platte stoelgang

• Hey,

sinds enkele maanden wilt mijn zoontje van nu 9 maanden niet meer van een papfles drinken en geef ik dus ingedikte melk met een lepeltje(novarice wegens dat dit de enige melk is waar hij geen darmkrampen en moeilijke stoelgang van had).
    Ik heb al ingedikt met vanillevlokken en 7 granen (rijst) en doe er roosvicee bij voor de smaak iets te verbeteren.

Echter sinds hij dit krijgt, heeft hij platte stoelgang. Vaak 3 keer per dag, maar het is ook vorige week al voorgekomen dat nadat hij 1 dag geen stoelgang had, het dan toch ook nog plat was.

De kinderarts heeft zijn stoelgang al onderzocht maar deze was ok. Verder krijgt hij geen extra's wegens vermoeden koemelkallergie. Heb ook een tijdje enterol gegeven, en hiermee was het iets beter, maar dat kan ik toch niet blijven geven? Ik ben al zoveel naar de kinderarts geweest met hem, maar die weten het op de duur ook niet meer.

Ik zit een beetje met de handen in het haar. Dit kan toch niet zo blijven? Hoe moet hij dan binnen een jaar op het potje leren gaan?

Heeft iemand tips of hier ervaring mee?

Alvast dikke merci!
  • Werkt roosvicee niet laxerend?
    Misschien testen door een ding weg te laten uit zijn pap en bekijken of het verbetert.
    Eet hij vaste voeding? En al wat brood? Als dat goed gaat, zou de stoelgang toch iets vaster moeten worden denk ik...vezels zorgen voor een dikkere stoelgang dus zeker wat grijs brood op het menu zetten denk ik.
  • En wat noem jij plat? Blijft het in de pamper, of is het echt waterig/ diarree?
    Want in melk zit altijd iets waardoor de stoelgang normaal gezien vrij plat blijft. Dus veel kindjes hebben dat. Mijn dochter van 19 maand heeft altijd platte stoelgang, maar gewoon in de pamper, en niet te waterig zeg maar. (Ze krijgt nog altijd voeding nr 3)
    Ze eet goed groente en fruit (vezels dus).