's Nachts overgeven

• 's Nachts overgeven

Hallo,

Mijn kindje, 11 maanden, geeft sinds een paar dagen 's nachts alles over. Haar melk houdt ze goed binnen, ze eet iets minder overdag maar ik heb haar nu al 2 keer 's ochtends gevonden, helemaal onder de kots (om het zo direct te zeggen).
    Nu ben ik aan 't denken...Overdag blijft alles erin. OK, het begon donderdag op de crèche toen ze alles na de fruitpap overgaf, dus dat geef ik nu effe niet meer.
    Ze is heel aanhankelijk, is volgens mij met een nieuwe sprong bezig (stappen en vooral zichzelf rechttrekken) en we hebben de matras in haar bedje naar omlaag gedaan opdat ze er niet gaat uitdruipen.
    Zou dit mentaal kunnen zijn, dat ze 's nachts wakker wordt en ze merkt dat ze meer in een 'kooi' ligt? Of dat ze die nieuwe sprongen is aan 't maken en dat ze dat 's nachts verwerkt in haar slaap?

Heeft iemand ook zo'n ervaring of raad?

Bedankt alvast!

groetjes
    Ine
  • denk niet dat een kind 's nachts zou overgeven omdat het in een 'kooi' ligt... gewoon wat ziekjes???
  • Wel, ziek zijn is het eerste waar je aan denkt, maar als je verder kijkt en haar dag overloopt, is er niets aan de hand. Ze heeft honger, behalve in de namiddag. 's Avonds gaat het weer goed. En enkel het vast voedsel komt eruit, de flesjes niet. En ook enkel wat er na 16h wordt gegeven (fruitpap of koekje en de boterhammen van 's avonds).
    Maar er is nog een tand doorgekomen, ze kruipt nu net echt (ipv zich voort te schuiven), ze begint stapjes te zetten, dus ik denk dat ik niet verder moet zoeken.
    's Nachts verwerken ze wat ze overdag hebben gedaan en geleerd, dus hoop ik dat het dat is. Als het vannacht nog gebeurt, ga ik naar de dokter!! Geen zorgen, ik hou mijn kind in de gaten en laat niets aan het toeval over zene.
  • Nienke heeft paar dagen geleden ook 2 nachten over moeten geven. Ik heb toen voor het slapen gaan op dag 3 haar een paracetamol zet pilletje gegeven en nu heeft ze niks meer gespuugd. Anders ook keer proberen? Of even overleggen met consultatie bureau?
  • Dat is toevallig. smile.gif Paracetamol tegen het overgeven? Dat is wel interessant, ik zal het eens bekijken. Bedankt voor je reactie. Ik ga sowieso morgen naar Kind&gezin bellen.
  • paracetamol is niet tegen overgeven, dat is zelfs niet goed voor de maag
    is dus vermoedelijk toevallig
    enige dat helpt tegen overgeven is motilium
  • Hoe kan een zetpil niet goed zijn voor dr maag? Ik had dr na het spugen getempt en ze had verhoging. Dus hier heeft het weldegelijk geholpen! Aangezien ts het sochtends merkt zou het goed kunnen dat haar kindje wie weet ook wel verhoging had en dan helpt een paracetamol ZETPIL prima.
  • ja daar had ik overgelezen, zetpil kan geen kwaad voor maag natuurlijk
    maar is zeker geen medicijn tegen overgeven. wel tegen pijn en koorts. als ze overgeven van de pijn kan het dus wel helpen
  • Ine hoe gaat het nu met je kindje? Is het overgeven gestopt?
  • Zou het niet kunnen dat het overgeven komt omdat ze s nachts plat ligt? Dus een virusje, maar overdag gaat t goed omdat ze veel zit, maar s nachts niet? De maag sluit zich nog niet super bij kinderen onder de 2 jaar...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld