Tandjes? Verkoudheid? Of nog iets anders?

• Sinds enkele dagen in onze 17-maander 'ziek'; hij zeurt en huilt veel en er is overduidelijk iets mis. Maar wat, daar kan ik de vinger niet op leggen...

Al een twee- à drietal weken is hij bijzonder veel aan het kwijlen en zit hij regelmatig met zijn vingers in de mond. Met de lopende stoelgang van vorige week, dacht ik meteen aan tandjes. Nog 4 kiezen moet hij krijgen, de rest staat er al.

Sinds enkele dagen maakt hij af en toe koorts en wordt hij 's nachts ontzettend vaak wakker. Hij moet ook vaak hoesten en heeft een lopend neusje (vnl. waterige snot, geen dikke gele slierten). Begin van de week bij de dokter geweest: zijn keel was ietwat geïrriteerd maar zijn oortjes waren oke. Siroopje voor hoest en keel meegekregen. Daarnaast werken met perdolan.

Eigenlijk lijkt dit niet te beteren, maar maakt hij tijdens het hoesten nu ook een erg piepend geluid. Daarnaast is er nog steeds 'iets' in zijn mond dat pijn veroorzaakt: tijdens en na het eten zit hij met zijn vingers, soms volledige hand, in zijn mond en staat hij te huilen. Vast voedsel wil hij niet meer; enkel goed doorgedane patatjes en fruitpap. Toch tandjes? Hij reageert toch anders dan bij de vorige kies-pijnen.
    Bovendien is sinds gisteren de onderkant van zijn kin ook wat gezwollen en rood. Irritatie door het kwijlen, of is er iets anders aan de gang?

Iemand van jullie die gelijkaardig scenario herkennen?
    Vandaag is een feestdag, maar morgen wil ik graag weer een dokter zien. Dit kan niet blijven duren zo.
  • Misschien heeft hij hooikoorts, last van de pollen, kan ook snot, keelpijn veroorzaken,.
    Anders toch de tandjes.
    De arts zal u morgen wel duidelijkheid geven.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld