!! tandjes:hoe hoog kan de koorts zijn?

• Hey allemaal!

ons katelyn is al 2 dagen lastig en heeft hoge koorts (steeds tss 38 en 40). nu valt dat samen met het doorbreken van haar bovenste snijtandjes.
    ik dacht dat de koorts daaraan te wijten was, maar nu hoorde ik van een aantal vrienden dat zij nog nooit gehoord hadden van koorts bij tandjes.
    deze avond zijn mijn man en ik dan toch maar naar de spoed gereden hier om het es na te vragen en hebben we ze laten onderzoeken door een kinderarts. deze kon niets vinden en zei dat het misschien een virus ofzo kon zijn omdat bij opkomende tandjes de koorts nooit zo hoog is normaalgezien. als het morgen nog zo is, dan moeten we haar urine laten onderzoeken omdat sommige virussen blijkbaar aanwezig kunnen zijn zonder andere zichtbare symptomen (buiten dan de hoge koorts)...
    ik heb een sterk "moedergevoel" (hihi) dat er niets abnormaals met haar aan de hand is en dat het dus WEL gewoon aan haar tandjes ligt. daarom wou ik jullie vragen hoe hoog de koorts bij jullie kindjes was bij het uitbreken van de tandjes.
    alvast bedankt voor jullie reacties !

anneke x
  • Hoi anneke

Ik heb wel eens kindjes op me werk (kidnerdagverblijf) naar huis moeten sturen omdat ze vanwege de tandjes hoge koorts hadden. Dit kan inderdaad oplopen tot 39 C koorts maar het verschilt heel erg per kindje hoor. De een heeft enkel wat verhoging en het andere kindje is er helaas doodziek van.
    Ik hoop dat te koorts door de tandjes komt en dat er niks ergs aan de hand is met je meisje. (wat een schatje trouwens, had ff op uje profiel gekeken )
    Heel veel beterschap voor je kleine meid en dat de tandjes er maar snel doorheen mogen zijn!

Liefs denise en levy
  • Hej Anneke,

Koorts is geen symptoom van doorkomende tandjes, is mij altijd verteld. (als je er goed over nadenkt kan het ook eigenlijk niet!)
    Het kan van vanalles en nog wat zijn.
    Baby's hebben heel snel hoge koorts en het kan ook heel snel weer weg zijn.Misschien voor de zekerheid ook even langs de dokter?

Sterkte!

Groetjes,
    saskia
  • Ik zou ook voor de zekerheid langs de dokter gaan.
    Tegen mij hebben ze altijd gezegd: koorts van tandjes gaat tot 38 graden. Is het toch hoger? Dan is er hoogst waarschijnlijk is anders.

Veel geluk en beterschap voor je kleine spruit.
    Liefs kim
  • Hallo Anneken,

Ons zoontje doet ook soms tot 39,8?C, waneer hij tandjes krijgt.
    Ik had ook steeds gehoord dat koorts bij tandjes niet hoger zou gaan dan 38?C. Ik heb dit dan overlaatst ook eens gevraagt aan de KA en die zei dat er altijd uitzonderingen zijn op de regel. Ze zei dan ook dat we ons zeker niet gerust moesten maken, zolang de koorts goed zakte met perdolan suppo's en junifensiroop.
    Als Jentel koorts heeft zie ik altijd hoe hij zich daarbij gedraagt (gewoon, spelen, vrolijk, hangerig,...) en aan de hand daar van ga ik naar de KA.

Groetjes
    Flashken
  • hoi!
    deze morgen heel vroeg (rond 4u) had ze weer 39,7... ik dacht direct van OEI! astonished.gif maar het is goed naar beneden gegaan met de babysiroop want toen ik ze ophaalde rond 8u30 was het mooi 37,2. In de loop van de voormiddag is het ook nog tamelijk laag gebleven, rond de 38. Dus niet meer zo beangstigend hoog als gisteren. Hopelijk blijft het beteren en gaat het zo stillekesaan weg. Ik heb hier wel gehoord dat er veel mensen de DENGUE-FEVER hebben...die krijg je van muggen... horror.gif hopelijk heeft ze dat niet zitten. maar ik blijf positief voor het moment. content.gif ik wacht nog af vandaag. wie weet is het morgen wel weg. indien niet gaan we dan wel weer naar het ziekenhuis voor verdere testen.
    bedankt voor jullie berichtjes allemaal!
  • Hey Anneke,

Mij is altijd verteld dat ze van tandjes krijgen zelf geen koorts krijgen, maar dat ze dan wel minder weerstand hebben tegen andere kleine en grote ziektes en er daarom vaak toch koorts of rode billetjes mee gemoeid zijn. Daarom lijkt het me moeilijk om te zeggen hoe hoog de koorts kan gaan, hangt er toch van af welke virusje je kleine meid heeft opgelopen, en hoe hoog/laag haar weerstand op dat moment is, niet?

Ferre had gisteren 39,9?C, maar dat is na een lauw bad (37?C) en een suppo van Perdolan ook meteen gezakt tot 37,3?C. 'k Vond het ook maar eng hoor, maar volgens de dokter moet ik me geen zorgen maken als de koorts gewoon weer zakt na een suppo en/of lauw bad. Pas als ie echt niet weggaat, is het verstandig om naar het ziekenhuis te gaan. Vannacht was het nog een keer 39,6?C, maar voorlopig lijkt het weer beter. Hij heeft mond-en klauwzeer (de menselijke variant natuurlijk) trouwens, komt hoge koorts bij te kijken, maar is voor de rest niet erg en kan je niets tegen doen. Hopelijk heeft Katelyn niets ernstigs en is het gewoon een klein vervelend koorts-virusje dat binnengeraakt is met de tandjes wink.gif
  • Hey, ons zoontje had ook altijd 39? of meer (maar altijd onder 40?) als hij met tandjes bezig was. En iedereen bleef bij hoog en laag beweren dat er dan ook altijd iets anders zou moeten zijn, maar dat was bij hem niet het geval. M'n dochtertje heeft meestal ook 38? als ze met tandjes bezig is, maar ze heeft dan dikwijls een verkoudheid of soms wordt ze daarna ziek, dus heeft ze toch meestal een infectie. Ik denk dus dat het wel kan zijn dat je kindje voor de rest nergens last van heeft. Meestal is je moedergevoel juist h?. Zolang je alert blijft, denk ik dat je je niet te veel zorgen hoeft te maken. 40?C lijkt me wel vrij hoog.
    Maar ik heb ooit ook eens op spoed gestaan met m'n zoontje omdat hij 40?C koorts had. M'n schoonmoeder had me gepushed horror.gif , terwijl ik het gevoel had dat dat helemaal niet nodig was. Resultaat: M'n zoontje helemaal uitgeput en een blauwe arm van het bloed dat ze proberen te trekken hadden. Ze hadden niet eens genoeg om te testen. En achteraf bleek het gewoon weer het zoveelste bronchitje te zijn.
    Dus... ik volg sindsdien m'n moedergevoel.
  • Hoi, Nee bij tandjes heb je enkel verhoging (tot 38?). Maar net dan is je kindje wel vatbaarder voor infecties, dus waarschijnlijk scheelt er toch nog wat anders.
    groetjes
  • hoi hoi
    mijn beide dochters hebben last gehad van doorkomende tandjes
    ook hoge koorts tot wel inderdaad 40 graden
    ze hebben hier gauw koorts hoor maar ze hebben het allebei gehad en met een paracetamol sup was die ook wel omlaag te krijgen en inderdaad een lauw badje en kleedje je kindje niet te warm aan in bedje zodat ze warmte makkelijker weg kan
    ik liet mijn kinderen op komkomer bijten lekker koel en goed om op te kauwen hoe eerder ze er door zijn hoe minder last he
    ik kan niet zeggen hoe het daar zit met ziektes en wat dan ook luister naar je zelf en ga op gevoel af en kijk naar je kindje als je het niet vertrouwd gewoon extra laten controleren beter 1 keer te veel dan 1 keer te weinig

heel veel succes

groetjes kissie wave.gif
  • Hallo!

Je moet zowiezo niet te hard schrikken van koorts. Kinderen hebben sneller en hogere koorts dan volwassenen. Als wij 40 graden koorts hebben zijn wij hard ziek, terwijl een kind een paar uur later weer koortsvrij kan zijn. Bij 41 graden of hoger moet je je pas zorgen gaan maken..Deze wijsheid heb ik van de verpleegsters uit het ziekenhuis..mijn dochtertje had nogal eens koorts...

Van tandjes krijgen krijgt een baby geen koorts...het is natuurlijk wel zo dat zijn of haar weerstand minder is, waardoor allerlei virusjes vrij spel hebben....ik zou me er geen zorgen over maken..

sterkte ermee
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld