platte stoelgang

• Hey,

sinds enkele maanden wilt mijn zoontje van nu 9 maanden niet meer van een papfles drinken en geef ik dus ingedikte melk met een lepeltje(novarice wegens dat dit de enige melk is waar hij geen darmkrampen en moeilijke stoelgang van had).
    Ik heb al ingedikt met vanillevlokken en 7 granen (rijst) en doe er roosvicee bij voor de smaak iets te verbeteren.

Echter sinds hij dit krijgt, heeft hij platte stoelgang. Vaak 3 keer per dag, maar het is ook vorige week al voorgekomen dat nadat hij 1 dag geen stoelgang had, het dan toch ook nog plat was.

De kinderarts heeft zijn stoelgang al onderzocht maar deze was ok. Verder krijgt hij geen extra's wegens vermoeden koemelkallergie. Heb ook een tijdje enterol gegeven, en hiermee was het iets beter, maar dat kan ik toch niet blijven geven? Ik ben al zoveel naar de kinderarts geweest met hem, maar die weten het op de duur ook niet meer.

Ik zit een beetje met de handen in het haar. Dit kan toch niet zo blijven? Hoe moet hij dan binnen een jaar op het potje leren gaan?

Heeft iemand tips of hier ervaring mee?

Alvast dikke merci!
  • Werkt roosvicee niet laxerend?
    Misschien testen door een ding weg te laten uit zijn pap en bekijken of het verbetert.
    Eet hij vaste voeding? En al wat brood? Als dat goed gaat, zou de stoelgang toch iets vaster moeten worden denk ik...vezels zorgen voor een dikkere stoelgang dus zeker wat grijs brood op het menu zetten denk ik.
  • En wat noem jij plat? Blijft het in de pamper, of is het echt waterig/ diarree?
    Want in melk zit altijd iets waardoor de stoelgang normaal gezien vrij plat blijft. Dus veel kindjes hebben dat. Mijn dochter van 19 maand heeft altijd platte stoelgang, maar gewoon in de pamper, en niet te waterig zeg maar. (Ze krijgt nog altijd voeding nr 3)
    Ze eet goed groente en fruit (vezels dus).
  • Ja hij eet goed groenten en fruitpap. Brood daar sabbelt hij enkel nog maar wat op. Maar zitten er dan ook geen vezels in die 7 granen die ik erbij doe om in te dikken?
    Als ik de roosvicee weglaat, eet hij niet zo goed, vermits zijn melk echt wel slecht smaakt. Alternatieven?
    Heel vaak hangt hij echt van onder tot boven vol en hebben ze hem in de crèche nieuwe kleren moeten aandoen.
  • Moeilijk zeg. Heb je ook al sojamelk geprobeerd?

Misschien eens naar een osteopaat gaan? Ik weet niet of die echt iets kan doen maar als het probleem in zijn darmen zit misschien wel. Ik ben zelf van chronische maaglast afgeraakt door een paar afspraken bij een osteopaat. Het kan sowieso geen kwaad.

En af en toe eens amandelmelk ofzo als vervanging? Niet als constante vervanging want is niet voedzaam genoeg, maar voor af en toe tussendoor?

En wat meer stoppende dingen geven: appel, wortel, banaan
  • Ik,vraag me net af of die 7 granen misschien net te prikkelend zijn voor de darmen en zo diarree veroorzaken. Misschien eens een alternatief proberen met minder granen en vezels in. Ik ben er niet in thuis dus ik kan geen alternatief suggereren...
    Volkorenbrood wordt ook afgeraden het eerste jaar wegens te zwaar voor de darmen, misschien die 7 granen ook?
  • Nog een opmerking die ik vergat: enterol zijn probiotica en geen medicatie dus ik zie niet in waarom je die niet mag blijven geven. Vraag het even bij de apotheker maar mij lijkt dat geen probleem, zeker niet als het helpt.
  • Ik denk dat de stoelgang vd novarice gewoon zo is!!! Platter!
    Mijn zoontje drinkt neocate en die had voordat hij vaste voeding kreeg altijd groenige heel platte kaka ervan, scheen normaal te zijn en vaak voor te komen bij die melk.
    Vanaf dat hijpatatjes kreeg is de stoelgang iets geler en ietsje vaster a la zachte pindakaas goofy.gif

Enterol is een anti-diarree middel. Ti's wel probiotica maar het verliest zijn effect als je het te lang geeft.
    Probactiol junior of protectis is beter om langdurig te geven.

Maar idd die granen, ik kan die hier ook niet geven, die zijn veel te prikkelend ... Rijstebloem gaat wel, al verstopt hij daar wel van als ik dat elke dag geef!
  • Bedankt voor al jullie reacties alvast!

-De osteopaat hebben we al gehad, omdat hij veel weende in de eerste maanden. Heeft niet echt geholpen jammer genoeg.

-Novarice was de enige melk waarbij hij geen last had van krampen, bij sojamelk had hij heel harde stoelgang en veel last ook. Maar misschien moet ik dit inderdaad nog eens proberen. Voor ik indikte, was de stoelgang van ons zoontje in worstjes met de novarice. Dus ik denk niet dat het daar aan ligt.

-Ik heb ook al ingedikt met rijstvlokken, zou opstroppend moeten werken, maar had niet dat effect bij hem...

-Van die enterol zal ik inderdaad eens vragen bij de apotheker. Maar ik geef ook al probactiol en heeft blijkbaar ook geen effect.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld