Stoelgangproblemen/reflux? Help!

• Stoelgangproblemen/reflux? Help!

Hallo, dit is inmiddels ons 2e kindje dus even een stukje voorgeschiedenis: ons 1e kindje had verborgen reflux, dus nooit teruggeven maar wel pijn en kreeg gaviscon. Ook nan complete comfort, pap voor een vlotte stoelgang die wel hielp maar toch gesukkeld soms met echt bolletjes kaka. Nu bij ons 2e kindje ook overgeschakeld al op nutrilon omneo (gelijkaardig met de nan complete comfort) maar hij heeft zooo een last. Het duurt soms een hele dag eerdat hij kan gaan. Dit gaat gepaard met veeel er ik en geschreeuw, dan is er harde stoelgang in de pamper en als ik dan zijn beentjes plooi znz om te helpen kant hij tot wel 3x toe bij. De stoelgang wordt malser en op het laatste toe zelfs zowat lopend... dus mij lijkt het al zowat steeds een “stop” te zijn waar hij last van heeft? Heb nu juist een eerste fles ee en met hépar water maar voorlopig nog steeds niets... hij kan door de krampjes ook niet slapen en is doodmoe. Iemand nog tips of advies wat kan helpen? Ook geven we een badje in de hoop dat hij wat ontspant enz. Hierbij komt ook dat ik denk dat hij reflux heeft. Hij geeft bijna nooit terug maar ik hoor Soms wel 2uur na z’n fles de melk nog omhoog komen. Mij hadden ze gezegd dat bij zo kleintjes er nog geen reflux kan zijn wat ik een rare uitleg vond. Hij is nu inmiddels wel 4 weken. Als we hem dan soms neerleggen is het een gebrul. Vooral als we heb recht tegen ons aan houden voelt hij zich het prettigst. Reflux of niet wat denken jullie?
  • Glycerine suppo geven ?
    Wat zegt de kinderarts ?
    Hoe vaak moet je hépar water geven ?
    Als zijn damrpjes wat rust hebben zal hij mss rustiger worden ?
  • Als we bij de kinderarts zijn geweest waren deze problemen er nog niet. Wel nog bij de huisarts geweest en toen met de omneo begonnen, maar toen maakte hij bijna na elke fles nog stoelgang. Nu zeiden ze bij kind en gezin eerst dat de stoelgansvetandering kon komen omdat we de pap aan het veranderen waren. Maar geven deze nu 2 weken dus dat kan het niet meer zijn. Ze hebbe gezegd 1 flesje met hépar water te geven en dan zien. Maar als het zo blijft moete we echt terug naar de kinderarts... glycerine suppo ben ik persoonlijk niet zo een voorstander van. Dan kan gij hier mss niet meer zonder en gaan z’n
    Darmpjes lui worden... nu ja als het echt niet anders kan liever dat dan dat hij zo moet afzien natuurlijk
  • Wat wijzelf doen als het kaka doen niet lukt is met de thermometer eens aan de poep komen en wat vaseline smeren.
    Voorlopig geeft dit altijd geholpen.
    Bij de 2 grote broers heb ik wel af en toe zo een suppo gebruikt. Net zoals u geen voorstander maar twas van moetens op sommige momenten.

Wijzelf zijn in combinatie met borstvoeding gestart met standaard nutrilon. De vroedvrouw vond omneo een beter optie maar dat was niet te doen.
    De typische krampjes die er waren, werden nog pakken slechter.
    Dus terug naar gewone nutrilon.
    En drupjes beginnen geven tegen de krampen.
    Hij gaf heel veel terug en heel vaak (nog steeds) , hij had constant de hik, verdronk precies als hij lag door de pap die terug stroomde maar hij had er precies zelf weinig last van. Pas toen hij echt last kreeg ben ik naar de arts gegaan en sindsdien krijgt hij omeprazole en sinds 2 weken ar pap. De 1ste keer dat we ar pap probeerden had hij enorm veel last van krampen en diaree (meestal is het net omgekeerd en worde ze geconstipeerd). Nu zijn zijn darmpjes al wat beter ontwikkeld en lukt het prima.

• hoi mama,
    Je hebt voedingssupplementen die je baby kunnen helpen. Wij geven bijvoorbeeld Metagenics Probactiol Mini. Maar er bestaan ook straffere dingen.
    Maar ik denk dat er zeker andere dingen zijn die de darmflora van je kleintje kunnen ondersteunen.
    Al eens een osteopaat geprobeerd? Die kunnen ook echt wonderen doen, als je een goede hebt ten minste. Zorg dat je er eentje hebt die aangesloten is bij de GNRPO.

Ik hoop dat het gauw beter mag gaan!! sadhug.gif

• hier vroeger ook een dochter met zelfde problemen,
    ik gaf vroeger alle flessen met 1/3 hepar en 2/3 gewoon water, ook kreeg ze NAN AR gecombineert met gewone Nutrilon.

Ik zou je toch aanraden om terug naar KA te gaan,
    hoe vlugger je geholpen bent hoe beter,
    zowel voor jezelf als voor je zoontje.

good luck verder en proficiat met jullie gezinsuitbereiding!

• Dankjewel iedereen voor de reacties en advies! Hij heeft afgelopen nacht om 2u eindelijk kunnen gaan... wel alweer nadien de beentjes plooien enz. Dat alles eruit kon. Maar nu hier opnieuw een ongelukkige baby... dus maandag naar de kinderarts want ocharme
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld