vragen over aerosollen

• Wat is belangrijk bij aerosollen?
    Hoe maak je het masker terug proper? Is het normaal dat er
    precies damp zit in het slangetje?
    Wat doet aerosol eigenlijk?
  • Je aerosolt om de slijmen los te maken en dit hoesten ze dan op. En om de luchtwegen open te zetten. Dit was bij ons toch de redenen dat we moesten aerosollen. En ik maakte het masker gewoon proper met water en zeep. Damp in de slang heb ik nooit echt opgemerkt, maar dit zal wel geen kwaad kunnen denk ik! candle2.gif
  • Volgens onze apotheker mag het masker en potje waar medicatie in moet nooit met zeep worden afgewassen. Alleen uitspoelen met (warm) water.

Masker moet ook om de 3 maanden vervangen worden.

Wat aerosol doet is afhankelijk van de medicatie die erin gaat.
    Ventolin bvb dient om de luchtwegen open te zetten. Bij mijn zoontje zit er ook nog andere medicatie in bvb cortisone.
  • Inderdaad na elk gebruik afspoelen met warm water, aerosol opent inderdaad de luchtwegen / Maakt slijmpjes losser.
    En altijd zeker 10 minuten aerosolen zodat de longetjes de medicatie goed hebben kunnen opnemen.
    Na de aerosol u kindje water later drinken want de longblaasjes kunnen aangetast worden door de droogte van de aerosol en het gezichtje na elk gebruik ook schoonmaken met een nat doekje of washandje;

Groetjes
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld