gewicht peuter 1 jaar

• hoi

is het normaal dat mijn ventje op 3 maand tijd maar 50gr is bij gekomen

grtjs
  • weegt nu 8kg800gr
  • Mijn zoontje is tussen zijn 10 maanden en 1 jaar zelfs niets bijgekomen, hij woog toen 9,5kg.
    Hij was wel beginnen kruipen en lopen in die periode dus volgens de kinderarts zou het daaraan liggen en zeker niets om zorgen over te maken.

Hij is nu bijna 14 maanden en weegt ondertussen al 10,5kg. Hij is de schade aan het inhalen denk ik goofy.gif
  • Hey,

Is hij mobieler geworden deze laatste 3 maanden?
    Hier is zl 300 gram bijgekomen tussen 7 en 10 maanden en ik kreeg toen de vraag of hij mobiel was. In die periode is hij beginnen kruipen en zich recht te trekken, maar zijn eetlust was er niet echt veel groter op geworden dus dat verklaarde veel. Als bij jouw het ook zo is is het dus heel goed mogelijk dat hij meer verbruikt dan hij opneemt smile.gif
  • hoi
    dank u voor reactie's

hij is wel van verleden maand echt beginnen stappen
    maar veel actiever is hij daar door niet geworden
    daarvoor kroop hij
    hij zit eigelijk niet veel stil smile.gif
    eten doet hij ook heel goed behalve zijn melkje moet hij niet zo graag hebben

maar is nu wel ongeveer een maand ziekjes
    en is nu terug hervallen
    dus weet ik het nu niet zo goed
    daarmee dat ik het hier vraag
    blush.gif
  • Kruipen en beginnen lopen vraagt echt veel energie van die kleintjes hoor, en als ze dan door ziek zijn misschien nog wat minder eten denk ik dat het perfect te verklaren is.

Ik zou me echt nog geen zorgen maken zolang hij vrolijk en actief is en verder niet afvalt!
  • Mijn jongste heeft dit ook eens voorgehad tussen zijn 6mnd en 9mnd, ik maakte me toen wel redelijk wat zorgen want hij ging motorisch toen ook wat achteruit, hij kon bvbv zichzelf opduwen (van buiklig op handje omhoog) en dat ging niet meer omdat hij gewoonweg de kracht er niet voor had. Ben toen een paar keer gaan wegingen doen bij K&G en die maakte zich toch ook een beetje zorgen en ben toen langs KA geweest.
    Ook zij maakte zich wel wat zorgen en hij is zowat binneste buiten gekeerd. Niets gevonden gelukkig, hij had gewoon pech gehad, hij at wel goed en veel zelfs maar was in die drie maand op en af ziek geweest, telkens hij bijkwam werd hij weer ziek en viel hij weer af. We hebben toen wat extra suikers enzo moeten bijgeven omdat hij er echt wel nadelen van ondervond (krachtverlies ed), hij had ook wel echt spille armpjes en beentjes en een dik buikje. Eens die winter voorbij is da wel terug in orde gekomen hoor, hij kwam daarna weer gewoon bij!
    Dus als hij voor de rest zich goed in zijn vel voelt geen zorgen maken maar als je merkt dat hij eronder leid dan even laten nazien.
  • Hier kwam ons zoontje tussen 9 maanden en 1 jaar ook slechts 50 grammetjes bij. Hij woog 7,890kg toen hij 1 was.

Ook ons jongste dochtertje kwam veel minder bij in die periode. Maar had wel meer reserves dan broer toen.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld