hoe lang oortje open bij oorontsteking

• hey

mijn kleine meid heeft al een poos een oorontsteking, eerst de ene kant, nu een week en een half de andere kant. die andere kant blijft maar etteren, niet heel erg veel, maar zo'n 3tal keren per dag plakt er opgedroogd slijm in haar oortje. maar ze heeft geen koorts ofzo en nog steeds een loopneus, dus misschien is het wel goed dat het slijm nog weg kan?
    is het normaal dat het zolang duurt voor het gaatje weer dicht is?
    en mag je ze dan eigenlijk in bad doen met de oortjes onder water?

grtjs

lieve
  • Hey Lieve,

Ik dacht dat een loopoor na enkel dagen tochdroog zou moeten zijn. Hier ben ik enkele keren naar de nko geweest om het oortje te laten reinigen (een soort stofzuigersysteem). De nko gaf me 3 tips: oor droog houden (mocht het haar zelfs niet wassen), hoofd hoger leggen in bed (bijv. Kussen onder matras) en geen melk vlak voor het slapengaan ( er zou reflux kunnen optreden wat het loopoor kan verergeren). Deze tips herhaalt hij elke keer, dus ik neem aan dat ze Erkelijk belangrijk zijn...

Desnoods ga je ook eens langs bij een nko, als je zegt dat t om een kleintje met aanhoudend loopoor gaat, mag je meestal wel snel komen.

Succes!
    R.
  • hey bedankt

de huisarts was vorige keer niet erg duidelijk, ze zei dat het tegen maandag 'droog zou moeten zijn, of toch veel verminderd'. Verminderd is het dus wel, maar zeker nog niet droog. Daarnet weer een plets eruit gekomen.
    Ik heb dus morgen nog maar weer eens een afspraak bij de huisarts.
    Ik denk er nu toch over na om maar eens een goeie kinderarts te zoeken...
  • geen melk geven gaat trouwens moeilijk gaan, ze krijgt borstvoeding en drinkt de hele nacht en dag door wink.gif
  • als na enkele dagen niet droog zal dat antibiotica worden denk ik
  • Idd eens bij een kinderarts langsgaan dan,. Ik wil je niet bang maken, maar een oor dat beschadigd blijft, kan op lange termijn ook gevolgen hebben voor het gehoor.

Hier moet ik druppeltjes geven, ciloxan. Het idd antibiotica, maar wel locaal, daarmee is het wel redelijk snel verholpen, en dan nog een paar dagen nadruppelen, of het komt gewoon terug. En verder elke verkoudheid goed verzorgen, want daar ligt vaak de oorzaak. Mijn mannetje heeft wel buisjes, dus staat zn trommelvlies sowieso open, waardoor het vocht er meteen uitloopt.

Veel succes.
    R.
  • Ik zou eerder direct naar nko-arts gaan. Zij hebben direct de juiste materialen bij de hand om oortje te reinigen. Hier een kleintje die massa's looporen gehad heeft en op 6 maanden tijd tweemaal buisjes gekregen. Sinds de laatste grotere buisjes lijkt ze er vanaf te zijn...
  • mijn advies: contacteer nko.

Ik heb hier een zoontje met chronische oorontsteking.
    Hij heeft vorig jaar december een perforatie gedaan. (buisje zat niet goed en daardoor dus perforatie bij een oorontsteking)
    Een jaar later: het gat zit er nog steeds en gaat hoogst waarschijnlijk operatief op latere leeftijd dicht gemaakt worden.

Wij staan dus onder begeleiding van een nko arts en spelen kort op de bal met zijn oren.
    Hij heeft tot nu toe geluikkig geen merkbaar gehoorverlies.
    Maar we zullen zien wat een gehoortest gaat doen volgend jaar. Hij is nu bijna 4.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld