Potjestraining

• Potjestraining

Mijn zoontje is twee jaar en weigert het potje! Hij zegt het als hij Pipi moet doen en gedaan heeft, weet waarvoor een potje dient. Ik neem hem mee met mij naar het toilet en hij weet wat pipi is..

Een tijdje geleden heb ik zijn pamper uitgelaten en een slipje aangedaan, waarbij ik dacht hij zal het niet leuk vinden als hij nat is... maar dat deed hem helemaal niets!! Hij begin zelfs zijn pipi op te houden! Dus dan maar even helemaal gestaakt met de Potjestraining..

Nu terug weer een beetje aan het opbouwen, met de pamper aan op toiletje zitten, belonen, enz... ALs ik vraag wil je oo het potje, zegt hij meestal Neen..
    Iemand nog tips?
    Bedankt !
  • Ik heb hetzelfde voor mijn dochter ging een paar maanden geleden zonder pamper op het potje zitten maar deed nog niks. Dan wou ze ineens niet meer erop zitten. Na een tijdje wel terug met pamper. Als ik nu vraag ga je op het potje zitten loopt ze weg en zegt ze nee. Ze zegt het ook als het al in haar pamper is. Denk dat ze er nog niet klaar voor is.
  • Als ze echt niet op het potje willen, denk ik ook dat ze er niet klaar voor zijn.
    Wij zijn nu ook volop bezig. Hier lijkt het redelijk goed te gaan, dochtertje is wel gemotiveerd en wil ook steeds op het potje. De keren dat ze weigert en nee zegt... dan moet ze gewoon nog geen pipi doen. Als ik het dan na 30min nog eens vraag, gaat ze wel en met succes.

Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld