Ervaringen ImunixX bij peuters?

• Heeft iemand ervaring met ImunixX? Onze jongste dochter is aan de 7de antibiotica-kuur bezig voor deze winter (sinds september, dus 1x per maand). Na haar geboorte waren er complicaties met haar longen en heeft ze een tijdje op neonatale intensieve gelegen. Het probleem met haar longen zal er moeten uitgroeien maar zowel huisarts, kinderarts en apotheek vrezen dat het de komende winters wel weer van dat zal zijn. De apotheek raadde aan om volgende winter preventief ImunixX te geven om haar immuunsysteem te verbeteren. Heeft iemand hier ervaring mee? De apotheek zei ook dat het wellicht niet alle AB zou vervangen maar als ze er maar 2x zou nodig hebben ipv 7x, dan zou dat al een groot verschil zijn.
  • Geen ervaring mee maar ik volg hier even want onze dochter is ook constsnt ziek.
  • Nog nooit van gehoord, maar ben ook wel benieuwd...ben die winters van ziekte tot ziekte intussen ook wel meer dan beu
  • Ik ga toch even reageren... Ik geef mijn dochter dit al sinds oktober en ik heb dus een ganse winter geen ziek kind gehad. Mijn vader (apotheker) zegt dat het wel degelijk een verschil maakt voor de weerstand en één van de betere (helaas ook wat duurdere) produkten is. Hij is ervan naar een studienamiddag gegaan en de resultaten waren zeer veelbelovend. Ik ben alvast zeer positief over ImuniXX en kan het zeker aanraden!
    PS: vorige winter had ik 1x antibiotica en 1x aerosol voor mijn dochter nodig.
  • Ik heb er zelf geen ervaring mee (noch bij de kinderen), maar weet dat er geen wetenschappelijk bewijs is dat de inname een effect heeft.
    Imunnix is na al die jaren nog steeds een voedingssupplement, en geen erkend geneesmiddel.
  • @emmar: hier dus al 7x antibiotica en voortdurend aerosols. Geraken er gewoon niet van af sad.gif . Ik heb het er bij momenten moeilijk mee dat ze zoveel medicatie nodig heeft. Als imunixX ook maar een deel van die medicatie overbodig zou kunnen maken.... Ik weet dat te veel antibiotica niet goed is, maar ze heeft het gewoon telkens nodig. Ze geraakt er zelf gewoon niet doorheen.
  • Bij onze oudste was het ook ongeveer zo: de eerste winter was werkelijk een hel. Hij was meer wel ziek dan niet. We sukkelden van het één naar het ander, hadden non-stop aerosol,... Soit, heel herkenbaar allemaal.
    De tweede winter was (zonder Imunixx wink.gif ) een pak beter. Niet te vergelijken! Ondertussen wordt hij bijna 9 (jee, ik word oud) en is hij nagenoeg nooit meer ziek...
  • Het verhogen van de weerstand o.a. door ImuniXX kan hoegenaamd geen kwaad. Ik ben fan, sowieso, en wou dat ikzelf het ook had genomen want ik kreeg griep en de dochter niet. Iedereen in haar kribbe is al afwezig geweest door ziekte behalve zij. Ik geloof er wel in en vertrouw op de testresultaten dewelke aangaven dat het wel degelijk een verschil maakt. Ik ben en blijf ook fan van de natuurlijke en homeopathische oplossingen (al weet ik dat het soms echt niet anders kan)...
  • Imunixx ken ik niet, maar ik geef onze kinderen al jaren (ze worden 6 en 11) bronchovaxom. Dat is een kuur van 3 maand (10 dagen een pilletje)die de weerstand van de luchtwegen verhoogt. Ook daarvan is niet wetenschappelijk bewezen dat het werkt, maar onze huisarts gaf zelf aan dat hij veel patiënten heeft bij wie het werkt. Ik moet zeggen dat mijn kinderen, die ook de winter doorkwamen met pufjes,...)sindsdien nooit meer 'ziek' zijn geweest. Wel verkouden natuurlijk en een dag of drie wat koorts, maar dat noem ik niet ziek. Meestal ga ik dus nog enkel naar de huisarts met hen om een voorschrift voor bronchovaxom te halen! bigsmile.gif
    Ik zou zeggen, probeer het, volgens mij kan het zeker geen kwaad of is het alleszins minder schadelijk dat de andere medicatie die ze nu binnen krijgt!
    Groeten,
    Emilie
  • Hier ook geen zieke dochter meer sinds bronchovaxon en echinase ik geloofde er ook allemaal niet in tot ze plotseling niet meer ziek was. Dit schooljaar nog maar 4 dagen afwezig geweest! Ten opzichte van vorig jaar meer niet dan wel naar school!
  • Het klinkt me als muziek in de oren de lovende woorden over deze ImunixX.
    Is dit een siroop ?

Dringend ook iets nodig om de dochter haar weerstand op te krikken. Net met school gestart en nu pas bij kinderarts moeten beginnen langsgaan na 2,5 jaar... candle.gif

Linske
  • ik geef mijn kinderen ook imunixx (nuchter geven dus zeker een 10tal min voor het eten), maar wel in combinatie met darmflora (ik geef norgitan care zijn kauwtabletten, maar je hebt vb ook probactiol infantis (tot 2 jaar daarna is het de junior), dat zijn gelulen en kan je open doen en ergens in doen.
    Dit omdat er tegenwoordig veel studies gaan over het verband tussen een gezonde darm en een goede weerstand. zeker als je veel antibiotica geeft, maak je de darmflora helemaal kapot waardoor je kindje veel vatbaarder wordt voor een nieuwe infectie.

imunixx bestaat in een siroop en in kauwtabletten.

mijn kinderen kregen dit deze winter consequent en waren nooit echt ziek en hadden beduidend minder verkoudheden. de 2 vorige winters was dat wel anders. maar ik weet niet goed of je het echt kan vergelijken, we hadden natuurlijk ook wel een hele zachte winter.

het is inderdaad niet geregistreerd als geneesmiddel, maar dat wil niet zeggen dat er geen studies over bestaan hoor. ik geloof wel echt dat het werkt. al zal het natuurlijk inderdaad niet elke ziekte voorkomen.
  • @linske: is wel normaal hoor eens ze naar school gaan dat ze dan plots vaker ziek zijn, zeker als ze in het verleden nog niet vaak ziek waren, maar het is natuurlijk niet zo fijn.

@deborah: ik dacht net dat imunixx ook deels zorgde voor goede darmflora. Volgens de brochure die ik van de apotheek heb gekregen. En het is inderdaad een zachte winter geweest maar net daarom dat er zoveel zieken zijn. Het vriest niet, dus de beestjes vriezen ook niet dood. Onze oudste viel ook van de ene verkoudheid in de andere. Ik heb 2 weken geleden zelf in het ziekenhuis gelegen met zware infectie van de luchtwegen. Ben anders haast nooit ziek.

Gisteren terug met de jongste op controle geweest bij de kinderarts. Hij zegt dat het niets doet. Toch twijfel ik nog steeds. Maar is pas voor volgende winter he, we zullen wel zien.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld