peuter zet tanden/mond niet recht op elkaar

• Al enkele dagen valt het me op dat ons kleintje (16 maand) zijn tanden scheef op elkaar zet. Zijn onderkaak staat een heel eind opzij, vooral wanneer hij lacht. Als hij brabbelt is er meestal niets op te merken, en hij kan zijn tanden nochtans mooi op elkaar houden. Maar toch zien we steeds vaker dat hij zijn mondje scheef zet. Verder lijkt hij geen pijn ofzo te lijden, dus heb ik geen idee waarom hij zich op deze manier gedraagt.

Hij is niet gevallen, heeft zich (visueel) nergens aan bezeerd of heeft zich niet gestoten aan iets.

Heeft iemand enig idee waaraan dat te wijten valt?
    Ik heb al gedacht aan doorkomende tanden; dat hij daardoor zijn tandjes moeilijker op elkaar kan houden omdat dat ergens spanning creƫert, maar ik ben helemaal niet zeker of dat eigenlijk wel kan?

Reacties zijn meer dan welkom dus! Alvast bedankt!
  • Zou kunnen door doorkomende tandjes maar kan misschien ook een soort fase zijn. Ben tandprotheseteChnicus van beroep en ik ben al veel scheve monden tegen gekomen maar meestal dan dat de onderkaak of teveel naar voor of teveel naar achter staat. Er bestaat ook wel dat de onderkaak breder is dan de boven kaak maar dat de onderkaak links of rechts onder de bovenkaak uitkomt heb ik nog niet gezien of toch niet in een erge vorm. En omdat je zegt dat hij de tandjes ook mooi recht op elkaar kan houden denk ik dat het een soort fase is.. En anders eens bij een tandarts passeren .
  • Dank je, Sigrid, dit is enigszins een geruststelling.
    Ik blijf het vreemd vinden dat hij het doet, en ik begrijp al helemaal niet waarom het gebeurt. We zullen het sowieso in de gaten houden, en dan hoop ik dat het inderdaad een fase is waar hij snel uitgroeit!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld