oorsteking, normaal dat zo lang duurt?

• Ik word er echt knettergek van, ik ben stikkapot, ik kan niet meer! 2 weken geleden werd een oorontsteking aan 1 kant vastgesteld bij mijn zoontje. Sinds toen kan ik niet langer dan enkele uurtjes slapen. Hij huilt de héle nacht en dag van het moment dat je hem neerlegt. Soms ook ontroostbaar, huilend in mijn armen. Vorig weekend nog eens terug nr de huisarts, maar die zei dat nu de andere kant 'een beetje rood' zag. De behandeling blijft dezelfde: 3xnurofen per 24 u. Dat doen we dan ook, hij heeft ondertussen al bijna een hele fles leeg! Dat kan toch niet de bedoeling zijn? We kregen ook oordruppeltjes, maar die lijken ook niks te helpen.
    Is dit wel allemaal normaal? Vind het zo erg voor hem en ik ga er zelf onderdoor... sad.gif
  • Dat lijkt me toch wel heel lang te duren... En hoe oud is jouw kindje? Want hier kreeg mijn dochter (zowel bij HA als bij NKO arts) antibiotica voordat ze 1,5 jaar was omdat de rotsbeenderen van die kindjes nog dun zijn en het gevaar voor meningitis toch niet min is. Ben je trouwens al bij een NKO arts geweest? Want anders zou ik,dit toch zeker overwegen...
  • Hier heeft de huisarts onze dochter ooit 4 weken met een oorontsteking laten lopen omdat ze dacht dat het gewoon haar tandjes waren.
    Toen ben ik naar de pediater gegaan en moesten we haar neusje heel veel spoelen en haar neobacitracine geven. Ook antibiotica was nodig.
    Het is zeker niet normaal dat het nog niet beter is!
    Zo snel mogelijk naar de kinderarts gaan en aangepaste medicatie vragen. Dan zou het snel moeten beteren!
  • Heeft je kindje koorts? Zo lang neurofen geven is toch niet goed ( mag je trouwens om de. 4 uur geven) . Bij langer dan 3 dagen koorts moesten wij altijd antibiotica geven!
  • Perdolan om de 4 uur bedoel ik
  • Hoi,

Snap je volledig. Ons ventje is 14 maand, begin november opgenomen in ziekenhuis met zware griep. Sedertdien doet hij de ene oorontsteking na de andere. Zeer vermoeiend. Wij slapen al enkele weken praktisch niet. Hij moet bij ons toch wel steeds antibiotica nemen (amoxicilline en als dat niet helpt amoxiclav). Naar NKO geweest en ons ventje moet buisjes krijgen (geen trillingen meer op zijn trommelvlies door het teveel aan vocht in zijn oor). De antibiotica helpt wel, maar het vocht gaat niet tijdig weg, waardoor hij ermee blijft sukkelen. Mss ook eens naar NKO gaan?
  • Gisteren had ik de indruk dat het huilen niet met het oortje te maken had, wel met krampjes ofzo, leek er zo sterk op. Eens gaan googlen op nurofen, zou dus best gewoon van de medicatie kunnen komen!!!! meteen gestopt met het volproppen en ja hoor, huilen gestopt. Maar nu zie ik dat het oortje deze morgen gesprongen is. k ga dus morgenvroeg terug naar de huisarts. Hopelijk is ze er nu vanaf. Voel me zelf nu wel echt niet meer oké, duizelig. Van vermoeidheid denk ik. Heb nog 2 andere kindjes en werk vooral 's avonds...
  • Hier ook al oorontstekingen gehad.

Meestal, bij meer dan 2 dagen koorts: antibiotica
    Zowiso de week nadien op controle

Nurofen is heel belastend voor de nieren.

Ik zou toch een andere huisarts overwegen, of bij de pediater gaan.
  • Bij zoveel last: elke 4 u afwisseld nurofen/perdolan, idd oordruppels, goed spoelen ( neus) neobacitracine en soframycine en ik geef dan chamodent bij ( VSM)
    En bij zoveel pijn hier ook ab hoor! Zeker als ze nog klein zijn.
    Mijn zoontje was dan ook wel 7 maand toen hij buisjes kreeg.... 1 maand lang oorontsteking....,
  • Heel vreemd, bij ons altijd zo, eerste x naar de huisarts, perdolan/nurofen combinatie. Na 3 dage koorts, teruggaan en antibiotica.

Tip tegen de pijn, kindje op je laten slapen in de zetel, dus rechtop op zijn/haar buikje.
  • Hey Noortje,

Hier ook krampen door Nurofen, tot ik erop kwam om nurofen in stopjes te halen, kan mss helpen?

Verder zou ik zeker naar de nko gaan...

Succes!
    Romina
  • hoi, ik heb het deze morgen laten controleren, oortjes zijn nu oké. Ik ga inderdaad ook eens kijken voor stopjes nu hoor, geen siroop meer. De nachten zijn ineens een stuk beter!!! oef!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld