Eerste prikje: slaperig!

• Hoi,

Helena heeft gisteren avond haar eerste prikjes gehad. Daarna heeft ze nog niets anders gedaan dan geslapen. Is dit normaal?

Groetjes,

Griet
  • Maak je geen zorgen. Het gebeurt dikwijls dat ze na een prikje veel meer slapen. Anderen reageren erop door koorts te krijgen. Mijn dochtertje sliep ook meer na een prikje. De ene keer was het enkel de dag zelf, de andere keer was het enkele dagen zo.
    Zo lang ze tijdens de periodes dat ze wakker is allert reageert, voldoende eet (kan ook wel wat minder zijn dan anders),... is er niets aan de hand.
    Ik heb al van enkele ouders gehoord dat ze preventief een perdolan suppo gaven. Dit heb ik zelf nooit gedaan. En ik zou het zeker in jou geval niet doen. Je dochtertje is blijkbaar al slaperig genoeg. smile.gif
    Ons hebben ze wel aangeraden om het plekje van de prik bij elke pamperwissel wat te masseren met een lauw washandje. Dit om de vorming van een "plaatje" te voorkomen. Dan hebben ze er ook het minst last van, blijkbaar.

Succes!
  • hier ging mijn zoontje ook de heele dag op bed na zijn prikje! af en toe wat drinken heel weinig,
    maar vooral veeel slapen!
    lekker laten gaan ze zullen het wel nodig hebben denk ik dan.
  • Hier hetzelfde: slapen, slapen, slapen,... twee dagen lang. Hij dronk wel evenveel als gewoonlijk. Daar werd hij wel wakker voor! content.gif

GReetz
    Veerle.
  • Hier ook een slapertje na een prikje content.gif
    Wees er maar blij mee, slapen is het beste wat ze kunnen doen als ze niet lekker zijn!
    Geen zorgen maken dus wink.gif

Groetjes,
    Rose
  • Hallo,

Ik zou me der ook niet teveel zorgen over maken hoor.
    Onze jongen heeft ook de
    hele dag geslapen en geijld. Hij had ook 39,5 koorts maar na twee dagen was er niets meer van te merken.
    Het doe wel wat vies h?, als je je kindje zo anders ziet doen!?
    Maar tkomt wel goed hoor! thumbup.gif

Groetjes
  • Als je je kindje een uitgekookte zakdoek op zijn/haar beentje legt na het prikje en dit zo'n uurtje laat zitten, krijgen ze nergens last van. Middeltje van oma, maar werkt super! bigsmile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld