Rota virus

• Ik vraag me af hoeveel dames uit NL gebruik hebben gemaakt van de mogelijkheid om hun babies te beschermen tegen het rota virus. In NL is het niet standaard bij de gewone inentingen maar moet je dus bij de huisarts ernaar vragen. In B krijg je volgens mij iets oraal toegediend.

Was het gemakkelijk te regelen als jullie ernaar vroegen of was er toch een soort weerstand? Krijgen ze last van die vloeistof?

Groetjes van Jen en Quinn
  • Hoi hoi,

Ik ben van België. Het vaccinatie voor rota virus wordt oraal toegedient eentje op 2 maanden en eentje op 3 maanden. Bij ons moet je dit in de apotheker gaan halen en kind en gezin geeft dit.
    Ik heb dit niet gedaan bij Evelien. Toen Tuur geboren was toen bestond dit nog niet.
    Als ze ziek worden vind ik dit geen ramp als je er optijd bij bent, ze moeten toch nog zelf weerstand kweken vind ik.

groetjes van ons wave.gif
  • ik heb ze hier niet laten inenten..
    had idd wel een foldertje gehad geloof ik..
    maar is dat noodzakelijk dan?
  • wij hebben dit wel laten doen en gelukkig maar!

toen alexandertje 4 maanden was zijn onze vrienden komen helpen op onze bouw, die man had last van buikgriep, tegen de middag was mijn man slingerziek en de vrouw van onze vrienden ook.
    2 dagen later had ik het ook en mijn schoonouders en schoonzus ook...
    veel overgeven, diarree en de hele reutemeteut...

ik kon zelfs niet voor mijn zoontje zorgen toen, hij bleef wonderwel tip top in orde.

bleek dat we allemaal rota-virus hebben gehad...
    en moest ons zoontje het hebben gekregen dan, dan ging een ziekenhuisopname noodzakelijk geweest zijn omdat kleine kinderen erg snel uitdrogen door overgeven en diarree..
    dus wat een geluk dat onze kleine man wel de bescherming tegen rota virus had!

groetjes,
    sterretje
  • hoi jen!

ik ben ook van nl en heb het nagevraagd bij het cb omdat ik er hier ook elke x over las.
    ze zeiden dat ik het met mijn arts moest overleggen en die geeft mij de keus, maar ze vind het zelf niet echt nodig, hier wordt het eigenlijk bijna niet gedaan. het komt ook weinig voor.
    ik heb besloten het niet te doen, maar ben er wel allert op.

in belgië hebben ze dat toch beter voor elkaar he wink.gif

mooi mannetje heb je trouwens love.gif
  • Hey allemaal,

Ligt toch wel moeilijk heh? In belgie gaat dat idd beter Imre, maar dat geldt voor een hoop dingen rondom kinderzorg.
    Laat je het gaan met het risico dat ze echt ziek worden. Moet er niet aan denken. Of doe je het en neem je het risico dat ze weer slecht reageren op dat drankje?

Ik moet eind deze maand bij het CB zijn en zal het eens goed navragen. Ik vind het wel stom dat ze er zelf niet mee komen. De inentingen worden goed geregeld, maar over het Rota virus werd met geen woord gerept.

Dankjewel voor het compliment Imre, maar zeg, die minimuis van jou mag er ook zijn hoor. Ik vind dat hij een intellectueel koppie heeft. Leuk!!!! thumbup.gif

Groetjes van Jen
  • Onze Xander heeft het rotavirus gehad toen hij 1 maand was, en heeft een week in het ziekenhuis moeten verblijven, door vochttekort.

Ik zou dus iedereen aanraden toch de inenting te laten geven.
  • Ik heb ze zeker laten geven en doe het direct opnieuw;

sorry dat ik het zeg nathalie maar weerstand opbouwen tegen rota is onzin. Er worden jaarlijks 7000 baby's opgenomen in ziekenhuizen in België met Rota. En geloof me, niet al deze ouders hebben te lang gewacht. Soms is de infectie zo erg dat het kindje totaal uitgedroogd is na een halve dag iets minder drinken. Zeker als ze nog heel jong zijn. Je kan rota niet vergelijken met een gewoon griepje of diaree.
    Ik ben volledig akkoord dat ze zelf weerstand moeten opbouwen maar dan tegen gewone standaard seizoens-ziekte. Jiri is vorige week verkouden geweest en ben daar ook niet voor naar dokter geweest. En na een kleine week overwint hij dat zelf inderdaad ookwel.

Ik ben tegen alle onnodig gebruik van medicijnen maar ik neem niet het risico dat mijn baby rota of andere ziekten krijgt en in ziekenhuis moet.
  • Ik nam aan dat het niet zomaar een diarree was. Ik kreeg er immers ook een folder over. Dat krijg je niet eens over mazelen of waterpokken of de griep bv.
    Volgende week zal ik echt eens erachteraan gaan want ik vind het maar raar allemaal.

maar van wat ik nu allemaal lees is het geen overbodige luxe om het aan te kaarten bij de arts.

Groetjes van Jen
  • hey

mijn zoontje heeft dit niet gekregen en vind dit eigenlijk heeel erg jammer. was er te laat van op de hoogte en dan was hij er al te oud voor. als ze diaree hebben vooral zien dat ze drinken. heeft hier ook diaree gehad wel in het ziekenhuis gelegen maar niet voor uitdroging zenne...
  • Hey,

mijn oudste zoon heeft op 3 maanden ook het rota virus gehad, toen was er nog geen vaccin voor sad.gif hij heeft net niet naar het ziekenhuis gemoeten omdat hij gelukkig wat vocht kon binnenhouden na 3 dagen... Hij was al een halve kilo afgevallen!! En echt, diarree van het rota virus is verschrikkelijk! Dat spuit er letterlijk uit hé! Drinken kon hij niet binnenhouden en hij had ook hoge koorts, daar drogen ze ook snel door uit! Ik moest om het kwartier speciaal water aanbieden (GES45?) dat bestond uit zouten, suiker en water. Zodat zijn vochtbalans ok bleef of kon herstellen. Uiteindelijk is hij begonnen met 45 ml en kon het ook binnenhouden, daarna is hij goed verbetert met medicijnen en speciale voeding...(was iets met bananen, speciaal uit de apotheek...)
    Hij heeft er erg van afgezien en toen ik wist dat er nu wél een vaccin voor bestaat, heb ik geen moment getwijfeld om het Senne te laten geven! Joram zit ondertussen ook op de kleuterschool en kom zo al met vanalles naar huis, dus extra bescherming kan nooit kwaad voor een babietje dan!! Senne heeft het siroopje twee keer gekregen op 2 en op 3 maanden. Hij heeft er niets van geweten, vond het zelfs lekker goofy.gif Ik zou zeggen, beter voorkomen dan genezen met dit virus!!

Groetjes, Carootje. wave.gif
  • M'n dochtertje heeft rota gehad toen ze bijna 11 maanden was. Er was toen ook nog geen vaccin. Ze is 's morgens beginnen overgeven en koorts gaan maken. Het was weekend dus heb ik gewoon naar de KA van het ziekenhuis gebeld. Die zei van ORS te geven, steeks in kleine beetjes. Maar hoe weinig ze ook dronk, er bleef gewoon niks van in! En tegen 's avonds lag ze in het ziekenhuis aan een infuus. We waren er dus wél snel bij en toch kon een ziekenhuisopname niet uitblijven. Ze is aan een infuus gelegd tegen uitdroging en omdat haar koorts zo hoog bleef heeft ze via dat infuus ook koortswerend middel gekregen (een suppo bleef er niet in door de diarree en via haar mondje ging het ook niet, want dat gaf ze weer over). Ondanks die koorstwerende medicatie heeft ze 4 dagen boven de 39° gehad. Pas de 5de dag bleef haar 1ste klein beetje verdunde melk erin. Ze heeft in totaal 10 dagen in het ziekenhuis gelegen.

Voor m'n zoontje heb ik dus niet geaarzeld om het vaccin te geven!

Gr
    K'tje
  • Hey,

Jonas heeft die niet gekregen en Ilsa was net te oud volgens de ka.
    Had ze jonger geweest had ik die vaccinatie zeker laten geven.
    Beter voorkomen dan genezen.
    Bij rota virus moeten vele kids opgenomen worden in het ziekenhuis.

Groetjes,
    sigri
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld