen ontsteken en dat kan (ernstige) complicaties als gevolg hebben.
    Wij gebruikten KidsClin. Een soort schuim die niet alleen de jeuk beperkt maar ook ontsmettend werkt.
  • zucht, vandaag opgestaan met een gezicht vol pokjes.

Gaan die nog lang blijven vermenigvuldigen?? anders heb ik straks een "pok" i.p.v een "kind"

deze morgen niet gegeten, klein beetje melk gedronken en nu is hij al een paar keer naar mij gekomen met zijn handje in zijn mond, aan het jengelen.
    Dus ik denk dat hij meer last heeft van die in zijn mond als die op zijn lijfje.

Die cytelium laat hij wel goed toe. meestal is het een gevecht om kleren en pamper aan te doen maar nu komt hij zelf met de fles en begint al zijn kleren af te doen (klungelig maar kom)

Ergens hoop ik dat mijn dochter ze krijgt maar ergens ook niet want 19 mei gaan we naar centerparcs voor een week. dus als ze dan ook vol zit word dat geen zo'n leuke week voor haar
  • als hij terug koorts krijgt, dan heeft hij antibiotica nodig, dus in de gaten houden... waterpokken kunnen soms ernstige complicaties hebben

ik zou alle wondjes goed ontsmetten (fucidin zalf lichaam, fucithalmic oogjes)

dacht dat het toch een dag of 10 kon duren: eerst vlekjes, dan bobbeltjes, dan blaasjes en dan korstjes

succes en goede moed!
  • kleintje ligt in het ziekenhuis.
    deze morgen opgestaan met 40.6 en niets willen eten of drinken.
    Hij wilde enkel op mij liggen in de zetel.
    Deze middag nog altijd 39.8 ondanks afwisselend perdolan en neurofen.
    Huisarts had ons doorverwezen naar spoed omdat hij heel apathisch was en echt niet lekker was.
    Daar werd een beginnende longontsteking vastgesteld.
    Blijkbaar zijn die pokjes in zijn mond gezakt in zijn luchtwegen en daar een infectie veroorzaakt.
    Arm ding..
  • Oei, veel beterschap alvast daar!

Ons ventje heeft er ook goed van. Maandag begonnen, woensdag en donderdag ferme opstoot (hoeveel kunnen er bij komen in 1 uur?). Hier ook de huisarts laten komen wegens hoest (ons ventje is nogal gevoelig voor keelontstekingen), en ja hoor, opnieuw een keelonsteking. Hij neemt nu dus ook antibiotica bij. Hij heeft de voorbije dagen geregeld koorts gemaakt, maar niet extreem hoog (hoogste was 38,8). Hij loopt wel erg klagerig/hangerig en slaapt verschrikkelijk slecht (sedert maandag). Vandaag de eerste dag waar hij al eens wat alleen kan bezig zijn, maar het is nog steeds de moeite.

Ik vroeg me wel af, de meeste vlekjes zijn nu uitgedroogd en hebben al een korstje. Moet er dan nog steeds cytelium op gespoten worden? Hij heeft het totaal niet graag en krijst heel de buurt samen als we de vlekjes aanstippen (en het zijn er erg veel). Ik ga toch ook blij zijn eens dit gepasseerd is hoor wink.gif .
  • N.: aha een lotgenoot.
    Volgens wat ik hoor zijn er erg veel de laatste tijd.

Ben in het ziekenhuis een ex klasgenote van me tegen het lijf gelopen en blijkbaar bestaat er ook iets van A-derma die uitdrogend werkt die je moet in het bad doen.

Spul in water, kind erin, kind overgieten met dat water, uithalen en droogdeppen.
    Blijkbaar werkt het HEEL goed wat haar kind kreeg er schrale plekken van.

kleine vriend heeft deze namiddag 2 schepjes ijs gegeten (deed hem zo'n deugd!)en deze avond een half boterhammetje geplet met beetje soep.
    Nog niet veel, maar toch al iets.
  • Idd goed dat hij al iets heeft kunnen eten smile.gif . Ijs gaat er hier ook best in, hoewel ik op gebied van eten momenteel niet mag klagen, alles is wat vermindert, maar hij drinkt veel water en eet wel vanalles nog iets, gewoon in mindere mate.
    Maandag ga k eens gaan navragen in de apotheek wat ik dan best in zijn badje doe. Kdenk dat t ventje content zal zijn om eindelijk nog eens in zijn badje te zitten. De cytelium spray die we momenteel gebruiken is ook van A derma en daar ben ik wel tevreden van, werkt echt goed, alleen jammer dat hij het zo erg vindt om dat op zijn lijfje te krijgen sad.gif .
    Deze avond goed gespeeld en dan plots een koortsopstoot tot 39,6... En dat na 5 dagen. Kben er precies niet meer echt gerust in, zien wat de nacht brengt.

Hopelijk duurt het ziekenhuisbezoek bij jullie niet te lang en is er snel beterschap op komst candle2.gif
  • Veel beterschap aan alle kindjes. Mijn dochter hadden enkele weken ook prijs en zij had ook een windpokken op haar oog. Gevolg: helemaal ontstoken en week ziekenhuis met zware antibiotica. De etter en het bloed liepen uit haar 3x zo dikke oogje. Zo zielig. Windpokken lijkt onschuldig, maar ik vind het een verschrikkelijke ziekte. Ben blij dat ze ervan af.
    Veel sterkte nog
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld