Dringend - Slijmpjes, hoesten & niezen

• Hallo

Ik heb een dringende vraagje...

Sinds gisteren avonds heeft ons prutske slijmpjes tussen neus en keel...ge hoord ze goed zitten...en het is verergerd deze nacht rond 4h00...ze bleef er bijna in horror.gif >sad.gif cry.gif

Het lijkt heel erg als toen ik net bevallen was... toen had ze er ook veel last van...maar daar hielpen ze haar met een zuigtoestel in het ziekenhuis...

Ze heeft dus deze nacht kort bij mij geslapen, ik durfde haar niet in haar bedje te stoppen...bij het drinken hoor je ze ook zitten...en af en toe komt er wat waterige melk uit haar neusje bij het niezen of verslikken...ze niest ook heel veel en als de slijmpjes slecht zitten moet ze hoesten...ze heeft wel geen koorts en laat haar melk zeker niet staan...ze heeft zelf reuze honger...

Ons mie is amper 2 maanden...wat kan ik doen??? we zijn donderdag naar de ka geweest voor haar inentingen en toen was er nog geen vuiltje aan de lucht! haar longen waren goed zei hij...

Zou de neuspomp helpen??? hoe doe je dat??? in de kraamafdeling hebben ze daar niets over gezegd of uitgelegd??? alleen met een zakdoekje de neus reinigen zeiden ze...

Wie kan mij raad geven... t'is weer weekend bored.gif ...bedankt bij voorbaat voor jullie hulp...

groetjes

Jenny
  • Hey jenny

Gebruik je al fysiologisch serum? Dat kan je ook op zaterdag nog vinden bij bv. Kruidvat (van Niveababy). Daarmee kan je het neusje al goed proper houden. Wees er maar niet zuinig mee, spuit er het neusje zo vaak mee schoon als kan.

Verder kan je er ook voor zorgen dat de luchtvochtigheid op het kamertje waar je meisje slaapt goed is door er heet water te laten verdampen.

Ik zou inderdaad ook het neuspompje gebruiken om de slijmpjes te proberen op te zuigen. Je duwt op dat peertje zodat er geen lucht meer inzit, dan stop je het bovenste stukje in de neus en je laat het peertje los zodat het kan zuigen. Je kan dit ook doen met een leeg buisje fysiologisch serum.

Je kan misschien ook bij iemand een aerosolapparaatje lenen? Verder zou ik toch proberen bij een dokter langs te gaan als je ziet dat het alleen maar verergert. Op die jonge leeftijd kunnen kindjes vaak moeilijk zelf hun slijmpjes ophoesten. En een dagje eerder of later bij de dokter kan dan soms het verschil maken. Ik wil je niet ongerust maken, hoor. Maar gewoon je zeggen dat je je er niets van mag aantrekken dat het weekend is. Een kindje van die leeftijd, daar zal geen enkele dokter moeilijk over doen dat je er hem voor raadpleegt in het weekend.
  • wij hebben hetzelfde voor. Ik ben ermee naar de huisarts geweest. Die zei dat er slijmpjes in de luchtwegen zaten. Ik heb druppeltjes voorgeschreven gekregen voor in de neus, speciaal voor baby"s. En ook karvol. Dat druppel je op een zakdoekje en leg je bij hem in het wiegje. Fysiologisch serum is in dit geval niet sterk genoeg. Je kan wel het buisje gebruiken om snottebelletjes uit het neusje te halen. ZO'n peertje voor in de neus, is nog te krachtig heeft mijn dokter me verteld... Succes!!!
  • Hoi Elke

Wat gek dat die dokter je verteld heeft dat het neuspeertje te krachtig zou zijn op die leeftijd, terwijl hij niet zegt dat Karvol normaliter pas gebruikt mag worden op 3 maand. Ik wou hier nog schrijven om Karvol te gaan halen, maar toen wist ik weer dat ik het bij mijn kindjes pas gebruikt hebt vanaf 3 maand, omdat er bepaalde kruiden inzitten die pas vanaf 3 maand zouden mogen gebruikt worden.

Mijn jongste heeft een beginnende longontsteking gehad toen hij net 3 dagen oud was. Hij is toen meerdere keren per dag geaspireerd geweest, met een zuigertje dat heel wat krachtiger is dan zo'n neuspeertje. Ik heb toen zelf ook zo'n zuigertje mee naar huis gekregen, omdat ik ervaring heb met dergelijke toestelletjes (Rode Kruis). Ik denk dat het daar een beetje aan ligt, of je er juist mee kan omspringen of niet.

En dan nog, ik heb al wel meerdere tegenstrijdigheden gehoord van dokter tot dokter. Het is soms om mismoedig van te worden he. Dan denk je dat je goed bezig bent... Sja, ik duim voor jullie kindjes hoor, dat ze maar snel weer beter zijn. Het is toch zielig he, als ze zo erg klein en fragiel zijn en je dus vaak niet erg veel kan/mag doen.

Groetjes!
  • Hoi!

Hoe gaat het ondertussen?

Wij hebben het ook voor (tlijkt we de ronde te gaan zo te lezen ). Wij zijn vrijdag avond naar de dokter van wacht gegaan met de zelfde klachten + koorts.
    Ons mieke had 39,5?C koorts en in de dag was er niets aan de hand.
    Ze bleek het begin van een luchtwegen infectie te hebben + een ooronsteking!
    Ze moet nu 1 week antibiotica nemen ...

Hopelijk gaat het ginder beter!
  • Eerst en vooral bedankt voor jullie reacties...het was nogal paniek toen ze in haar slijmpjes bijna bleef...

Heb haar neusje proper gemaakt met fysiologisch water en een katoen doekje...dat hadden ze ons uitgelegd in het ziekenhuis en ik mocht ook geen pompje gebruiken, zou haar pijn kunnen doen...maar nu weet ik niet vanaf wanneer wij die mogen gebruiken...

Zondag is haar oogjes ook beginnen tranen...en rood dat die zagen...nu denken wij dat ze misschien een allergie heeft aan de pollen... enfin we denken dat het dat is...de papa heeft er last van sinds hij klein was en de mama begint er nu pas mee...zit zowat in de familie...

Morgen moeten we naar kind&gezin...eens zien wat ze daar zeggen...

Maar vandaag gaat het al heel veel beter, dit weekend nog wel wat last gehad, maar sinds gisteren gaat het de goeie kant uit..nog af en toe hoesten maar de slijmpjes versmachten haar niet meer... bigsmile.gif

Bedankt voor jullie goede raad...

Groetjes

Jenny
  • Ik lees hier juist dat jullie al wat ervaring hebben met aerosol.
    Ons ventje moet het dus ook hebben maar toen ik het machine ging afhalen waren ze echt absoluut niet duidelijk over het gebruik ervan.
    weet niet eens waar ik al die vloeistoffen in moet doen down.gif
  • bied nou bekostigbare lening van toepassing!

Na:
    Ek is die heer Ronald Monroe, reputasie, geregtelike en geaccrediteerde
    Geldschieter.
    Ek het geld leen aan mense wat behoefte het aan finansiële hulp.
    Het jy sleg krediet of jy geld nodig om die rekeninge te betaal?
    Ek wil dit medium te gebruik om u te verskaf dat ek goed te doen
    ontvanger, soos ek sal bly wees om jou 'n lening.
    Die dienste sluit in:
    * Refinance
    * Home Improvement
    * Auto lenings
    * Schuld Konsolidasie
    * Credit Line
    * Tweede Mortgage
    * Business-lenings
    * Persoonlike lenings
    * International Loans.
    Skryf terug as belanghebbende.
    As jy antwoord gee, sal jou e-mail 'n aanvraagformulier vir die krediet noodsaaklik is.
    (Geen sosiale sekerheid en geen credit-check, 100% gewaarborg!)
    Ek verheug my om me nuttig te wees vir jou.
    Met vriendelike groet,
    Die heer Ronald Monroe
    Managing Director
    Monroe Lening Agentschap
    E-pos: (ronaldloanagency@hotmail.com)
  • Ми пропонуємо кредити за низькими курс 0f 3% і немає кредитної перевірки, ми
    Споживчий кредит, консолідації боргу кредиту, фірми венчурного капіталу
    кредити, кредитні освіта, кредити або позики за будь-якої причини. "Ви
    кредит для оплати боргів, ви зіткнулися з фінансовими проблемами і потребують
    кредит? Будь-яка зацікавлена Кандидати повинні повернутися до мене по електронній пошті:
    benardloanhomes@aol.com
    Для отримання додаткової інформації на нашому кредиту program.and
    відправка інформації, представленої нижче
    Інформація повинна містити:

Ваше ім'я .................................
    Сума кредиту необхідно :.......................
    Термін кредитів .............................
    Номер мобільного телефону :........................
    Мета кредитів :..........................
    Щомісячний дохід ............................
    Назва (г-н пані доктор і т.д.): .........

Електронна пошта: benardloanhomes@aol.com
    Існує нічого втрачати, крім своїх боргів і фінансових проблем?
    Mr.Bernard Harry
  • Loan Offer

Heeft u leningen nodig voor zakelijk of persoonlijk gebruik? Wij verstrekken leningen in verschillende valuta met een betaalbare rentevoet van 2%. Ons bedrijf streeft naar het verlenen van uitstekende professionele financiële diensten. Neem contact met ons op om je aan te melden Hier op onze pagina of via e-mail: (robertokennety@gmail.com) voor meer informatie ..

Bedrijfsnaam: Roberto Loan Service
    E-mailadres bedrijf: robertokennety@gmail.com
  • Heeft u een dringende lening nodig om een bedrijf te starten

Hallo meneer / mevrouw,

Heeft u een dringende lening nodig om een bedrijf te starten, of heeft u een lening nodig om te herfinancieren, heeft u een lening nodig om schulden af te betalen? Heeft u een lening nodig om een auto of huis te kopen? Zo ja, maak je geen zorgen meer, wij bieden alle soorten leningen tegen een betaalbare rente zonder kredietwaardigheidscontrole !!! neem vandaag nog contact met ons op via e-mail: sabinhelps@gmail.com whatsapp op +79267494861

Dank je.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld