bmr prik

• he,

onze dochter is nu 10 maanden en ik ben aan het overwegen om de bmr prik over een paar maanden niet te laten geven.

heeft nog iemand dat niet gedaan. wat waren jou argumenten?

heeft iemand er bewust wel voor gekozen? en waarom?

ik wil graag een wel overwogen beslissing maken.

groetjes trui
  • waarom wil je die prik niet laten geven,vraag ik mij af!!!

je moet mij niet verkeerd begrijpen he,maar ik snap nooit waarom mamas sommige kindjs geen prikjes willen geven,waarom zijn die prikjes er anders vraag ik mij dan af!!ze kosten niets,en stel dat je kindje wel ziek wordt,,zal jij je het jezelf dan ooit vergeven dat je het prikje niet gegeven hebt??wat is voor jou de reden dan je het prikje overweegt niet te laten geven!!daar ben ik wel eens benieuwd naar!!!!ik heb zoiets die prikjes zijn er omdat die ziektes er dan ook zijn,,,als die er niet waren dan waren die prikjes er ook niet!!!!!

xxjes baby2.gif
  • Net als anoniem benieuwd waarom je twijfelt.
  • Hoi Trui,

Hier heeft Marie de BMR-prik niet gehad. Als je verder op dit forum even zoekt, vind je een topic waar er ook al over dit onderwerp gediscussieerd is. Er staan voor- en nadelen op.
    Even heel kort mijn argument: het gaat hier om onschuldige kinderziektes die ikzelf ook heb gehad en waar ik niets aan heb overgehouden. Vaccinaties kunnen ook zware gevolgen hebben, als je kind verkeerd reageert en op lange termijn is er nog niet veel geweten over gevolgen en immuniteit. En ja voor meisjes is het belangrijk dat ze antistoffen hebben voor rubella, maar dat kan een vaccinatie ook niet garanderen. Daarom kies ik ervoor om mijn meisjes in hun tienerjaren te laten testen en eventueel dan te laten vaccineren voor enkel rubella.
    Dit is mijn keuze, je moet zelf weten wat je ermee doet. Veel succes met het besluit!
  • Hé Truitje,
    Heel goed hoor dat je hier over nadenkt. Zoasl de schrijfster van het berichtje hiervoor ook al aangaf, zijn er ook 'tegens' op het laten vaccineren voor relatief onschuldige aandoeningen. Ik had een dergelijk gesprek met een arts (ook ik wilde een vaccin aanvragen voor iets), die me 3 kwartier heeft uitgelegd waarom het zo verschrikkelijk belangrijk is voor het imuunsysteem van die kleintjes om af en toe gewoon eens ziek te mogen zijn. En iedereen zich maar afvragen waarom kinderen steeds vaker allergieen en overgevoeligheid hebben voor het een of ander...
    Er schijnen fases te zijn in het verdedigingsmechanisme van het menselijk lichaam. Die vaccicaties vormen alleen maar een blokkade voor het oplopen van een ziekte in fase een. Maar daardoor leert het imuunsysteem dus niet een ziekte te bestrijden (fase 2), omdat het dat simpelweg niet hoeft te doen. Het effect van vaccinaties is dus ook dat je het imunsysteem niet toestaat zich volledig te ontwikkelen.
    Dus als een ziekte relatief onschuldig is, laat ze het dan vooral lekker krijgen. Het is niet fijn, maar wel het gezondst! Bovendien zal je kindje sterker zijn als het imuunsysteem eens een keer echt moet knokken. En uiteindelijk weegt een keer extra ziek zijn als kiind niet op tegen een sterk imuunsysteem op langer termijn natuurlijk.
    Heel goed dus van je dat je even iets verder kijkt.

Groetjes,
    Annabel
  • Ook ik heb de bmr-prik niet gegeven. Hoewel het hier om relatief onschuldige kinderziektes gaat is de bmr-prik het instabielst en gevaarlijkst. Persoonlijk neem ik dus liever het risico dat mijn kindjes de ziektes moeten doormaken dan dat e iets oplopen van de vaccinaties.

Mijn redenen om de bmr-prik niet te geven:

- onvoldoende objectief wetenschappelijk onderzoek (resultaten zijn vaak ongelooflijk positief of negatief, afhankelijk van wie het onderzoek gefinancierd heeft).
    - onvoldoende objectieve info (ook hier weer extreme "opinies" weinig onderbouwde argumenten).
    - het feit dat zowel adhd als autisme mss veroorzaakt worden door vaccins brrrr.
    - onlangs nog op national geographic: baanbrekend onderzoek dat uitwees dat mazelen een grote invloed heeft op het opbouwen van ons immuunsysteem en het voorkomen van allergieen.
    - onlangs nog op canvas: de mogelijkheid dat bmr aanleiding kan geven tot vitD tekort en hersenbloeding oftewel "shaken child syndrom" (Vind je het niet gek dat alle kinderen nu opeens een vitD en K tekort blijken te hebben terwijl vroeger geen enkel kind een supplement kreeg bij de geboorte?)

En van VEEL te dichtbij meegemaakt: Mijn neefje is bijna overleden aan een antifylactische shock als gevolg van zijn vaccinatie.

Voor mij zijn dit redenen genoeg. Maar ik vind ook dat iedereen het voor zichzelf moet uitmaken... het is een van de eerste zware beslissingen die je ipv je kindje moet nemen, en er zullen er nog veel volgen.
  • Hoi,
    Ik las dat er gezegd werd dat een kind misschien van een BMR prik autistisch kan worden of ADHD kan krijgen.
    DEze aandoeningen krijgen kinderen niet, daar worden ze mee geboren.
    Dus die prik zal daar echt geen effect op hebben.
    Autisme en ADHD zijn aangeboren hersenaandoeningen. Voordat mensen gaan denken o jee straks krijg ik kind met autisme. DIt is dus niet waar.

Groetjes Patricia
  • Autisme wordt veroorzaakt door een verstoring in de ontwikkeling. Dit kan een genetische oorzaak hebben, of een oorzaak in de omgeving wanneer er bijvoorbeeld gedurende de zwangerschap iets mis is gegaan. Maar ook na de geboorte kan autisme ontstaan. Bijvoorbeeld door infecties, bijvoorbeeld hersenvliesontsteking of bloodstelling aan bepaalde toxische stoffen. Het is dus wel degelijk zo dat autisme niet aangeboren hoeft te zijn, in tegenstelling tot wat in het bericht hierboven staat, al betreft het maar een klein deel van het aantal gevallen.
    Een relatie tussen autisme en BMR is echter niet heel waarschijnlijk en is voor als nog niet aangetoond.

Groetjes,
    Annabel wave.gif
  • Over de oorzaken van ADHD wordt nog veel onderzoek gedaan. Naast genetische en aangeboren oorzaken, vermoed men dat allergien en factoren in de voeding kunnen bijdragen in het onstaan van ADHD. Ook hier geldt weer: niet uitsluitend aangeboren.

Groetjes,
    Annabel wave.gif
  • dank jullie wel allemaal,

ik heb op het forum zitten zoeken en ik heb genoeg info gevonden. ik ben er nog niet helemaal uit maar ik neig naar niet vacineren.

het grappige tijdens mijn zoektocht vond ik dat je heel veel info kan vinden over waarom je het niet ,moet doen en vrijwienig info over waarom je het wel moet doen. ze zeggen dan gewoon dat het goed is voor je kind en praten op je schuldgevoel in. "je wil toch niet dat je kind ziek wordt" vind ik toch wel zon vreselijk argument. tuurlijk wil ik dat niet, ik laat mijn meisje niet onnodig kreperen hoor! maar ik wil ook geen zwak gemaakt, allergie rijk kind. ik zou mijn kind ook niet om de haverklap een antibiotica kuur geven als dat niet echt nodig is. daar wordt je alleen maar vatbaarder van...

het is echt weer zon onderwerp waar heftige reacties op komen...

groetjes trui wave.gif
  • Ben even niet ingelogd. Maar wou mijn vorige reactie even verduidelijken: Ik zei niet dat er een verband IS tussen autisme, adhd en vaccinaties... ik zei enkel dat men bezig is met onderzoek naar een eventueel verband.
    In de VS, waar kinderen onmiddelijk na de geboorte een vaccinatiecocktail krijgen, is er een onderzoek geweest waar een mogelijk verband gevonden was, maar dat is dus nog steeds bezig, geen sluitende resultaten dus.

Truitje, redenen om het eventueel wel te doen zijn vooral

- het sociale principe: ziektes kunnen enkel worden "uitgeroeid" (de oorspronkelijke bedoeling van vaccineren) als iedereen er aan meedoet.
    - Angst voor eventuele bijwerkingen van ziektes.

Ik wil mijn mening echt niet opdringen hoor, en open informatie over het onderwerp is ook zoooo moeilijk te vinden! En natuurlijk wil geen enkele mama dat haar kindje ziek word. Nu, mijn zoontje heeft allergisch eczema, hij is allergisch aan eieren en citroenzuur en of e330. Ik geef borstvoeding, eet zo gezond mogelijk, wij roken niet... dus je kan nog zo gezond doen, soms hebben ze het toch.
    Ik ga de bmr zeker niet geven, maar weet ondertussen dat dit, net als BV geven, geen vrijbrief is voor geen allergieen...

Wel vind ik dat er heel weinig gericht onderzoek bekend is in verband met vaccinaties. Uiteindelijk worden kinderen zo'n 50 jaar op grote schaal gevaccineerd, en 1 generatie is dus heel kort om eventuele bijwerkingen te beoordelen. De natuur heeft er miljoenen jaren over gedaan om ons immuunsysteem te perfectioniseren, het is een ongelooflijk complexe materie... en omdat wij er 50 jaar mee bezig zijn gelooft iedereen dat het "veilig" en zonder bijwerkingen is...

Succes met je beslissing.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld