Reflux door koemelkallergie ?

• Hallo,

Mijn zoontje van drie maanden heeft verborgen reflux, hij drinkt nutrilon AR en krijgt zantac. Tot nu toe ging dit redelijk, maar de laatste twee weken is hij terug heel onrustig. De dosis zantac werd ondertussen alweer verhoogd, maar hij blijft heel onrustig. 's Morgens valt dit nog mee, maar naarmate de dag vordert, wordt hij steeds onrustiger, hij stampt geweldig veel met zijn beentjes en weent ook veel dan. Tegen de avond is zijn stoelgang ook platter. Kan dit op een allergie wijzen? Of is dit ook door die reflux ?
  • Niki,

dit kan een symptoom zijn van de reflux, maar kan ook op een allergie wijzen. Kunnen ook gewoon onschuldige krampjes zijn...

Als ik jou 1 tip mag geven : ga naar de kinderarts. Gezien je hier raad komt zoeken, wil zeggen dat je dit niet helemaal vertrouwd, of dat dit niet normaal is voor je kindje.
    Volg je moedergevoel, laat je niet afschepen door artsen als jij voelt dat het niet helemaal goed zit.
    Mijn oudste zoon had verborgen reflux, Zantac hielp niet bij hem.
    Mijn jongste zoon had reflux, niets hielp bij hem, ik zat gemiddeld 2x per week bij de kinderarts en ben blijven aandringen. Uiteindelijk is gebleken dat hij allergisch was aan koemelkeiwit en aan soja-eiwitten. Hij krijste wel uren aan een stuk.
    Ik heb niet opgegeven, ik heb het ook eens gefilmd, zowel de oudste als bij de jongste, omdat je het soms niet goed kan uitleggen wat je kindje precies doet. Ik merkte dat als ik het filmpje toonde, de kinderarts mij precies wel serieus nam en de ernst van de situatie wel inzag.

Veel succes!
  • Ik zou er ook mee naar de kinderarts gaan, of gewoon de pepti geven en kijken of het na enkele dagen betert. Zou het ook niet kunnen dat hij gewoon niet goed tegen de Zantac kan?

Wij zijn met refluxklachten naar de kinderarts gegaan. Na veel drama met de artsen en hulp van LLL zijn we erachter gekomen dat het KMA is.

Mijn dochter haar klachten:
    -gekabbelde melk teruggeven
    -krampen
    -platte stoelgang
    -piepende ademhaling
    -niezen
    -ronken
    -uitslag
    -heel veel huilen
  • Ik heb ondertussen een afspraak gemaakt bij de kinderarts, morgen kan ik langs gaan.
    Sinds een uur of drie deze namiddag is het terug begonnen. Hij is echt ongemakkelijk. Hij weent constant, heeft ook terug platte slijmerige stoelgang gemaakt. Misschien kan hij inderdaad de zantac niet meer verdragen.
    Hopelijk morgen meer duidelijkheid...
  • Jongste zoontje krijgt hier nog steeds pepti. Je kan zien dat hij ondertussen al 19 maanden is. Als hij iets binnenkrijgt van melk geeft hij nog steeds terug, ook wordt zijn stoelgang zeer plat en stinkt het nog meer als anders.
  • Hier werkte de zantac niet meer na 2 weken. Wij moesten toen overschakelen naar omeprazole en toen was de reflux weg
  • Hoi,
    Vanmorgen naar kinderarts geweest. Zij denkt dat hij een virus aan het doormaken is, maar sluit ook een allergie niet uit. Ze stelt voor de nutrilon soja te proberen. De zantac moet ik voorlopig verder geven. Ben benieuwd...
  • Hier ook nutrilon soja,nu nog steeds maar voor haar reflux moest ik deze verdikken met gelilact,bindmiddel.
    In het begin lustte ze die niet omdat het een hele andere smaak was(terug ka gebeld) ik mocht er een heel klein beetje vanillesuiker indoen en na enkele dagen was ze gewend aan de smaak en liet ik deze gewoon weg.
    Wat ik mij wel goed herinner was het geloop voor andere spenen voor op de flesjes.
    Veel succes wave.gif
  • Hoi,

De soja melk is inderdaad heel dun, hij drinkt deze nu sinds woensdagmiddag, maar hij heeft weer meer last van reflux. De KA stelt voor om de melk dus in te dikken met gelopectose, omdat hij nutriton niet verdraagt. Straks mag ik deze bij apotheek gaan afhalen, moest besteld worden. Iemand ervaring daarmee? Heb er nog nooit van gehoord.
  • @mams4+1bbz: hoe maakte je de flesjes dan klaar met die gelilact? Ik vermoed dat gelopectose iets gelijkaardigs is.

Op bijsluiter staat dat je de melk eerst moet opwarmen, dan poeder toevoegen, laten indikken en afkoelen en dan evt 24u in koelkast kan bewaren. Maar dan wordt de melk toch tweemaal opgewarmd nadien? Is dit dan geen probleem?
  • Niki, sorry, was deze topic effe uit het oog verloren.

Die gelilact ik mengde die onder de poeder.Ik gebruikte van die verdeeldoosjes.bvb.90cc is 3schepjes sojapoeder en naargelang de dikte van de pap de gelilact eronder mengen.Daarna gewoon klaarmaken als de gewone fles.Heb zo nooit klonters gehad.

24u bewaren en terug opwarmen ?,zou ik persoonlijk niet doen.
    wave.gif
  • Bedankt voor je antwoord mams4+1bbz.

Ondertussen drinkt mijn zoontje al een week de sojamelk ingedikt met die gelopectose en ik merk echt wel een verbetering. De huilbuien zijn zo goed als verdwenen, hij slaapt ook langere tukjes overdag en heeft maar weinig last van krampjes meer. Eindelijk een gelukkige baby in huis dus. content.gif
    Ps: ik maak de flesjes ongeveer een half uurtje op voorhand klaar, omdat die gelopectose aan hete melk toegevoegd moet worden. Na een half uurtje afkoelen is temperatuur perfect. 24u bewaren en heropwarmen doe ik dus ook niet. En als het snel moet gaan ('s nachts bijvoorbeeld) of op verplaatsing , dan dik ik de melk in met rijstvlokken, al wil ik deze niet teveel gebruiken omwille van de extra calorie├źn. Maar het mocht van KA, zal wel ok zijn denk ik dan. wave.gif
  • Fijn dat alles beter gaat thumbup.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld