Baby ziek, opnieuw en opnieuw en opnieuw

• Baby ziek, opnieuw en opnieuw en opnieuw

Mijn zoontje is in zijn prille leventje al meer ziek geweest dan gezond. Het begon toen hij bijna 4 maand was (net voor hij naar de crèche ging) met RSV en het stopt niet. Voordat hij 4 maanden was had hij enorm veel last van krampjes dus hij heeft zijn deel miserie en pijn al gekend.Nu is hij bijna 1 jaar. Hij heeft al 3 keelontstekingen, 2 oorontstekingen, 1 urineweginfectie en ontelbare luchtweginfecties/verkoudheden gehad. Ze wisselen elkaar constant af. Ene week zijn het zijn oortjes, weer erna zijn keel, daarna begint hij weer te hoesten/snotteren wat ook weer weken aanhoudt, enz. Ik denk dat het langste dat hij eens "ziektevrij" geweest is een periode van 6 weken moet geweest zijn. Dat was rond mei/juni. De rest van het jaar is hij bijna onophoudelijk ziek. Nu heeft hij weer hoge koorts en moest hij gisterenavond overgeven. Deze namiddag dus alweer naar de dokter om te kijken waar het vandaan komt. Ik denk dat ik zeker al 30 keer naar de pediater geweest ben met hem in zijn korte leventje.

Zijn er nog mensen die dit herkennen. Is dit nog normaal? 1 dagje crèche en hij heeft het telkens weer zitten. De dokters hebben zich nog niet echt uitgesproken over de hoeveelheid infecties dat zijn lichaampje al heeft moeten bestrijden... Ik hoop dat er niets onderliggend aan de hand is. Maar misschien maak ik er meer van dan nodig.Aangepast door Babette9 op 20/09/2017 14:02
  • Hallo Babette,

Ik herken het wel hoor! Ons zoontje heeft ook al ongelooflijk veel infecties en kinderziekten gehad. Zijn zwakker punt zijn de oren. Nog voor zijn eerste verjaardag werden de eerste buisjes geplaatst en zijn poliepen geschraapt. Hij had constant oorontstekingen, perforaties, snotneuzen etc. Dan geeft hij verder ook de waterpokken gehad, tweemaal het rotavirus, eentje met opnamen en tweemaal heel licht RSV, keelontstekingen, en ook elke winter goed de griep. Nu is hij twee en half en sinds het begin van het jaar is het al veel minder. Buiten de griep, twee virale infecties en nueen loopoor is het een rustig jaar geweest.
    Wij hebben ons daar natuurlijk ook wel zorgen om gemaakt. Maar het is toch helemaal goed gekomen. Ik hoop alleen dat nummer twee minder vaak ziek is. Ik zie het bij vriendinnen ook hoor, een kindje zelden ziek, een ander kindje bijna constant. Ik denk dus echt wel dat het normaal is. Hun immuunsysteem moet zich nog helemaal opbouwen. En in de crèche komen ze natuurlijk constant in contact met virussen etc.
    Als je je echt grote zorgen maakt, bespreek het dan eens met je kinderarts. Dan voel je je misschien toch wat gerustgesteld?

Ik begon na verloop van tijd ook heel.erg aan mezelf te twijfelen hoor. Bij ons kwam er bij dat hij een slechte eter en drinker en slaper is, dus dat maakte het er niet gemakkelijker op. Dat hangt natuurlijk allemaal wat samen, maar echt goed eten en slapen doet hij nog niet wink.gif ik hoop nu vooral dat hij eens in de kleuterklas minder vaak ziek zal zijn omdat hij toch al wat gehad heeft smile.gif
  • Ik herken het ook.
    Geboren en maagspoelingen
    Nog geen maand en hersenvliesontsteking.
    Ph meting voor ernstife reflux
    Gastro voor slokdarm te bekijken.
    11weken en rsv 2weken opname
    In het ziekenhuis rota opgedaan.
    Daarna de 1ne lucht infectie na de andere.
    Kiné aan huis daarvoor.
    Oorontstekingen alsof ze in uitverkoop stonden.
    Oh te veel om op te sommen eigenlijk.
    Hij is maanden aan een stuk ziek geweest en het was een huilbaby
    Nu is hij 7 en kern gezond.
  • Bij dochter op de opvang was er ook zo een kindje. De kinderarts heeft toen tegen die mama gezegd: stop met werken, dit kind kan dit niet aan....

Klinkt heel hard, maar dat kind had NUL immuun systeem en elk virus dat voorbijkwam, nam ze op. Mijn neefje was ook zo. Elk banaal virusje werd hij heel ziek van. Kreeg zelfs baxters in ziekenhuis met antistoffen enz. Ondertussen zit hij in het 2e lj en is hij best ok, niet meer ziek dan een ander en sportief enz...
  • Ik heb onze zoon ook 3maand mater dan voorzien naar de opvang moeten brengen.
    Onbetaald bijgenomen destijds.
    En mijn uren ook aangepast waardoor hij niet meer iedere dag naar de opvang moet.
    Soms heb je idd geen keuze .
  • Herkenbaar...
    Ik zat de eerste jaren méér in het ziekenhuis met mijn zoontje of op mijn werk.
    Mijn dochtertje moet binnenkort ook starten in de crèche en neem nu tijdskrediet op (deeltijds) om eventuele problemen op te vangen.

Het is zwaar, maar het gaat voorbij

Sterkte!
  • Bedankt voor jullie reacties. Blij dat ik niet alleen ben met mijn zorgen wink.gif.
    Mijn zoontje gaat meestal maar max. 3 dagen per week nr creche. Ik ben 1 dag thuis en mijn man werkt in shiften dus dat helpt ook.
    Hoe minder hij moet gaan hoe beter! Maar hij wordt er wel een sociaal manneke door en dat is leuk om zien.

Ik hoop dat we de winter doorkomen met enkel onschuldige NKO probleempjes en zonder ernstige ziektes. Dan ga ik al blij zijn wink.gif.
    Ik bereid me alvast mentaal voor 🙈
  • Dag Babette,

Hier net hetzelfde verhaal. Onze meneer is nu 2,5. Ik heb uiteindelijk op 2 jaar een superuitgebreid onderzoek gedaan en daar bleek tot op heden niets uit (gelukkig). Er zijn twee dingen die we nog niet hebben uitgesloten. Maar: ik ben gestopt met lactose te geven als test een half jaar terug. En wonder boven wonder: gedaan met zoveel slijm, flinke stoelgang nu EINDELIJK, bijna niet meer ziek. Om die reden heb ik geen testen meer gedaan. 100% ben ik niet zeker. Maar nu ik heb lactosevrije melk geef voelt hij zich echt veel fitter. Proberen waard?
  • Kan lactosevrije melk virale infecties verminderen? Momenteel wel niet echt het gevoel dat hij slecht reageert op lactose.
    Mn mannetje krijgt morgen zijn BMR vaccin. Net nu hij alweer een lelijke hoest heeft sinds gisteren. Ik hoop maar dat hij niet TE erg gaat afzien want zijn weerstand is al beneden alle peil. Ik heb er enorm veel stress voor en voel me verschrikkelijk dat ik hem dit moet aandoen. Ik zou het liever willen verplaatsen maar hij is bijna nooit 100% gezond.

• Hallo iedereen,

Ik kom hier efjes spieken en reageren omdat we intussen ook met ons handen in het haar zitten.
    Onze zoon (15maanden) is ook al meer ziek geweest dan gezond.
    Om effe een korte schets te geven: op 4w vermoeden KMA;bloedtest positief
    Sindsdien de 1 melk na de andere geprobeerd en uiteindelijk was hij goed met novarice.
    Op 11 maanden mocht hij van de KA naar soya groeimelk.
    Van zodra de groeimelk gestart stond hij vol huiduitslag en krabte zich overal open. Testen in bloed op andere allergieën waaronder soya waren verstoord en doorgestuurd voor huidtesten. Enkel positief op berk.
    Dus sindien introductie koemelk wat vrij goed gaat.

Maar sinds hij 8 weken is zijn we echt op de sukkel.
    Luchtweginfecties, valse kroep, ooronstekingen, rsv, huiduitslag, hoge koorts telkens opnieuw.
    Vaak met een interval van amper 8 dagen.
    Intussen zijn zowel papa als ik onze job verloren omwille van het vele sociaal verlof en opnames.

Op amper 5 maanden tijd deed hij 6 ooronstekingen waarvoor hij telkens antibiotica diende te nemen.
    Buisjes laten steken op 14 maanden en 2 weken loopoor gehad met 2 verschillende antibioticas omdat het niet stopte.
    Waren die over dan sukkelt hij in een andere "virale infectie"
    We zijn intussen 1 maand elke dag aan het puffen. Eerst ventolin en 10min erna Qvar want flixotide helpt niet.
    Bon, dit allemaal gezegd zijnde. Ik weet eigenlijk niet wat ik specifiek hierop kom vragen. Ik wou denk ik even mijn hart luchten.
    We zijn op 23/3 langsgeweest bij de KA voor koorts 39,5° en meer..
    Bloedtesten waren negatief op bacteriele infectie en snottest voor griep en rsv en onstekingswaarde was normaal. Dus terug viraal kreeg ik te horen.
    Nu amper 7 dagen laten (1 apri) zijn we alweer 2 dagen opweg met koorts 39,5°.
    Bij de laatste consultatie sprak de KA om een mucoviscidose test te doen en een ph metrie om te zien of er dikwijls zuur vanuit zijn slokdarm zijn luchtwegen infecteerden.
    Ze was eerst van plan 4w antibiotica voor te schrijven maar dat heeft ze uiteindelijk (na overleg met haar collega) afgeblazen.

Ik weet gewoon niet meer wat te doen.
    Financieel lukt het niet om huismoeder te zijn (maar nu is hij 2 weken niet naar de crèche en toch terug ziek) maar werken lukt ook niet gezien ik hem bijna dagelijks vroeger moet ophalen omwille van hoge koorts.
    Verder is hij een zeer happy kind die goed ontwikkelt. (zitten op 7m, kruipen op 8m en rechttrekken, los stappen op 10m,kan al enkele woordjes en verstaat heel goed wat je zegt)
    Zijn er ouders die zich hier toch iet wat in herkennen waarbij er dan toch 1 of andere verklaring was voor het vele ziek zijn en steeds hoge koorts.
    Ik krijg echt het gevoel alsof ik iets misdoe ofz sad.gif
  • Hallo,

Hier met beide jongens toch ook al wat voorgehad.

De oudste wass in maart geboren en hij heeft echt bij het minste hoge koorts, zelfs die eerste zomer al. En hij heeft vanalles gehad. Dubbele oorontstekingen, waarvoor op 11 maanden buisjes en opnieuw op 20 maanden. Af en toe nog een loopoor. Dan virale infecties, elke winter griep, de windpokken, tweemaal rota infectie met één opname ondanks vaccinatie, ontelbare virale infecties. En dat allemaal op 2 jaar tijd. Sinds zijn tweede verjaardag is hij erdoor. Ik moet ook wel zeggen dat hij bij het krijgen van tanden al hele hoge koorts kan maken. Vooral bij de kiezen is dat heel erg geweest en toen was hij 16-18 maanden. De laatste is nu pas doorgekomen met opnieuw hoge koorts. Daar hebben ze ook wel wat snotjes van. Dus is dat misschien nu de aanleiding van de koortspieken? Misschien is je zoontje ook gevoelig en maakt hij gemakkelijk koorts aan? Wij zijn ook heel vaak moeten thuisblijven met hem.

De jongste, daarmee zitten we nu aan de 4e oorontsteking (driemaal beiden kanten, nu enkel één kant) op vier maanden tijd, hij is er bijna 7 maanden. Rond zijn vier maanden is hij gedurende drie weken ook continue ziek geweest. Vier verschillende virale infecties na elkaar. Gelukkig was ik toen zelf nog thuis en kon ik hem opvangen.

Ik vrees dat het gewoon zo is en dat er niet veel aan te doen is? Het meeste is toch al uitgesloten bij je zoontje? Ik moet wel zeggen dat de oudste sinds hij naar school gaat nog amper ziek geweest is, alle zelfs sinds zijn tweede verjaardag eigenlijk. Ik vrees dat hij er zal mmoeten uitgroeien? Maar ik begrijp dat je je hierdoor vragen stelt of je het wel goed doet. Ik hoop dat hij er binnen een paar maanden uitgegroeid is!
  • Als je kindje veel oorontstekingen doet, moet je eens langsgaan bij de osteopaat. Die kan dat heel goed behandelen! Wij hadden ook een kind dat héél veel oorontstekingen deed. Na 2 behandelingen bij de osteopaat is het nooit meer terug gekomen.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld