Middel tegen droge hoest

• Onzen Dante heeft het weer zitten sad.gif hij is net 4 weken van zijn oorontsteking vanaf en nu heeft hij weer een verkoudheid. Pfff weer groen neusslijm en nu hoesten erbij. Wat kan ik hem geven tegen de hoest want tis echt zielig. Als het aanhoudt best terug nd dokter maar hij heeft net een antibioticakuur binnen ...
  • Hey Melopee,

vandaag de dag schrijven artsen nog zelden een hoestwerend middel voor. Het wordt immers beschouwd als een "reflex" van het lichaam die beter niet onderdrukt wordt. Anders is het natuurlijk als kindjes hoesten als gevolg van astma of iets dergelijk.

Igv van hoest bij Lenne nam ik steeds toevlucht tot de "eucalyptus" (en tijm, rozemarijn, ed) suppo's voor baby's die ik dan gaf voor het slapengaan. Heel het kamertje rook dan de volgende ochtend naar eucalyptus (die via de stoelgang en de adem terug uitgescheiden wordt). Dat, samen met het eindeloos "neusje spoelen" zijn zowat de enige dingen die we op ons "moederniveau" kunnen doen vrees ik. En indien koorts, terug dokter raadplegen (zeker zo net na een ABkuur).

Veel succes!
    Vanessa
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld