elke dag niezen, normaal?

• Hoi!

Is het normaal dat mijn zoontje elke dag tussen 4 en 8 keer niest? Hij heeft ook last van eczeem en ik ben bang dat hij een allergie zou kunnen hebben (mijn huisarts zegt dat dat heel onwaarschijnlijk is, maar ik ben niet zo overtuigt)

Bedankt!

Gillian
  • Die van ons niest ook vrijwel elke dag. Of het normaal is, weet ik niet, maar ik vermoed dat het vooral is om zijn neusje vrij te houden.
  • Hey,

ik weet niet hoe oud je kindje is, maar niezen is een heel normale reflex bij een baby en duidt er waarschijnlijk gewoon op dat hij "in orde" is. Zelfs een pasgeborene niest heel veel indien zijn neusje geprikkeld wordt en wordt dan ge?nterpreteerd als zijn "normaal". Maak je maar niet ongerust. Trouwens eczeem bij een baby duidt er helemaal niet op dat hij later ook allergisch zal zijn.

Indien jij allergisch bent, kan je er natuurlijk al wel voor zorgen dat je kleine man niet overdreven in contact komt met allergenen en let je een beetje op vb. niet te vroeg aardbeien, anti-allergische bedtoestanden (matras, overtrek), geen tapijt in de slaapkamer en gaaaaaa zooo maar door.

Als je arts niet denkt dat hij niest door allergie, dan zou ik me niet te druk maken. Wordt hij toch ooit allergisch, tja, dan is er niet veel extra aan te doen zeker... down.gif

Alvast veel succes!

Liefs,
    Vanessa
  • Hey

Dat niezen is normaal, de kraam verzorgster vertelde dat bij kleine kinderen de neushaartjes nog niet ontwikkeld zijn en dat al het stof e.d. eruit geniest wordt. Juist goed al ze dat doen. Robin niest s'morgens al hij wakker is wel 5 x achter elkaar soms.

Succes greetz lia
  • Heel erg bedankt voor de reacties! Voel me nu een beetje meer gerustgesteld.

Groetjes,

Gillian
  • onze zoon niest ook enkele keren per dag, maar het schijnt inderdaad dat het door de stofjes komt die ronddwarrelen en het is een hele normale reflex.
  • Hallo,

Mij hebben ze verteld op de materniteit dat het heel normaal is dat beby's niezen. Dit blijven ze trouwens doen tot ze hun neusje kunnen snuiten. Door te nieuzen maken ze hun neusje vrij.

Groetjes
    Flashken, Jentel en ...
  • Yep, mij werd hetzelfde verteld -- ze niezen om de stofdeeltjes in de lucht opnieuw weg te "blazen".
    Lena niest al van bij de geboorte enkele keren per dag.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld