overgeven en diarree

• hoi

mijn zoontje (18 maand)had vorige zondag t.e.m dinsdag een virus aan maagje
    overgeven en hoge koorts
    de koorts is van dinsdag weg
    hij heeft ook geen pijn meer en speelt terug hoe het daarvoor was
    hij eet goed en drink goed

maar hij geeft nog steeds na zijn eten over en heeft s'avonds altijd last van diarree
    ha zegt als hij goed eet dat dit niet kwaad kan
    maar is dat ook wel zo
    hij is al een mager ventje en zit nu onder de p3
    dus wil niet dat hij nu ook nog eens afval ook

hoelang mag z'n maag viruske duren eigelijk
    groetjes
    karen
  • Het hangt er natuurlijk van af hoe "zwaar" je kindje het te pakken heeft, maar volgens mij duurt dat toch gemakkelijk een week. In het begin als het ergste voorbij is, is zo'n maagje immers nog wel wat gevoelig en kan het nog niet alles aan.

Hier al tweemaal meegemaakt en toch telkens een paar dagen last van overgeven, daarna nog last van de maag (veel oprispingen enz). Diarree kan iets langer duren, vooral als je er medicatie bij geeft.

Wat ik dan deed, was fruitpap overslaan. Fruit is wat zuriger en ons ventje had daar duidelijk last van. Als hij overgaf, was het gegarandeerd na de fruitpap!
    Oh, en vanaf het moment dat hij hier twee dagen overgeeft in combinatie met diarree, beginnen wij ORS-water te geven. Wij hebben er hier ook eentje die rond de p3 hangt en ze vallen dan toch zo snel af! En uit vrees voor uitdroging, zweer ik bij die ORS. HA zegt hier dat dat absoluut geen kwaad kan.

Hopelijk gaat het bij jullie snel weer beter, en als het overgeven blijft zou ik toch maar even teruggaan. Dat mag niet blijven duren, tenzij er iets anders is (allergie of iets dergelijks).
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld