wie ervaring me enkel polio vaccinatie?

• Hallo iedereen!

Ik ga mn kleintje enkel laten vaccineren tegen polio (enige verplichte) denk ik, vooral omdat ze nog zo klein is. eventueel kan ik nog op latere leeftijd vaccinaties laten geven. Wie zijn kleintje heeft ook enkel dit vaccin (of geen in ndl?) gekregen? Is je kindje al erg ziek geweest of net niet? Zijn jullie bang voor bvb. kinkhoest, kroep of difterie?
    Graag wat babbeling hierover.

Groetjes

Helena en Isa
  • hey

mijn zoontje krijgt al zijn spuiten, niet allen die tegen polio. vind het belangrijk dat hij ze allemaal krijgt. en bij k&g krijgen ze ze toch allemaal gratis.

hij is wel altijd van zijn spuitjes "ziek". heeft dan meestal wel vrij hoge koorts, is heel hangerig en slaapt veel. maar dat is de dag na dat ze de spuitjes gekregen hebben al weer gedaan. naar het schijnt kunnen ze can de mazelen, bof en rodehond wel een paar dagen ziek zijn maar dat zien we dan wel. en dat neem ik er dan wel bij.

wil je wel nog ff iets meegeven gewoon ter informatie. als je je dochtertje niet laat inenten tegen mazelen en bof. en ze krijgt het toch ( laat ons hopen van niet natuurlijk) kunnen er wel verwikkelingen optreden zoals longontsteking, hersenvliesontsteking, gehoorverlies.

wou je dit maar ff zeggen je doet er natuurlijk mee wat je wil ?.

groetjes
    xxx
  • Zou het toch ook eerder allemaal geven hoor, beter voorkomen dan genezen zou ik zeggen! Het is maar van korte duur die pijn... en het is beter voor haar eigen!

Groetjes
  • Hoe ouder dat ze zij hoe meer ze ervan snappen dat ze pijn gaan hebben,de oudste thuis begon al te wenen voordat de dokter iets zei of deed.
    Ik zou ze toch laten zetten hoor,ze doen da niet voor niks,beter voorkomen dan...
  • Hallo,
    ik heb er zelf geen ervaring mee maar mijn zus wel. Zij heeft haar zoontje alleen polio gegeven. De gevolgen zijn hetzelfde als wanneer je het combivaccin geeft... koorts hangerig, of helemaal niks, afhankelijk van je kindje. Praktisch gezien is het achteraf wel moeilijker om dan de andere vaccinaties apart te geven bv: Mijn zus ging met haar zoontje naar Bali en de inenting tegen difterie (geloof ik) is dan verplicht maar is dan moeilijk apart verkrijgbaar. Je kan dus in de toekomst mss problemen hebben om de vaccins apart te verkrijgen, vooral ook omdat de farma-industrie ze zoveel mogelijk van de markt probeert te halen.
    Daarom heb ik beide kindjes wel het combivaccin gegeven, maar niets anders (geen meningokokken of bof mazelen rubella of rota). Ik heb bij beide kindjes tot 4 maanden gewacht voor de eerste inenting, en ze zijn helemaal niet ziek geweest.
    Of ik nu bang ben dat 1 van mijn kindjes ooit overlijd aan een ernstige verwikkeling van zeg maar mazelen? Ja tuurlijk... Zou ik mij dan schuldig voelen? Ja zeker... maar niet schuldiger dan als een van m'n kindjes overreden wordt door een auto.
    Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb.
    Aan de andere dames: Ike vroeg info, geen meningsuiting... respect eh!
  • Hallo,

Ik heb Aron alle inentingen gegeven maar ik vraag me af waarom je alleen polio wilt geven aangezien je dktp prik maar 1 inenting is. Aron is van de DKTP en de HIB niet ziek geweest heeft maar heel even gehuild toen we de kamer uit waren was het al voorbij. Ik ben zo gezegd better safe than sorry.

Groeten,

Laura
  • Ike,
    Ik ga waarschijnlijk ook enkel polio en tetanus geven bij Roos. En we wachten hierbij tot ze een half jaar oud is. We doen dit op advies van onze huisarts. Hij staat hier helemaal achter. Marie heeft de eerste gecombineerde wel gehad maar de BMR niet. Zij heeft uiteindelijk vorig jaar bij Pasen rubella gehad. Ze was er bijna niet ziek van en er waren geen complicaties...
    Het merendeel hier vraagt waarom je niet meteen de gecombineerde vaccinatie laat zetten: omdat het een erg onnatuurlijk situatie is. Je vaccineert je kindje met zoveel verschillende ziektes in tegelijkertijd. Dat kan toch niet goed zijn!!
  • Hoi Ike, ik zou de entingen graag achterwege hebben gelaten maar op ons kdv moeten kindjes inge?nt zijn. Dat is misschien ook nog iets om mee te nemen in je overweging. Evenals het solidariteitsprincipe; als we allemaal besluiten om niet te enten vanwege bepaalde mogelijke nadelige gevolgen dan lopen we grote kans dat nare ziekten over een aantal decennia weer op grote schaal voorkomen.
  • hey

zoals Mona zegt bij de dienst waar de om is bij aangesloten vragen ze dat ook van ze alle inentingen te geven. zodat ze geen andere kindjes kunnen ziek maken.
  • dank jullie voor de reacties (meingsuitingen mogen ook hoor, zolang het netjes blijft content.gif )
    De meningen zijn verdeeld, maar ik ga toch enkel tegen polio inenten, en dan iets later tegen tetanus. DAvina, gaat je kindje naar een creche?
    ik kom nog wel es terug (nu nie veel tijd)

groetjes!
  • Hoi,

Ikga mijn meisje na lang twijfelen toch gewoon haar prikken geven. Maar 2 dagen van te voren krijgt ze homeopatische middelen. Deze middelen heffen voor een groot deel de negatieve effecten van de vaccinaties op. Meer info kun je vinden op de site van Tinus Smits.
    Natuurlijk niet zelf er mee aan de slag gaan, maar advies vragen aan een homeopaat.

Wie weet is dit voor sommigen een goede oplossing.
    x
  • Hoi,

Mijn kindjes krijgen alleen Polio, Tetanos en difterie.
    ook in samenspraak met onze huisarts (homeopaat) en na veel info op te zoeken op het internet (vb. kris gaublomme).
    de vaccinaties zijn trouwens zelfs niet meer doeltreffend, gewoon omdat de meeste ziektes al zo lang niet meer voorkomen. + ik ben meer bang voor de eventuele complicaties die er soms zijn na inentingen, dan als ze de ziekte zouden krijgen.
    Ben ik bang dat ze een ziekte zouden krijgen, ja soms wel... maar niet zo zeer voor de complicaties, omdat ik geloof dat ziektes met de huidige geneeskunde (zowel klassiek als homeopathie) zeer snel onder controle zijn.

En wij hebben ook gewacht tot de leeftijd van 5 maanden.
    Mijn zoontje was er zelfs 7.
    Sibren heeft zelfs het rotavirus gehad als hij klein was, en in het ziekenhuis gelegen met een baxter voor vocht.
    maar nu mijn 2e kindje heb ik ook enkel polio, tetanos en difterie gegeven. Sommige mensen begrepen niet waarom ik dan Zo? niet liet inenten tegen rota...
    maar je mag het immuunsysteem niet teveel verwennen.

grtjs
    Sarah
  • Hey Sarah

Ik vind het knap hoor, ben ook blij dat ik niet de enige ben... want soms word je inderdaad bekeken als was je lid van ??n of andere sekte. Mijn homeopaat zei wel tegen mij dat je echt wel als mama ook veel vertrouwen in je kindje moet hebben en in zijn/haar mogelijkheid om z?lf te genezen. Ik vind het persoonlijk een ziekte van de maatschappij dat mensen altijd de gemakkelijkste oplossing zoeken zonder na te denken over verdere gevolgen: kinderen dag en nacht voor de tv zetten, vaccineren tegen alle mogelijke aandoeningen omdat je er dan niet voor moet zorgen, mensen durven/kunnen gewoon hun verantwoordelijkheden niet meer opnemen. je moet afwegen in welke mate het virus of de bacteri?le aandoening schadelijk is voor je kind, wat de gevolgen van de inenting z?lf zijn, en wat je als ouder kan verdragen. Kinderziekten bvb. zijn echt noodzakelijke dingen die ieder kind zou moeten doormaken. natuurlijk zal ik mijn dochter laten inenten tegen rubella wanneer zij dit nog niet gehad heeft op 16 jarige leeftijd, of tegen de mazelen wanneer het een zwak kind is... maar al die ziekten al inspuiten in een kindje van 2 maanden, In mijn ogen is dit de reinste waanzin, en dit is niet alleen een buikgevoel, ik heb er voor mezelf al redelijk veel (wetenschappelijke) literatuur op nageslagen. Een heel goed boek over je kindje en alle mogelijk ziekten enz enz is "kinderspreekuur", geschreven door een psycholoog en pediater. Daar vind je alle details, pros en contras omtrent vaccineren en de persoonlijke meningen (heel kort) van de auteurs.
    Helena is nu 4 maand en 2 weken en ze heeft net een verkoudheid gehad. Dit weekend redelijk koorts gemaakt (38.5) maar ze heeft het z?lf overwonnen (heb elke 2 uur temperatuur genomen) met heeeeeel veel geduld en liefde van de mama en papa natuurlijk content.gif . En ze bleef dus echt lachen he, zooool lief.
    Ik zal ze vaccineren tegen polio wanneer ze 5 maand is, en tegen tetanos wanneer ze 7 maand is en begint te kruipen.
    Jammergenoeg vind je in belgie enkel de combivaccinaties van Diferie, tetanos en polio en bestaat het enkelvoudig vaccin van polio niet meer, maar mijn huisarts (tevens homeopaat) gaat de enkelvoudige vaccins in Frankrijk halen.
    Het is jammer dat de lobby van de medische wereld het haalt van de rationele adviezen van andere wetenschappers die meer kennis van zaken hebben...Nu, ik bind de strijd zeker niet aan met anderen, want vaccins hebben vanzelfsprekend ooit zeker en vast hun nut gehad, maar zolang ze me de vrijheid geven om mijn kind z?lf op te voeden en resistent te maken tegen zowel de lichamelijke ziektes als de ziektes van de maatschappij, ben ik tevreden. Je moet ergens vertrouwen hebben in je kind, haar lichaam en de natuurlijke capaciteit om ziektes te verwerken, en vooral vertrouwen in jezelf als mama content.gif

Groetjes

Ike en Helena baby.gif
  • Die spuitjes worden gegeven voor een reden nl om epidemies tegen te gaan. Maar iedereen doet ermee wat hij wil natuurlijk.

Wout is nog nooit ziek geweest van zijn spuitjes. En ben van plan om ze allemaal gewoon te geven. Ik heb diegene die toen bestonden toch ook gehad en er is toch niets mis met mij?

Groetjes
  • Hoi,

Onze zoon is vier maanden en heeft de reeks spuitjes gehad. Maar ik heb hierover wel zwaar getwijfeld hoor. Er zijn aanwijzingen dat vaccinaties op zo'n jonge leeftijd later gevolgen kan hebben: meer kans op autisme en vermoeidheidssyndroom bijvoorbeeld. Toch iets om bij stil te staan. Gelukkig is ons kleintje nooit echt ziek geweest van die spuitjes, anders had ik het wellicht helemaal zo gelaten ... Ik heb me wat laten meedrijven met kind en gezin, want het hoort toch om je kind te laten vaccineren? Je bent precies een onmens als je er niet aan meedoet ... Laat ons hopen dat ik hier later toch maar geen spijt van krijg ...
  • ike en Sarah, Waar gaan jullie naar de homeopaat?

Martine, het is altijd een moeilijke keuze. Ik denk dat je er vooral volledig achter moet staan. Als later Marie of Roos mazelen krijgt en ??n of andere complicatie kan ik ook spijt krijgen... Maar nu ben ik er helemaal van overtuigd dat ik een goede beslissing maak. En ik heb er het volste vertrouwen in dat als je een goede dokter hebt deze bij al die ziektes een goede diagnose en behandeling geeft.

Liesbeth, ik heb vroeger zelf mazelen, rode hond en bof gehad. Ik heb het allemaal goed doorstaan, heb twee lieve kinderen ben dus niet onvruchtbaar of geen andere afwijkingen. Waarom zou ik dan mijn kinderen wel een prik geven. Laat ze de ziektes gewoon doormaken. De prik geeft nog niet eens de garantie dat ze het niet zullen krijgen. Als er iemand in hun omgeving de ziekte heeft, krijgen ze het toch waarschijnlijk!
  • Hoi Davina,

Ik ben van Kortrijk, en mijn homeopaat is Bart Lambert, van Kortrijk.
    Hij is onze huisarts.

Ike, ik wist niet dat het enkelvoudig vaccin van polio niet meer bestond in belgi??
    Nochtans heb ik dat zonder problemen in de apotheek gekregen, en de volgende dosis die zo? krijgt, heeft (geloof het echt) kind en gezin zelfs zelf besteld voor mij!
    ik moest daar dus zelf niet meer om.
    ze krijgen dus 2 aparte prikken, 1 voor polio en dan nog een prik voor tetanos/difterie. is zogenoemd het herhalingsvaccin voor volwassenen, maar mag gegeven worden aan baby's, want de dosissen zijn zelfs minder dan de gewone inentingen.
    En ja, ook ik ben van mening dat op een leeftijd van 2 maanden zoveel vaccinaties gewoon niet goed kan zijn.
    en bv. hepatitis B, waarom wordt dat eigenlijk gegeven? daarmee moet je al met bloed ofzo in contact komen om besmet te geraken.

ook ik ga later als Zo? geen rubella heeft gehad haar daarvoor laten inenten. maar die ziekte vind ik dus zeker niet erg als ze het doormaakt als kind.

sarah
  • Hoi Sarah,

Waarom krijgt ze dan niet gewoon ??n prik. Roos gaat normaal gezien ??n prikje krijgen voor polio, difterie en tetanus. Ik denk wel dat daar ook kinkhoest bij zit.
    Over dat hepatitis vaccin: Ik kreeg van de arts bij Kind en Gezin een preek van hier tot ginder omdat Marie dit niet had gekregen en dat dit niet goed is... Bij mijn volgende consultatie ging het gesprek weer over vaccineren en toen zei diezelfde arts doodleuk: ja mijn kinderen hebben ook niet alles gehad. Het hepatitis vaccin bijvoorbeeld. dat is nergens meer voor nodig.
    Ik stond helemaal perplex. Ik neem dus van dat mens niets meer aan!! Ik ben toen enkel nog terug gegaan voor het wegen en meten en de raad van de verpleegster!

Mijn huisarts heeft aangeraden om Marie en nu Roos ook als tiener te laten testen voor antistoffen van rubella. Als ze die dan niet hebben, worden ze dan gevaccineerd.
  • Een vroegere vriendin van mij is niet ingeent tegen bof, en zij is nu doof. Xe kreeg de ziekte dus, en ze is er doof van geworden. Ik ben ook niet voor zoveel troep etc. in het lichaam, maar dat mijn dochter doof zou worden (of andere erge dingen) dat zou ik mezelf nooit vergeven.

Van de bof kunnen jongetjes ook onvruchtbaar worden. Mijn vriend heeft ondanks de inentingen de bof gehad (heel kleine kans) hij is gelukkig niet onvruchtbaar maar het kan zeker wel!

Groetjes en succes met de keuze, het blijft moeilijk.
  • Hoi Davina,

ik wou het kinkhoestvaccin niet geven.
    vandaar dat het 2 aparte prikken zijn, want in 1 bestaat die niet.

groetjes,
    sarah
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld