Luieruitslag

• Luieruitslag

Mijn dochter Nell is nu vier weken oud. Ze heeft sinds twee weken veel last van rode billetjes. Ik gebruik reeds een week inotyol zalf maar het gaat niet over. Het is wel wat beter maar blijven rode billen, wondjes zijn wel weg aan het gaan. Ik gebruik ook zo weinig mogelijk vochtige doekjes. Nu ben ik aan het overwegen om van luiers te veranderen maar weet niet goed welke luiers, iemand tips
  • @romy, welke vochtige doekjes gebruik je? Ons zoontje is allergisch aan zinkoxide wat in veel babyproducten zit, ook alle poepzalfjes en talkpoeder en vochtige doekjes. Enkel de pampers sensitieve konden we gebruiken. En als het toch rood zag flamigel of maizena als alternatief, daar hebben we heel erg lang moeten naar zoeken. Van pampers heeft hij nooit geen last gehad.

Bij hem werd zijn poepje nog erger van alle dingen met zinkoxide in, dan werden het precies brandwonden. Het is natuurlijk net noodzakelijk ook bij jullie het geval, maar misschien kan je eens andere vochtige doekjes gebruiken eerst.
  • Bij ons gaat het het goed met kruidvat luiers. 's Nachts gebruiken we wel Pampers baby dry want die kunnen wel meer absorberen. Wij zijn goed met Jackson Reece doekjes (te koop bij Blabloom), zorgt voor weinig irritatie bij dochterlief. Je kan bij Blabloom een test pakket bestellen met verschillende soorten vochtige doekjes. Is mss een idee voor jullie? Wij wisselen vaak van luier, helpt ook. Verder hebben we inityol zalf indien nodig en daarmee zien we snel beterschap. Mss kan je dochtertje niet tegen de zalf?
  • Veel kinderen hebben last van luieruitslag door luiers van het merk Pampers.
    Wij waren heel tevreden van de luiers van het huismerk van Colruyt. Geen uitslag, goede absorptie, geen lekjes, dunne luier, dus geen dik pak tussen de beentjes, en véél goedkoper dan Pampers.

Ipv vochtige doekjes kan je ook katoenen billendoekjes gebruiken of gewoon wassen met lauw water en een washandje.
  • Ik zou 1st eens daktozin smeren.
    Je weet nooit dat er wat schimmel infectie opgekomen is, waardoor je het niet goed wegkrijgt.
    Onze kabouter had na een ziekenhuis opname plots veel last van uitslag en bleek spruuw op de billen te zijn.
    Dus khad nog lang gewoon kunnen smeren.

Verder ben ik heel tevreden van de boni pampers.
    Ohja ivm de prijs op echte pampers zit zo vaak korting (vorige week 1 +1 gratis in ah) dat je voor de goedkoop niet meer moet veranderen .2 keer aangepast. Laatste keer door Neuzeke op 11/01/2018 08:39
  • Hier zweren we voor luierzalf bij de grijze potten van Dermocrem. Bij letterlijk alle andere zalven die we doorheen de jaren geprobeerd hebben (& dat zijn er wel wat) krijgt/kregen onze kindjes uitslag.

Voor luiers maakt het bij ons kinderen minder uit. Al verschillende merken aangehad (libero, boni, pampers,...), en dat lijkt allemaal zonder problemen te werken.
  • Bedankt voor jullie reacties.
    Voorlig hebben we een poging gedaan om geen vochtige doekjes meer te gebruiken. Alleen wat lauw water en een washandje. We smeren ook een dikke laag inotyol iedere keer waardoor ik de indruk heb dat de roodheid betert en het ze,er niet erger wordt maar de kleine wondjes die ze al had gaan maar niet weg
    @jatinder ik ga zeker zo een test pakket van blabloom eens bestellen. We. Kunnen maar proberen.
    @Anna, we gebruiken nu inderdaad luiers van pampers, maar ga deze middag eens langs het Kruidvat gaan denk ik in de hoop dat dit iets zal veranderen.
    @Neuzeken, ik ga de daktozin zalf toch ook eens proberen want de wondjes gaan maar niet weg. Ik hoop dat het helpt.

Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld