Hoe snel werkt omeprazole

• Bah, hier opnieuw een terugval. Net als Danielle zijn de dagen nu redelijk (maar nog steeds vooral hazenslaapjes), maar sinds eergisteren zijn ook de nachten weer moeilijk. Pfff, gemiddeld 3 à 4 uur slaap per nacht. Ik ben zo zo moe. Heb het allemaal gehad met die reflux, zeker nu het de tweede keer is. Ik ben ook ze teleurgesteld na de afgelopen 2 weken, die zo goed bleken te gaan.

Mams,
    Hoe gaat het inmiddels?
  • Ik stond net op het punt om dit topic terug te zoeken! Wij zijn donderdag naar het ziekenhuis gegaan voor een gastroscopie. Met de nutramigen ging het wel iets beter maar nog lang niet hoe het 'moest zijn'. Maar zijn slokdarm was eigenlijk niet (meer) ontstoken. Daarom vermoedde de dokter dat het om een koemelkallergie gaat waar nutramigen nog niet voldoende tegen hielp en heeft ze ons neocate voorgeschreven. Daar zijn we donderdagmiddag mee begonnen. Donderdag heeft hij de hele dag geslapen. Hij was de rust zelve! Waarschijnlijk zat het warme weer daar ook voor iets tussen... Het is alleszins al een hele vooruitgang. Hij huilt/krijst tenminste niet meer constant! Tijdens het voeden is hij dikwijls nog onrustig maar het is echt al een hele verbetering. Alleen overdag heeft hij zoveel moeite om in te slapen. Ik moet wel 20 keer zijn tutje gaan terugsteken, anders wordt hij wakker. Maar ik veronderstel dat er veel kindjes zijn die niet aan hun slaap willen toegeven!? Als er iemand daar tips voor heeft, altijd welkom!

@Garnaaltje: Kan het geen sprongetje zijn of zoiets? Dan slapen ze 's nachts ook minder. Ik hoop alleszins dat het snel terug betert, want dat is echt afschuwelijk! Jij hebt 2 kindjes? Hoe oud is je oudste?
  • Voilà ik heb weer te hard geroepen! Hij is alweer de hele tijd aan het krijsen! Ik word er gek van! En nu ben ik er min of meer zeker van dat hij fysiek niks mankeert en dat hij een huilbaby is. Verschrikkelijk! Hij ligt hier nu te krijsen en ik moet mij echt bedwingen om... Hoelang moeten we dit nog verdragen?
  • en als je hem eventjes (15min) laat doen en dan hem zijn tutje geeft ofzo? bij ons lukt dat soms... of je kijkt hem recht in de ogen en praat tegen hem...
    Ik weet het is niet gemakkelijk, je blijft maar proberen en het lukt gewoon niet... meestal na drie dagen krijg je het deksel op je neus...
  • hoe gaat het intussen mams?
    ik weet hoe vervelend het kan zijn en soms wil je echt met je hoofd tegen de muur bonken...
    wij lopen gewoonlijk recht naar spoed maar is ook geen oplossing...
    huilbaby's huilen nu eenmaal heel veel... maar jah, daar zijn wij vet mee e, want intussen kunnen wij ons kindje niet helpen en worden we gek van het geschreeuw.
    De psy heeft ons aangeraden zeker éénmaal per week ons meisje bij mijn oudders te doen...alsof je daarmee je nachtrust hebt gerecupereerd, maja het is beter dan niks... en toch... intussen kan je kindje nog altijd last hebben sad.gif
  • Mams,

Ik kan Danielle alleen maar bijtreden. Kan je de zorg voor je zoontje niet even uit handen geven? Je hebt het echt nodig om opnieuw op krachten te komen! Neem het aan van ons, wij weten wat je doormaakt! Indien je niet op familie kan rekenen, misschien toch even hospitaliseren? Dit kan geen mens aan en op den duur zou je je kindje pijn doen, of jezelf. Ik weet waarover ik spreek, ik heb bij Finn nog met mijn hoofd tegen de muur staan bonken, bij Nanou idem. Dit kan geen mens aan hoor!! Het is vijf voor twaalf, je MOET even recupereren, dit hou je niet vol!! Komaan, hup, roep hulp in, da's niets om je voor te schamen! Ik wil echt niet te hard en opdringerig klinken, maar ik weet echt wat je doormaakt en ik WEET gewoon dat dit het moment is waarop het vat vol is en zelfs bijna overloopt...

Laat je eens iets weten?
  • Hallo allemaal,

Het is een tijdje geleden, maar hier ben ik weer! En ik voel mij al een heel stuk beter dan een paar dagen geleden. Mijn zoontje is al heel wat rustiger geworden. Komt het door de omeprazole, door de neocate,... Geen idee, maar dat maakt ook niet uit! Hij huilt al veel minder, slaapt ook goed, zelfs overdag. Als hij tussen zijn voedingen door niet slaapt, is er niks mee aan te vangen. Alleen 's nachts vraagt hij sinds de neocate snel terug voedingen. Hij blijft er precies niet lang verzadigd van.

Maar jullie raad heb ik zeker opgevolgd: ik heb ondertussen wat tijd doorgebracht met mijn partner. Af en toe mijn zoontje eens aan iemand anders overlaten heeft ook wel deugd gedaan! En zo kan ik ook wat aandacht schenken een de grote zus die volgende week terug naar school moet. Bedankt dus voor de goede raad!

Ik hoop alleszins dat het zo in de positieve zin verder evolueert en hoop voor jullie allemaal dat alles goed gaat!
  • blij te horen mams , hou je goed en thumbup.gif dat het goed verder gaat
  • Goed nieuws hoor mams!
    Wij hebben hier ook een aantal weken moeten wachten tot de medicatie haar werk deed, maar nu gaat het ook stukken beter. Let wel, soms is er nog een mindere dag (zie mijn berichtje van een aantal dagen terug), maar die wordt meer en meer gevolgd door erg goede dagen. Blij dat je wat hebt kunnen genieten van je grote meid en je partner! En als je nog eens je ei kwijt wil: roepen he!

hug.gif
  • Tja, ik moet nu alweer mijn ei kwijt vrees ik... Vandaag (en afgelopen nacht) is het weer een hopeloze dag! Mijn zoontje huilt weer heel veel. Hij is ook heel onrustig tegenwoordig tijdens elk flesje en slaat met zijn armpjes. Hij geraakt moeilijk in slaap en op de arm wordt hij ook niet rustig. Is dit nu gewoon een slechte dag of gaan we weer terug naar af...

Is het trouwens normaal dat je baby na het eten een tiental minuutjes (of zelfs minder) even content is en dan begint te huilen. Het lijkt dan echt dat hij alweer doodmoe is en soms valt hij gemakkelijk in slaap, vandaag dus helemaal niet. Dit betekent dus nog steeds dat hij, als hij wakker is, bijna nooit 'gelukkig' is. Kan dit wel want bij het minste beetje maak ik mij alweer zorgen of hij niet iets anders heeft. Is dit 'normaal'?

Ik vertrouw het nog altijd niet maar we geven al medicatie tegen reflux en neocate tegen een veronderstelde koemelkallergie, dus wat kan het dan nog zijn? Hij heeft zinds zijn geboorte ook wel last van 'stridor', een piepende ademhaling. Volgens de dokters heeft hij daar zelf geen last van maar je moet hem eens horen piepen tijdens zijn eten... Kent iemand dit?
  • Dag mams,

Niet direct van gehoord neen...
    wat jammer nu dat het terug wat minder gaat... maar ze zeggen wel dat het in vlagen beter kan gaan maar ook even kan terugvallen.
    Wees dus niet ontmoedigd als het een dagje wat minder gaat, maar ja, natuurlijk zinkt de moed je meteen in de schoenen want je denkt automatisch 'oh nee, niet weer'. Hier gaat het ook op en af, een paar dagen beter, een paar dagen slechter... vannacht hebben we weer miserie gehad (ons meisje nog meer natuurlijk want ze had veel last ocharme). Ze bleef vanochtend huilen, wat je er ook mee deed...

Wat ga ik tranen laten als ze zo schreeuwt volgende week en we moeten ze zo achterlaten in de creche... dat zie ik echt niet zitten!

Probeer de moed niet te verliezen! tis veel gezegd maar denk maar dat het zal overgaan, dat dit niet oneindig blijft duren!
  • mams, al eens een bezoek aan osteopaat overwogen? Kan soms ook goed helpen. Eventueel eens andere KA raadplegen voor 2de opinie?

Veel succes nog sadhug.gif
  • Mams,

dat piepend geluidje tijdens het eten, is dat meer een 'rochelend' geluid? Alsof er slijmpjes vastzitten maartoe? De ganse dag door?

Ons meisje had dit wel en bleek dus achteraf reflux en slokdarmontsteking te hebben.
  • hey iedereen,
    Ik gebruik sins vandaag ook omeprazole, maar lees hier dat het bij velen geen oplossing biedt?
    Zou ik dan ook een huilbaby hebben?
    Ik heb ook hele dagen ambras omdat Jani de hele tijd weent, kom er zot van. Ben ook opzoek naar een oplossing!
    Gebruiken jullie ook nog altijd die omeprazole? en tevreden of niet?

xxx wave.gif
  • Ons hebben ze 4 MAANDEN 'aan het lijntje' gehouden met al die medicatie.
    Vanaf zijn 5 weken geeft mijn zoontje erg veel terug; in begin had hij er ogenschijnlijk geen last van... ook bij de osteopaat langsgegaan...
    Ondertussen veel troosten, weinig slapen, de nachten gingen nog...
    Op 8 weken ging hij echt krijsen wij naar de KA ... die zei dat het zijn karakterke was en dat hij waarschijnlijk 'zich aanstelde' bij het teruggeven....:-0
    Dan 2 dagen erna een andere KA... die gaf Gaviscon... leek even te helpen tot mijn zoontje er verstopping van kreeg en bleeeeeef huilen.
    Dan terug, dan Zantac... die hielp iets of wat... mijn zoontje bleef huilen, veel teruggeven, (ondertussen bleek hij een slokdarmontsteking te hebben) dan Zantac verhogen na 2 maand... dan opeens op 5 maand .. veeeeeeel meer huilen weer... terug naar de KA.
    Omeprazole... deze krijgt hij nu 2 maand.. hij geeft nog steeds terug.. dus NU PAS raden ze dan toch aan om een PHmetrie te doen!
    Sorry hoor, maar op zijn leeftjd... is toch geen beginnen aan.WAAROM hadden ze dit op 8 weken niet gedaan.

Nu blijkt hij veel te huilen omdat we hem gewoon veel gedragen hebben, en als we hem durven neerzetten huilt hij .. hij is dit natuurlijk gewoon van altijd op de arm te zijn...
    sad.gif dus nu hebben we dat probleem er nog bij.
    Ik moet wel zeggen, sinds 3 weken (na langer dan een maand omeprazole) is zijn 'huil' wel veranderd.. meer naar zeurderig ipv hard krijsen; dus ik denk wel dat hij van de refux geen pijn meer heeft. Nu is het omdat hij ook alleen moet spelen af en toe, en slapen... dus verwend zeg maar... (al kan je ze niet verwennen ik weet het...)
    Maar nu zegt de KA... laat hem maar even zeuren ... eerst MOCHT het niet, nu ineens wel; logisch dat hij overstuur is... disappointed.gif
  • Lin,

Heel heel snel even. Laat je niet van de wijs brengen hoor. Ik begrijp trouwens ook niet waarom ze nu pas een PH-metrie laten uitvoeren. Zo zie je maar dat zoveel afhangt van welke KA je consulteert he... en je dan nog opzadelen met een schuldgevoel... bah bah!
    Wat ik wel nog wou toevoegen: de omeprazole neutraliseert de maagzuren, maar doet eigenlijk niets aan de oprispingen op zich. Van de oprispingen kunnen ze best nog veel last hebben, zij het geen pijn meer. Ons meisje doet 's avonds meestal een drietal uren 'lastig', waarbij ze nog heftig kan huilen. Ik ben ervan overtuigd dat ze dan last heeft. Ik geloof eigenlijk niet in huilbaby's. Je ziet en hoort het ook aan haar (kreunen, strekken,...). Waar ik na een tweede refluxbaby wel in veranderd ben, is dat ik haar nu laat liggen. Dit klinkt erg hard, maar voor mij is het de enige manier om het zelf ook vol te houden. Ons meisje is trouwens ontroostbaar en meestal vindt ze zelf gewoon best haar rust als ze alleen is. Nu, bij ons zoontje heb ik dat nooit gekund hoor, maar na deze helse refluxperiodes ga ik er toch iets anders mee om.

Veel succes hoor!

Mams,

Hoe gaat het daar?
  • Van de regen in de drup

Hoi allemaal,

Interessante topic, en veel van wat ik hier lees is voor mij en mijn partner nog steeds realiteit - los van de krampjes, zijn al stukken beter -.
    Ons dochter Zaïa is bijna 12 weken, al van bij de geboorte spuugde ze, maar dat was volgens de verpleegsters allemaal normaal - niet dus - ik gaf borstvoeding tot 6 weken, toen huilde ons meisje dagelijks ongeveer tussen de 6 à 12u,... Her werd ondraaglijk gewoon, ik dierf niet meer buiten te komen want het enige wat het kind deed was huilen,... Ik hoor de mensen nog zeggen '' amaai die heeft honger'' terwijl ze net had gegeten en het dus helse darmkrampen waren. Nu geven we idd nutramigen en das echt al stukken beter! Bij moeilijke stoelgang kan je ook hepar water (1/3) bij de fles doen even terzijde (en best maar in de eerste/2e fles, want dat water zorgt voor soms wat extra krampen, dus best in de ochtend 1 fles met bijvoorbeeld 60 cc Evian en 30Cc Hèpar, zo wordt de stoelgang zachter...). Nu blijft ons meisje maar spugen en bijgevolg komt ze niet goed bij, 150g op 11 dagen,... Dus na opnieuw een paar korte nachten, naar huisarts en zij rijkt omeprazole aan,... We starten hiermee vandaag, in de hoop dat ik haar met al deze middelen kan klaarstomen voor een goede start bij het kinderdagverblijf, want daar heb ik nu al zorgen over. Niet dat ze nog veel huilt, maar met al dat gedoe van krampen en reflux, ben je als ouder idd snel ongerust en denk je snel dat alles opnieuw gaat beginnen! Maar het wordt beter zegt iedereen dus we houden vol! Alles voor ons dropje!
    Mochten jullie nog tips hebben betreft de reflux bring it on!
    Oh heb trouwens nog een boek gevonden van Stéphanie Lampe, zeker eens opzoeken,... Ze heeft een paar verschillende soorten, maar gaat voornamelijk voor een goed slaapritme te krijgen en Interessant een slaapritme voor kindjes met reflux en krampjes hoe je het kunt aanpakken om ze toch goed te laten slapen,...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld