koorts baby 2 maanden

• Hoi,
    Vandaag is mijn zoontje de hele dag al niet lekker en had vanmorgen en vanmiddag 38,1. Nu is dat inmiddels 38,5 graad.
    Hij is 2 maanden. Drinkt nog wel goed. Wel huilerig etc.
    Moet ik de huisarts bellen of het gewoon afwachten? Omdat ie nog zo jong is vraag ik het me af.
    Hoop op snel antwoord.
    Liefs Patje
  • ik vergat te zeggen dat ie afgelopen donderdag zijn eerste enting heeft gehad. Kan dit nu pas op gaan spelen?
  • Hoi Patje,

Ik zou de huisarts toch maar even bellen. Misschien is het niet nodig, maar een beetje voorzichtig kan geen kwaad, wel?

Ik vind het altijd heel moeilijk in te schatten wanneer je een dokter nodig hebt. En voor mij is het makkelijk, mijn eigen moeder is dokter. En ik hoef me nooit te generen omdat ik 'voor een onbenulligheid' heb gebeld...

Maar onbenullig of serieus, als jij je zorgen maakt moet je gewoon bellen!

Groetjes en veel beterschap voor de kleine!

Snuffie
  • Hoi,

Ik zou ook de huisarts maar even bellen.
    Liever een keer te vaak dan een keer te weinig..toch!!
    Volgens mij kan het geen kwaad, zolang het maar niet hoger wordt dan 39 graden en niet langer aanhoudt dan twee dagen.

Succes.
  • Hoi, Bedankt voor de reacties.
    Ik ben gisteravond als nog met hem naar de huisarts gegaan en die vertrouwde het niet. Een kindje van 2 maanden zou geen koorts moeten krijgen. Iets met imuunsysteem of zo dat ze nog van mij zou hebben dan. tzal allemaal wel.
    We hebben zijn urine ineen zakje op moeten vangen en weggebracht en hebben antibiotica gekregen. Aangezien hij ook kreunde d8 ze aan een infectie.
    Nu vanmorgen heb ik een heel ander jochie. Weer vrolijk, nog wel verhoging maar niet meer huilerig etc.
    Khoop dat het goed blijft gaan. Arm kind.

LIefs Patje
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld