gebruik puffer Ventolin & Qvar

• gebruik puffer Ventolin & Qvar

Dames,

Begin januari heeft mn zoon een verkoudheid gehad en we moesten aerosollen. Telkens als we minderden, kwam het terug. Kine werd opgestart. Terug naar KA en verder aerosollen, 2 weken later moesten we voor een allergietest (priktestjes). Daar is niks uit gekomen, ook bloedtest werd gedaan en alles waar ze maar konden op testen hebben ze gedaan.

Moesten overschakelen op puffers. Terug op controle geweest, was beter maar het piepen bleef echt, slijmpjes waren er niet meer te horen. Kine komt nog 2x in de week om slijmpjes te voorkomen. Nog telkens 2x 2 puffs Ventolin en 2x 2puffs Qvar.

Ze zei dit zeker verder te doen tot in mei, dan start hij in de kinderopvang.

Maar kan dit geen kwaad, hij is pas 4 mnd en al zolang aan puffers? Ze zei dat het vernauwde luchtwegen waren en dat het er zou uitgroeien. Verder heeft hij er zelf precies niet zoveel last van, eet en drinkt goed, heeft nog nooit koorts gehad.
  • Wij hebben vanaf 6maand moeten puffen met de jongens tot ong. hun 3j. De KA zei altijd dat ze er wel zouden uitgroeien en ze heeft gelijk gekregen, ze worden nu 5 in juni en we hebben de eerste winter goed doorstaan zonder medicatie thumbup.gif
    Ik begrijp dat je je zorgen maak maar misschien is dit echt het beste voor zijn luchtwegen. Ik voelde toch de verlichting bij onze jongens als we pufte.
  • hoi

mijn zoontje is geboren met slijmpjes op de longen
    en vanaf toen gevoelig aan de luchtwegen
    hij is nu 17 maand en hij heeft eigenlijk nog nooit echt geen last gehad met de luchtwegen

dus van zijn 4maand zijn wij aan puffen
    flixotide mogen we niet stoppen van ka
    ventollin moeten we geven als hij piept
    en als hij ventollin krijgt mag hij niet naar kribbe of familie gaan van ka
    spijtig kan ik niet zeggen dat het al minder is
    maar ik hoop voor de toekomst

grtjs
  • Hier ook moeten puffen met flixotide en ventolin van toen dochter 5 maanden was tot ruim 2 jaar. Ze is nu bijna 3 en ik moet zeggen dat ze al heel veel verbeterd is het laatste jaar.
    Nu nog maar sporadisch nodig.
    Constant aan de medicatie zitten is misschien niet ideaal, maar om de zoveel maanden in het ziekenhuis belanden met een longontsteking zoals hier het geval was is het ook niet echt he.
  • @kaatje: te zien aan uw foto heeft jullie kleine man ook ondersteuning nodig gehad? Onze jongste dochter werd bij geboort volledig gezond verklaard maar kreeg 24u later problemen met haar saturatie. We hebben haar uiteindelijk moeten overbrengen naar NICU in Brugge waar ze haar 5 dagen volledig hebben moeten beademen om haar longen terug te laten herstellen. Wat er precies mis was weten we eigenlijk niet. Ze had ook gewoon héél veel slijmen in haar longen waardoor zelfs een vertakking van haar linker long volledig dicht zat. Op de foto's kon je mooi zien dat de bovenste kwab van haar long totaal geen zuurstof opnam.
    De testen hebben alleen maar bepaalde ziektes kunnen uitschakelen (fistel tussen slokdarm en luchtpijp, mucoviscidose, ...). Het heeft uiteindelijk na het afbouwen van de beademing nog 2 weken geduurd vooraleer haar longen volledig hersteld waren en ze naar huis mocht.

Was dit bij jullie gelijkaardig? Of toch een heel ander verhaal.
    En als ik het zo lees, dan zitten jullie ook in het eindeloze straatje van aerosollen. Bij ons komt er dan ook maandelijks nog eens antibiotica bij omdat ze voortdurend infecties oploopt die ze zelf maar niet lijkt te overwinnen. Soms word ik er echt een beetje down van dat ze zo vaak ziek is terwijl ik me dan ook weer herinner dat het nog veel en veel slechter had kunnen zijn. Maar toch, al die medicatie is toch ook niet al dat. En de eerste 3 weken heeft ze ook om de 48u nog röntgenfoto's gehad van haar longen en de voorbije maanden ook nog een paar.
    Onze apotheek raadde aan om volgende winter ImunixX te geven om haar immuunsysteem te verhogen. Ik ga me daar echt eens verder over informeren want ik zou haar volgende winter toch graag wat minder ziek zien.
  • @erwtje
    de problemen bij mijn klein ventje is voor de geboorte begonnen
    daar was al aan de zien dat hij veel de rustig was
    maar hebben daar nooit iets aan gedaan
    hoe vaak dat ik voor extra controle ging en me maar nooit niet geloven dat er iets mis was
    gesmeekt voor hem vroeger te laten komen maar zij vonden het niet erg genoeg dat de hartslagen van mijn zoon heel onregelmatig waren

dan is hem juist op 40 weken gekomen en tijdens mijn bevalling heeft hij op bijna 2uur tijd 2 keer zijn hartje stil gestaan
    dan hebben ze beslist om een spoedkeizesneede de doen

na verdere controle is zijn hartje nu goed en hebben ze ondekt dat hij heel veel slijm had
    ze hebben dit zoveel mogelijk poberen uit te zuigen en dan aan zuurstof gelegt
    die dag heb ik mijn zoontje niet gezien

de 2de dag kost hij van de zuurstof dus mocht hij naar mij toe komen
    6dagen ziekenhuis naar huis met de mama dan omdat hij heel flink zijn best deed

dan is de problemen echt begonnen
    nog maar 1week thuis ziek aan de luchtwegen
    de ka vond dit niet zo erg gewoon in oog houden
    zo hebben ze met ons voeten gespeeld tot mijn zoontje 11 maand was
    toen had ik beslist dat ik een andere ka nodig had die me wel geloofde op vlak van mijn zoontje zijn gezondheid
    die ka geloofde me wel heeft direct extra testen gedaan en kost zeker niet lachen wat mijn vorige ka gedaan had met ons

maar natuurlijk is het nu te laat en hoop dat mijn zoontje eruit groeit maar dat kost hij toen niet met zekerheid zeggen

dus moeten we nu met de zoon en dat is al van zijn 2de levenweek bezig
    om de 2 weken naar de dokter en dan is hij goed
    als hij niet goed is moeten we soms elke week 2x naar ha
    als de erg is volgens de ha naar de ka
    diezelfde dag nog of de volgende dag

als het heel erg is hij soms een maand heel goed ziek dat hij verschillende ab kuren moet volgen en die amper werken want hij valt dan meestal terug in
    dan mag hij ook niet naar de kribbe

in zijn 1ste levensjaar is dat ongeveer 5keer voorgekomen dat hij zolang ziek was

nu is hij 17maand en is zijn 3de keer nu bezig hij is van beging maart goed ziek en wil maar niet genezen

naar de ka moet ik 3x per jaar heen gaan voor gewoon controle zonder dat hij ziek is

ik heb nu een goei ka en ha die goed samenwerken daar ben ik heel blij om

en hoop echt dat dit voorbij gaat
    grtj
  • Onze jongens zijn wel prematuur geboren en net als bij jullie erwtje zijn onze jongens de eerste dagen beademd geweest. M. heeft ook een klaplong gehad dus paar dagen ook ondersteuning (Cpap) A. heeft een dag of 2 volledige beademing gehad en daarna nog enkele dagen Cpap. Dat zou bij ons een verklaring kunnen geweest zijn voor de vele problemen met de luchtwegen.
    Hier heb ik ook een aantal keren immuunverterkers aangehaald omdat ik het echt beu was dat M. van antibiotica kuur naar antibiotica kuur sukkelde. Wij hebben gepuft met duovent en flixotide, eigenlijk bijna zo goed als continue. De duovent werd soms even stopgezet, de flixotide nooit. Het eerste jaar dat we pufte (zijn begonnen op 6 maand nadat ze toen al 4 maand aan het aerosollen waren sad.gif ) hebben ze het eens proberen stop te zetten maar toen maakte Matthias de ene bronchitis na de andere en uiteindelijk een longonsteking met opname en één keer begin van een longonsteking, dan waren we er net op tijd bij.
    Het is verschrikkelijk slopend om je ukkies zo veel ziek te zien. Dus idd misschien een beetje meer medicatie om ze gezond te houden, als het werkt, des te beter!
  • Onze dochter is geboren op 38w2d. Op zich dus zeker niet prematuur. Ik heb wel een trombose gehad van de navelstreng (hebben ze gezien na de bevalling), gelukkig dus dat ze voortijdig geboren is. Ik ben ook van mening dat ik die trombose heb gevoeld (voelde net aan alsof mijn dochter een epileptische aanval had in mijn buik) alhoewel artsen dat niet durven bevestigen. Ik heb dan ook vaak gedacht dat het ene probleem gerelateerd was aan het andere omdat ze echt geen verklaring konden geven voor de slijmen in haar longen.

Ik probeer er nu niet te veel meer bij stil te staan. Maar ook wij gaan dus zeker om de 14 dagen met onze jongste naar de dokter, sommige weken soms meermaals per week. We hebben op dat vlak nu wel een kinderarts die heel voorzichtig is en snel vraagt om terug op controle te gaan. Met onze oudste ben ik eigenlijk nooit naar de kinderarts geweest. Nu heb ik er precies een abonnement.

Ach, t zal er moeten uitgroeien waarschijnlijk. Veel meer zal er niet op zitten. En toch hoop ik dat het snel zomer wordt en dat de problemen dan toch even weg blijven. Want het is dan ook altijd een gedoe met opvang zoeken en zo (mocht vandaag ook nog niet terug naar de creche).
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld