kan dit astma aanval zijn

• hoi

ik heb een zoon van 14maand
    en door rsv op de leeftijd van 2 maand
    is hij heel gevoelig aan de luchtwegen

nu is hij deze nacht rond 5 in paniek wakker geworden
    hij krijg bijna geen lucht meer
    dit heeft tot ongeveer half 6 geduurd
    dan 10min gestop
    dan terug z'n aanval
    tot half 7
    is hij wat gekalmeerd
    en ligt nu hier beneden terug te slapen

ik ga zeker naar dokter binnen ongeveer een uur een afspraak
    maar kan dit een astma aanval zijn
    of iets anders

een panieke mama die antwoorden zoekt
  • valse kroep?
    heb je aersol in huis of ventolin pufjes? Heb je die geprobeerd?
  • Lijkt me eerder een valse kroep aanval.
    Id vochtige badkamer gaan zitten boven dampend bad kan verlichten!
    Is idd heel vies. Mijn zoontje van toen 4,5 maand heeft daar 4 dagen mee id kliniek gelegen... Heel erg kort van adem...
  • Hallo,
    Zal wel een aanval van valse kroep geweest zijn !
    Hier heb ik dat regelmatig voor met onze dochter van 2,5 zij heeft dat minstens 1 a 2 keer per maand, wat het beste helpt in zo'n geval is in de badkamer gaan zitten en de bad of douchekraan op het heetste zetten en wachten tot er damp ontstaat in de badkamer en dat heel goed laten inademen, dan zetten de longen weer open, of gewoon warm inwikkelen in een deken en even een wandelingetje door de tuin maken !!!!
    Ik werk op een huisartsenwachtpost en wij krijgen 's nachts ook vaak ouders in paniek binnen omdat hun kindje heel erg moeilijk ademt en tegen dat zij bij ons zijn is het meestal gewoon over !!!!! dus het is voldoende om even buiten te komen en frisse lucht of damplucht in te ademen en het is weer over !
    moest je aerosol in huis hebben, kun je ook in het potje ( waar je anders medicatie in doet ) een beetje warm water in doen en dat laten aerosollen, of ventolin en fysiologisch water of als je dat al in huis hebt ( wij wel met de gekende luchtweg problematiek ) ventolin puffertje !!!
  • hier ook 1 met veel valse kroep aanvallen en baby-astma.

hier kregen we de tip van de kinderarts om inderdaad eerst in de badkamer te gaan zitten (in de douche) en als het na een kwartier niet beter is aerosollen met 2 volledige ampullen pulmicort of budenoside (budenoside is wit product van pulmicort). dan is het direct over.
  • bij astma piepen ze echt en is vooral het uitademen bemoeilijkt.
    bij valse kroepen zijn ze hees, hoesten ze als een zeehond en ademen ze zeer luid.
    bij astma puffen of aerosol met ventolin bij valse kroep idd 2 ampullen pulmicort!
  • Als je twijfelt of het astma is, kijk dan goed naar de borst. Gaat deze hevig op en neer, dan kan het een astma-aanval zijn.

Valse kroep heb je inderdaad een hele rare hoest bij.

Nu hoorde ik wel onlangs dat in de badkamer gaan zitten niet veel zou uitdoen uiteindelijk.
    Maar moet ik ook wel eerst eens navragen. Heb ik ergens gelezen.
    Belangrijke bij beide is vooral dat je kind kalm wordt.
    Leg het desnoods met blote borst op jouw blote borst, zodat ze je hart en ademhaling voelen.

Op eigen houtje ventolin gaan geven, zonder je weet wat het is, zou ik wel z├ęker niet doen. Ventolin verhoogt de hartslag en doet niets aan valse kroep.

wave.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld