Hoektanden, zoveel lastiger dan anders?

• Hallo,

Toch even een vraagje. Ons ventje is 14 maanden en krijgt nu zijn beide hoektanden bovenaan. Hij is al 2 nachten non stop aan het huilen, perdolan helpt niet. Ik weet dat als ze tandjes krijgen, ze vatbaarder zijn om ziek te worden, maar hij heeft geen koorts en overdag speelt hij zoals anders (wel wat meer neuterig, maar wat wil je als je niet slaapt). Is het krijgen van hoektanden zoveel lastiger dan het krijgen van andere tanden? Zelfs bij het krijgen van zijn kiezen had hij het niet eens zo moeilijk... We hebben hier ons peer al gehad met de korte nachten, telkens als we denken dat er wat verbetering komt, is er wel iets dat roet in het eten gooit...
  • Ons zoontje is ook 14 maanden en heeft een tijdje terug zijn 4 hoektanden en 3 kiezen in 1 keer doorgekregen...
    Kan je verzekeren dat het slapen dikke miserie was, zeker een maand lang.
    Op aanraden van de kinderarts hebben we hem dan voor het slapengaan perdophen gegeven (perdolan hielp ook niet voldoende), en toen sliep hij toch een paar uurtjes (20u - 2u ongeveer).

Nu zijn zijn tandjes erdoor en ging het slapen toch een stukje beter, ondertussen heeft hij RSV opgedaan en slaapt hij weer niet maar bon, of dat iets met de tandjes te maken heeft denk ik niet.

Succes, is een heel lastige periode maar niet veel aan te doen he
  • Hoi,
    Omdat ik hem toch nie helemaal zo goed vond vandaag, nog naar dokter geweest. Ik vond dat dat zijn adem wat rook en ja hoor, hij heeft een zware keelontsteking zonder koorts dus. Normaal gezien maakt hij hier wel koorts mee, maar nu dus niet. Meestal als hij tanden krijgt is dit in combinatie met een keel- of oorontsteking, maar 10 dagen geleden hebben ze buisjes gestoken, dus de oren kon ik al uitsluiten. Antibiotica gekregen en suppootjes. Hopelijk helpen ze wat en zal de nachtrust wat verbeteren. Zware week gehad op het werk en dan geen nachtrust, een mens wordt er soms wat mottig van hé goofy.gif . Maar allé, we hopen dat het snel beter gaat.
    Oei, RSV, veel beterschap alvast!
    Groetjes
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld