Stoelgangproblemen/reflux? Help!
Hallo, dit is inmiddels ons 2e kindje dus even een stukje voorgeschiedenis: ons 1e kindje had verborgen reflux, dus nooit teruggeven maar wel pijn en kreeg gaviscon. Ook nan complete comfort, pap voor een vlotte stoelgang die wel hielp maar toch gesukkeld soms met echt bolletjes kaka. Nu bij ons 2e kindje ook overgeschakeld al op nutrilon omneo (gelijkaardig met de nan complete comfort) maar hij heeft zooo een last. Het duurt soms een hele dag eerdat hij kan gaan. Dit gaat gepaard met veeel er ik en geschreeuw, dan is er harde stoelgang in de pamper en als ik dan zijn beentjes plooi znz om te helpen kant hij tot wel 3x toe bij. De stoelgang wordt malser en op het laatste toe zelfs zowat lopend... dus mij lijkt het al zowat steeds een “stop” te zijn waar hij last van heeft? Heb nu juist een eerste fles ee en met hépar water maar voorlopig nog steeds niets... hij kan door de krampjes ook niet slapen en is doodmoe. Iemand nog tips of advies wat kan helpen? Ook geven we een badje in de hoop dat hij wat ontspant enz. Hierbij komt ook dat ik denk dat hij reflux heeft. Hij geeft bijna nooit terug maar ik hoor Soms wel 2uur na z’n fles de melk nog omhoog komen. Mij hadden ze gezegd dat bij zo kleintjes er nog geen reflux kan zijn wat ik een rare uitleg vond. Hij is nu inmiddels wel 4 weken. Als we hem dan soms neerleggen is het een gebrul. Vooral als we heb recht tegen ons aan houden voelt hij zich het prettigst. Reflux of niet wat denken jullie?