rode wangetjes

• hoi,
    onze kleine meid is 17 weekjes oud, vorige week zaterdag zijn we gestart met groentjes: worteltjes. vanaf gisteren gaat dit heel goed, nu valt mij al een paar dagen op dat ze rode wangetjes heeft. ze heeft geen koorts, is vrolijk, speelt en slaapt goed. zou dit een allergische reactie kunnen zijn? mijn vriend is sterk allergisch voor alles en nog wat, nu begin ik mij toch wel zorgen te maken, ik ben met groentjes gestart op aanraden van kind en gezin, deels omdat ze veel last heeft van reflux en omdat ze haar pap de laatste weken slecht dronk. tandjes is denk ik nog wat vroeg. dinsdag dacht ik dat ze het gewoon wat warmer had en daarme haar wangetjes rood zagen (had ook koorts gemeten maar geen koorts) maar gisteren en vandaag heeft ze het nog, iemand hier ervaring mee en kan dit eventueel toch een allergische reactie zijn?

groetjes van een bezorgde mama!
  • Hoi Lente,

Lastig om te zeggen zo, Zijn ze rood als bij warmte en is het de hele dag door?
    Uitslag op de wangen, helemaal na introductie met voedsel heeft vaak wel met voedsel(over)gevoeligheid te maken.
    Juist bij kindjes waar veel allergieen in de familie zitten wordt meestal aangeraden om pas met zes maanden met bijvoeden te beginnen.

Ik zou eens een weekje stoppen met de bijvoeding en kijken wat er dan gebeurd!

Groetjes,
    saskia
  • ja rood gelijk bij warmte en de hele dag door, dus niet enkel na het eten of een paar uurtjes erna. gisteren had ze ook een rood neusje, vandaag niet meer, enkel de wangetjes.

verder niemand die dit herkent??? upset.gif Aangepast door lente op 11/10/2007 15:39
  • Ja ons dochter heeft ook de hele tijd rode wangen. En ook verhoging tot 38°. Ik kleed ze nu enkel in een body met lange mouwen om te slapen en als ze wakker is doe ik nog een broekje aan. Ik heb de indruk dat het is van te warm te hebben. Een tijdje heb ik er mustella op gedaan maar dan begon er exceem op te komen. Nu zijn de rode wangentjes soms weg. Maar als ze bvb hevig speelt of erg actief is heeft ze het dus terug. Het kan ook van tandjes komen. En tandjes, dat kan lang duren he....

groetjes
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld