Weet iemand raad?

• Hallo,

Wij zijn wat op de sukkel me ons zoontje. Ik probeer even zo kort mogelijk de situatie te schetsen.
    2 weken oud: naar de KA omdat hij telkens schreeuwde bij stoelgang maken. Was nochtans niet hard, maar gewone baby kaka. We zijn toen overgeschakeld van gewone nutrilon naar de omneo
    4 weken oud: terug naar KA, zoon bleef wenen, dag en nacht. Aan de hand van symptomen werd verborgen reflux geconstateerd. Overgeschakeld naar AR melk van nutrilon + zantac.
    Hiermee ging het stukken beter, betere nachten, happy baby, maar wel nog steeds krampen. Kon aan de leeftijd liggen, hij zou er wel uitgroeien...
    3 maanden oud: terug naar KA, krampen bleven aanhouden. Overgeschakeld naar nutrilon Soja, ingedikt omwille van reflux. Nutriton gaf teveel krampen en diarree, dus moeten indikken met gelopectose of rijstvlokken. Dit ging goed, geen krampen meer en ook reflux bleef onder controle, dankzij zantac ook.
    4,5 maanden oud: gestart met groentenpap op aanraden van KA: resultaat: terug veel krampen, constipatie, de ene dag meer dan de andere. Ook de reflux is verergerd, hij geeft veel over, veel meer dan in t begin. Uiteindelijk nog maar eens naar KA, vermoeden dat darmen de grote oorzaak zijn, ook van het overgeven. Hij krijgt nu movicol om zo de stoelgang vlotter te maken in de hoop dat het overgeven ook stopt. Maar ik heb er geen goed oog in, hij weent weer ganse dagen, is echt ongemakkelijk. Pfff, weet eigenlijk niet meer wat doen.
    Herkent iemand bovenstaande of heeft iemand raad wat te doen? Misschien eens een andere KA contacteren?
  • groenten stoppen en terug bij de melk gaan en even terug alles invoeren zoals het was, waar hij geod mee was.
    Op 6 maanden groenten herintroduceren , maar stapje per stapje. Elke groente 3 dagen minimaal geven om te kijken of hij reageert of niet.
    Olie toevoegen ook als je groenten start.
    En die movicol zou ik dus niet geven eerlijk gezegd.
  • Ter verduidelijking :
    Op 4,5 maanden ben ik de eerste keer met groenten begonnen, maar dit ging helemaal niet goed, dus na een week alweer gestopt. Nu ben ik dus voor de tweede keer gestart, hij krijgt het nu een drietal weken ongeveer. Het eten gaat vlot, maar de vertering blijkbaar niet. Hij is ondertussen bijna zes maanden, veel langer wachten met groentjes is dan ook niet echt een optie meer dacht ik.
  • toh zou ik opnieuw even hem de tijd geven om te recupereren en dan opnieuw zachtjes introduceren.
  • Niki; het is aangewezen dat kinderen pas op 6 maanden beginnen met bijvoeding. Waarom onze maatschappij het plots noodzakelijk vond om met 4 maanden en soms zelfs vroeger gemixte voeding te geven weet ik niet, maar het systeem van een kleintje is er niet op voorzien. Tot 1 jaar blijft melkvoeding de hoofdvoeding. Alles wat kleintjes daarbij krijgen is bijvoeding. Het is niet meteen noodzakelijk dat ze daar een bepaalde hoeveelheid op een bepaalde leeftijd van binnenkrijgen.

Vaste voeding bij reflux helpt ook niet altijd, het is een soort van fabeltje dat vaste voeding de oplossing voor alles (doorslapen, reflux, krampen, ...) is. Wij zijn een week geleden met bijvoeding begonnen; ze heeft nog steeds reflux, en het is ook bij ons verergert.

Ik denk inderdaad, zoals hiervoor wordt gezegd dat je beter stopt met bijvoeding. Geef hem tijd om te recupereren. Start of een twee, drie weekjes nog eens en kijk hoe hij reageert op de voeding.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld