verschrikkelijke hoest

• Hey,

Kan er iemand mij helpen, want ik ben er niet gerust in.
    Onze Wout had een hele zware verkoudheid, die gepaard ging met een droge hoest. Ik ging met hem naar de KA. Die stelde vast dat hij ontsteking had van de bovenste luchtwegen en dat zijn slijmvliezen erg gezwollen waren. Gevolg: neusdruppels, pilletjes en oogdruppels.
    Hij was deze een dag aan het nemen en toen werd zijn hoest steeds erger. Hij hoest niet constant, maar als hij hoest blijft hij er precies in en hij ademt ook heel raar.
    De dokter heeft nochtans naar zijn longen geluisterd en deze waren zuiver. Wie heeft dit ook al meegemaakt?
    Alle tips zijn welkom.
    Ik heb al een afspraak gemaakt bij KA, maar kan pas donderdag gaan en ik ben er niet gerust in.

Groetjes,
    Ann
  • Hoi Ann,
    onze jolien blijft ook zo hoesten. naar't schijnt komt dat ten eerste omdat de huig nog niet zo ontwikkeld is en ten tweede kan het zijn dat ze met te hoesten wat eten teruggeven en dat prikkeld ook
  • Hey Ann,

ik heb ook zo'n blaffertje in huis! Vorige week naar het kinderziekenhuis na 4 dagen koorts, etterende oogjes en constante loopneus. ZIjn longen waren zuiver, maar ik was verwittigd dat die hoest het langst zou aanhouden en dus niet ongerust maken.

En trouwens het is een vies hoestje waarbij telkens dikke fluimpjes naar boven komen, die Lenne dan lustig zit weg te kauwen... goofy.gif Als hij dan nog eens niest, dan vliegen de gele snottepieten in het rond.

Conclusie: zolang je ventje beter is in het algemeen, niet druk maken in de vreselijke hoest en de tijd zijn werk laten doen. Doen wij nu ook. Ventje is terug in topvorm, alleen zijn gerochel is nog erg. MAAAR, indien het een echte bacteri?le bronchitis (of erger longontsteking was) dan waren we al lang verder van huis geweest en was hij nooit beter geworden zonder antibiotica.

Verder zijn hoeststillende middelen bij baby's volledig uit den boze, dus ...gewoon afwachten, eventueel een baby-eucalyptussuppootje.

Liefs,
    Vanessa
  • Als onze Viviane dat heeft, leggen wij altij 4 dikke boeken onder de poten van haar bedje bij het hoofdeinde.
    Zo ligt ze wat hoger, en blijven haar luchtwegen vrijer.
    Ze hoest nog wel, maar niet meer zoveel aanvallen waarbij ze helemaal paars aanloopt.

groetjes Nicole
  • Mijn zoontje had vorig jaar toen hij 6-7 maand was een hele vervelende hoest. Het leek soms of hij erin bleef (stikte) met hoesten.
    hele gang naar de huisarts gemaakt waar ik ventolin, flixotide, prednisolon kreeg, want hij zou bronchites hebben of astmatische klachten.
    Op aandringen van mij is er bloed geprikt en heb ik een afspraak gemaakt bij de behandelend ka van mijn zoontje in het ziekenhuis. De kinderarts wilde mijn zoontje laten testen op kinkhoest. De hoestklachten waren toen al wel een stuk minder. De uitslag van het bloed was twijfel of het kinkhoest was.
    Wanneer mijn zoontje weer deze hoestklachten zou krijgen moest ik meteen een afspraak maken bij de kinderarts.

Gelukkig heeft mijn zoontje het niet meer gehad.

Wat ik je wil meegeven: vertrouw op je gevoel, als jij je er niet prettig bij voelt laat je kindje dan goed onderzoeken.

Succes & sterkte... thumbup.gif

groetjes, Liesbeth
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld