Nog steeds melkkorst

• Mijn dochtertje is nu bijna 11maanden en ze heeft nogsteeds een melkkorst op haar hoofdje. Heb het al verschillende keren los geweekt en weg gedaan maar komt steeds terug. Is dit bij andere kindjes ook zo? Gaat dit ook weg gaan als ik het niet losweek en weg krap want ze vind dit dus echt niet leuk!! Iemand ervaring?
    Alvast bedankt
  • Mijn dochtertje blijft er ook mee zitten. De ene keer al wat minder dan de andere keer, gaat op en af. Heb al 2 verschillende zalfjes geprobeerd maar veel helpen die niet.
    Mijn schoonzus haar zoontjes hadden dat ook en zij vertelde mij dat dat na verloop van tijd uit zichzelf compleet wegblijft
  • Kan eigenlijk geen kwaad hoor.
    Mijn zoon van vier heeft het nog altijd.
    Ik doe het bij hem wel regelmatig weg, maar krab zeker niet!
    Ik doe dan een uurtje voor badtijd olie in zijn haar en wrijf dat in. Net voor bad, kam ik zijn haar uit met erg fijn kammetje. En daarna goed wassen. Na zo'n wasbeurt is het weer een tijdje weg...
  • Met zen borstel krijg ik dat niet weg. En ik doe meestal na bad dan dan heeft het in bad al geweekt en dan met een beetje amandelolie. Maarja krabben zit er natuurlijk niet zo op te krabben met mijn nagels maar gewoon wat wrijven met een doekje dan begint het ook los te komen maar ze vind het niet fijn als ik telkens op dezelfde plaats blijf wrijven.
  • Apotheek shampoo tegen melkkorstjes gaan halen. Hielp hier echt enorm. Weet wel het merk niet meer
  • Ons ventje had daar ook veel last van. Op aanraden van schoonzus ben ik rond zijn zes maand bij de apotheek shampoo van Mustela gaan kopen (staat erop dat het werkt tegen malkkorst) en na enkele wasbeurten was het weg. Nooit meer teruggekomen, en zoonlief is nu 17 maand. Een absolute aanrader, en geen gedoe met uitkammen of olie smeren (dat hadden ze bij K&G aangeraden).
  • Dan moet ik maandag toch maar eens langs de apotheek gaan. Heb nu weer een deel weg kunnen wrijven maar er blijven toch nog steeds wat kortstjes zitten.
    Bedankt voor de tip.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld