Help!! Naam zalf om slijmen op te lossen?

• Dag iedereen,

Ik heb een vraagje en ik hoop dat iemand me kan helpen. Mijn zoontje is wel al 4,5 jaar maar ik wou het hier ook even vragen. Hij heeft terug zware verkoudheid met veel slijm. Mijn man heeft vroeger met zijn zoontje een zalf gebruikt maar weet de naam niet meer. Het was een zalf om op de borst te smeren. Die zalf hielp de slijmen op de longen op te lossen en deze werden met de stoelgang mee afgevoerd eigelijk. Lijkt vies maar hielp wel zegt hij. Roan kan zijn neus nog niet goed snuiten dus al het slijm loopt in zijn keel natuurlijk met het vele braken en overgeven erbij. Als iemand hier me dus aan de naam kan helpen zou het leuk zijn.

Groetjes
  • zalf ken ik niet. maar ik geef wel Lysomucil siroop aan mijn kindjes. heeft dezelfde werking
  • En vanaf wanneer kan en mag je die siroop gebruiken? Want ons zoontje heeft al sinds december last van slijmpjes
  • Vicks Vaporub?

Levomenthol? (niet onder de 2j gebruiken)

Mucco Rhinatiol voor kinderen (vrij verkrijgbaar, vergemakkelijkt het ophoesten van slijmen)

Paar druppeltjes Eucalyptusolie in kokend water doen en op zijn slaapkamer zetten?

Ajuin in stukjes snijden en op de slaapkamer zetten?

...
  • Pulmex? is een gele tube.

Mijn kindjes krijgen momenteel Lysox siroop om slijmpjes op te lossen.
    Mag zeker al voor de leeftijd van jouw zoontje
  • Lotuswortel

Hallo,

Lotuswortel helpt bij mijn baby enorm. Je kan het verkrijgen in de bioshop, gedroogd, en je moet het gewoon in water koken tot het water bruin/paars ziet. De lotuswortel meng je mee onder het eten en je kan het water in de melk doen of laten drinken.
    Baby's kan je verder niet veel geven voor slijmen, maar dit is een wondermiddel. Zoek het maar eens op. smile.gif
    Groetjes
    ine
  • @ine76t,
    Dank je voor de goede tip. Ik heb en vandaag gevonden,wel 5 natuurwinkels moeten doen. En die winkel sluit binnenkort dan nog.

Kan je hiervan ook een soort siroop van maken? Die kan je dan langer bewaren. Hoeveel rondjes doe jij in ong hoeveel water?
    Alvast dank.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld