Wat met lactose in medicatie??

• Hallo mijn zoontje is lactose intolerant! We weten dit nog niet zo heel lang... De artsen gingen eerder uit van een KMA.
    Maat nu blijkt dat het eerder de lactose is waar hij erg op reageert. Vooral misselijkheid, onrust, geen blijf weten, zure plattere stoelgang...

Maar hij zit nu ad Ab en hij is zo huilerig de hele dag Door! Terwijl zijn oorpijn na 3,5 dag al lang beter moet zijn blijft hij ongemakkelijk!
    Tot het me net daagde!!!!
    Zit er in de Ab lactose?????
    Hij neemt clamoxyl.... Ja dus!!!
    Niet veel maar toch....

Hoe doen jullie dit dan?
  • Ik had hetzelfde probleem met ctrus: gewoon terug nr de dokter gaan of bellen, dan schrijft ie iets voor waar hij minder last van heeft. Moeilijk he, als je op werkelijk alles moet letten...op den duur weten jijzelf en de dokter wel walke medicatie hij verdraagt. ik herinner me dat ik zelfs de gel voor pijn van tandjes ben gaan ruilen in de apo na het lezen van de ingrediĆ«nten...
  • onze oudste zoon (nu 9) heeft ook lactose intollerantie. Hij verdraagt inmiddels wel kleine hoeveelheden lactose, maar natuurlijk geen melk of zo.
    Hij kan lactose oK nemen als we eens zondigen (bijv pannekoeken of ijs of zo).
    Misschien kan dat ook voor jouw zoontje, maar dat zou ik wel eens navragen aan de ka.
  • Oei dat verklaart wel veel he lin (waarom BV niet kon etc)
    En inderdaad , in redelijk wat medicatie zit lactose. Mss eens horen voor iets van.supplement.
    Wat ik er van begrijp is LI dat je lichaam te weinig lactase aanmaakt, die de lactose moet afbreken (zeer zeldzaam bij baby's, komt gewoonlijk later naar boven) . Je kan dan lactase innemen om het te helpen afbreken, maar geen idee of dat zo klein ook al kan. Best eens horen bij de KA daarvoor.

wave.gif
  • hier weten we het nu anderhalf jaar dat ze lactoseintollerant is maar hadden al een vermoeden als baby.

der is een ab waar geen lactose inzit hoor, maar ben de naam kwijt.

Hier hebben wij lactase pilletjes in huis voor als ze zondigt, kleine hoeveelheden lukken wel als dat niet elke dag voorvalt.

ik vraag altijd in de apotheek of er lactose inzit en zo ja geven ze mij gewoon een variant mee waar er geen lactose inzit. ik ga wel altijd bij dezelfde apotheek groep daar het daar in het systeem zit. en als ik naar de apotheek van wacht moet vraag ik dat ook en is eigenlijk nog nooit geen probleem geweest om dat een andere variant dan voorgeschreven mee te geven. Ik zou idd terug naar ka bellen en ander antibiotica vragen.

ook met vitamines moet je goed oppassen heb ik al gemerkt in vele soorten zit ook lactose.
  • Neemt hij de zakjes van 500mg?
  • Wappo nee hij nam de suspensie van 125 mg maar de apotheek zei dat daar ook lactose inzit. Weliswaar heel weinig maar het zit erin?

Ik ben vd nko arts mogen stoppen na 5 dagen ... Na 5 dagen echt eten weigeren en amper zijn melk drinken, veel jammeren en kronkelen vd krampen en veel diarree is hij sinds gisterenmiddag eindelijk wat beter beginnen eten!

Dat de darmflora al om zeep is met Ab is geen nieuws maar zo ellendig ervan.. Ik kan alleen maar bedenken dat dat de oorzaak is!?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld