Rota virus

• Hey mama's,

Hier ben ik weer, na lange tijd hehe smile.gif Mijn zoontje heeft afgelopen weekend (paasweekend), 3 dagen in het ziekenhuis gelegen met het rota virus, ondertussen speelt hij terug normaal en eet hij terug vrij normaal (al mijden we sinaasappels ivm die erge diarree die bij rota komt kijken ... upset.gif ) Wanneer waren jullie kindjes (voor diegenen die het gehad hebben) terug 100% zichzelf?

Groetjes xxx Charissa wink.gif
  • Hallo Charissa,

Mijn dochtertje heeft het ook gehad toen ze net 1 jaar was.
    Nadat ze opgenomen was geweest was ze er vrij snel weer vanaf.
    Ze speelde weer en at weer normaal. De diarree duurde echter nog een paar weken maar daar had ze geen last van.

Gr. Sabine
  • mijn zoontje geeft het ook al gehad
    hij was toen 5weken
    maar dronk steeds flink zijn flesje uit (vroeg zelfs meer)
    hij kreeg dan 5x 150cc
    en sinds een weekje slaapt hij nu door
    dus ik denk niet dat hij er echt veel last van had
    wel super vuile kakpampers jakkie !!!
  • Hey,

Bedankt voor jullie reactie meiden!
    Hij is er zowat bovenop, dat wel, maar nu hoorde ik dat je het ook een 2de keer kan krijgen, dus t'is niet zo dat als je het ??n keer hebt gehad je het niet meer kan krijgen, hopelijk blijft dat rot(a)-virus wink.gif weg !!!

Grtz xxx
  • Mijn beide zoontjes hebben vorig jaar rond Pasen allebei 4 dagen in het ziekenhuis gelegen met rota. Hier was vooral het overgeven een probleem eens ze wat binnen konden houden kikkerden ze eigenlijk vrij snel op. Ben wel blij dat we toen zo snel gereageerd hebben want ze waren er beiden al wel erg aan toe en supersnel op 24 uur tijd zaten ze al aan hun reserves. Een van onze zoontjes zijn bloed was al zuur aan het worden

Bij ons kon je het vergelijken met Bien, ze hadden nog wel wat diarree maar geen last meer van. Maar tot nu toe hebben ze het gelukkig nooit zo erg nog gehad. En ik hoop dat het zo blijft want dat wil nooit meer meemaken. Op een gegeven moment lagen er 3 zieken op de kamer de 2 zonen en de papa alledrie overgeven en diarree tegelijk!. Dus je kan je al wel voorstellen wat voor taferelen ik toen allemaal gezien heb h? wink.gif content.gif

Veel succes nog!
  • Hey Valentijntje,

Ik hoorde dus dat kinderen bijna uitsluitend rota krijgen in maart april en mei. Gek h??
    Ik hoop het ook nooit meer mee te maken hoor!
    Grtz x ponder.gif
  • Klopt, Schijnt inderdaad een ziekte te zijn die vooral in het voorjaar voorkomt. Vanaf juni is de kans heel klein. Mijn dochtertje heeft het in maart opgelopen.
  • Had ik eigenlijk nog niet gehoord maar het is hier dan al wel bewezen h? bigsmile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld