wat doe ik verkeerd

• hallo

ik ben een fiere mama van een dochter van nu 15 maand
    en mijn arm prutske is nu al 6weken ziek
    telkens hervalt ze weer
    na 2 antibiotica kuren zou ze toch wel genezen moeten zijn he
    ik doe alles wat de dokter zegt
    ik geef de juiste hoeveelheid medicijnen

en nu is ze terug zo ziek
    ze ligt al heel de dag op mij de slapen
    en als ze niet slaap dat zit ze gewoon in de zetel
    er zit geen pit in
    gisteren was dit ook zo

dus vandaag gebeld naar ha
    omdat ze zo futloos is en ook nog is een kilo afgevallen is

ha zegt dat het afvallen niet zo erg is gewoon in oog houden dat ze niet meer afvalt
    en met een nieuw hoestfles beginnen en als ze pijn heeft een perdolan
    geven

dus doen we dat maar
    maar zo is mijn meisje niet
    er zat altijd pit in ze mocht 40 graden koorts hebben dan kost ze nogaltijd wat zotjes doen

wat kan er toch zijn
    wat kan ik doen
    geloof me als ik zeg dat als ik kan al de pijn en het ziekjes voelen van mijn meisje kost overnemen dan deed ik dat
    en denk wel dat dat alle mama's en papa's willen

iemand die dit ook meegemaakt heeft
    kan het zijn dat ik toch iets verkeerd doe
    ik weet het echt niet meer
  • Ik zou al meteen beginnen met een andere huisarts te zoeken. Of ga naar een kinderarts want dit klinkt inderdaad verre van normaal. Voor zo'n klein kind is een kilo afvallen wel veel en kunnen ze ook rapper uitgedroogd geraken.
    Dus probeer vandaag nog naar een kinderarts te gaan, liever vandaag nog dan morgen
  • Mijn dochter is toen ze 13 maand was een kleine kilo afgevallen en de kinderarts heeft haar toen direct opgenomen, wegens risico op uitdroging. Volgens hem mocht ze maar maximum 400g afvallen (ze woog toen 9,5 kg).Ik vermoed dat de apathie ook gelinkt wordt aan uitdroging.
  • Inderdaad, ik geloof dat ze niet meer dan 10% van hun lichaamsgewicht mogen afvallen. Een kilo vind ik echt al veel voor zo'n jong kind.
    Mijn dochter was 2 jaar toen ze een keer is opgenomen geweest. Was ook lusteloos, lag altijd maar te slapen, had wel last van diarree en overgeven. Ze was zelfs nog geen kilo afgevallen maar zij moest meteen opgenomen worden en later bleek ze een salmonella infectie te hebben. Plus, toen kregen we te horen dat als we nog een dag langer hadden gewacht om naar de kinderarts te gaan, dat ze zou overleden zijn aan uitdroging. We waren er echt net op tijd bij.
    Dus wacht echt geen dag langer meer en ga nu naar een andere dokter of zelfs naar spoed
  • hoi

vandaag naar dokter gegaan
    mijn meisje heeft weeral slijm op longen
    dit al 6 weken
    dus weer hervallen

ook heeft ze nu nog eens een goei oorontsteking en keelontsteking

ha heeft nu staaltjes van snot genomen voor de zien wat nu haar zo ziek maakt
    en waarom ze altijd hervalt
    ze vermoed rs virus

dat afvallen komt waarschijnlijk omdat ze zwaar ab heeft moeten nemen verleden week en nu met die keelontsteking er bij is het nog erger

maar ze is blij dat ze nog goed eet en drinkt

dus nu weer een ander soort ab
    en de medicatie voor haar longen pufkes verdoen
    en hopen dat ze volgende week niet weer hervalt

mijn arm prutske

dank u voor al de reactie's
  • dag ano

heb je niet aan erosol (of zoiets)gedacht,en dan is er zo een masker bij voor je kleine de damp te laten inademen,helpt wel heel veel.

heel veel beterschap
  • Inderdaad, aerosol een keer proberen. Mijn dochtertje zit ook al 2 weken met een hoestje en de ka heeft voor alle veiligheid een aerosol kuur voorgeschreven. Momenteel moet ik het nog niet doen, omdat haar hoest nog vrij onschuldig lijkt maar eens ik merk dat ze te veel last heeft, kan ik direct met dat voorschrift naar de apotheek om een aerosol apparaat te gaan halen.
    Dat maakt inderdaad de slijmen goed los.

Ik denk, moest jij nu met haar bij mij ka gaan en daar uw verhaal doen, dat zij uw dochtertje meteen zou laten opnemen om haar in het ziekenhuis is goed te onderzoeken
  • Ik denk eerlijk gezegd dat onze kinderarts het kind ook al zou opgenomen hebben. Ik weet dat toen onze zoon nog geen 3 maanden oud was en hij 40 graden koorts had (zonder aanwijzing waarom, was wel lastig), hij meteen mocht blijven (week AB voor blaasinfectie gehad toen).
    Ik zou persoonlijk ook liever niet terug naar huis rijden met zo een kind. Dus ik zou ook veranderen van kinderarts en aandringen op betere opvolging.

Grts
    G
  • Hier vorig jaar ook op de sukkel geweest met de luchtwegen, heel de tijd hervallen doordat de slijmpjes nooit volledig weg raakten. Uiteindelijk heeft de dokter ons naar de kinesist gestuurd voor autogene drainage. Na 6 beurten waren alle slijmpjes weg en was 't gedaan met hoesten en piepen, overgeven van de slijmpjes en koorts...

'k Zou toch ook eens een andere dokter proberen hoor, 't mag niet blijven duren hé. Er is wel een verschil tussen eentje van 15m en eentje van 3m, maar aangezien ze zo slapkes is...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld