Baby op neonatale

• Baby op neonatale

Eyla dames,
    Men zoontje is op maandag 11 december geboren via keizersnede. Hij ligt al vanaf toen al op neonatale.
    Hij heeft een heel zeldzaam syndroom bartter, waardoor de nieren teveel natrium, kalium en chloride scheiden.

Hoe ga je om met je kindje dat op neonatele ligt, ik heb het emontioneel enorm zwaar. Want de laatste weken zijn een rollercoaster geweest.
    Hoe hou jij je sterk? Ook voor mijn dochtertje van 3 jaar?

Groetjes
  • Lieve Finu, een dikke proficiat met de geboorte!! Een kindje op neo is verschrikkelijk.. mijn zoontje is 8 weken te vroeg geboren en heeft ook bijna 4 weken op neo gelegen. Ik vond het een verschrikkelijke periode, alle dagen op en af naar het ziekenhuis.. het is mijn eerste kindje dus ik kon al mijn aandacht aan hem geven, met een kindje thuis is het allemaal nog zoveel moeilijker want dan moet je zorgen dat voor hen ook alles door blijft gaan..
    Ik hoorde andere mama's die tijdens de schooluren naar neo kwamen, dan s avonds samen thuis eten en achteraf 1 vd 2 nog eens naar neo komen terwijl de ander bij t oudere kindje blijft.
    Wij vonden uiteindelijk wat routine (al went het nooit) en waren eind mei dolgelukkig dat ons zoontje naar huis mocht. Achteraf heb ik wel nog een grote weerslag gehad want het is echt niet niets..

Hoe gaat het met je baby'tje en met jou?
  • Mercikes voor je reactie.
    Ik ben effectief van plan om tijdens de schooluren te gaan, maar moet wel buiten de spitsuren naar ginder gaan.
    Want ons zoontje ligt int Erasmus ziekenhis te Anderlecht en wij zijn van zaventem... is dus ni bij de deur.
    Gisteren had hij nog ern baxter m, vandaag niet meer. Hij heeft nu wel een sonde gekregen want hij moet meer melk binnen krijgen dan dat hij eigenlijk kan... maar is nu meer uitzoeken welke hoeveelheden het beste zijn voor hem, zodat hij niet nog meer vermagerd.
    Voor de rest doet hij het goed.

Goch ik heb het eerder emotioneel zwaar, dat ik thuis ben en hij niet met mij is.

Maar we blijven positief, hij wordt er goed verzorgd. Dat is het belangrijkste op dit moment.
  • Hoi,

Proficiat met je zoontje. Is er geen psychologe op de neonatologie, die kan je misschien wat raad geven, je zal heus niet de enige zijn die op zo n moment het emotioneel wat moeilijk heeft.
    Geniet toch wat van deze tijd ze zijn vlug groot
  • Hey Finu! Dat is idd ook heel erg zwaar, ik heb denk ik iedere avond in mn bed gehuild heb.
    Als ik nu 1 ding tegen mezelf kon zeggen, zou het ook zijn dat ik wou dat ik meer genoten had van zijn eerste weken. Ook al is het niet zoals gepland, dit zijn de eerste weken van je zoontje zn leven. Mijn zoontje was nog maar 1 week thuis toen hij al 1 maand werd, en ik vond dat toen zo irreëel want hij was toch nog maar 1 week bij mij..
    Dus ondanks alle zorgen en stress, probeer er toch ook van te genieten. Dikke dikke knuffel! Die weken waren echt de ergste van mn leven!
  • Dank jullie wel voor jullie reacties!
    Ik denk wel dat er een psychologe is, maar heb ze nog niet gezien.

Nou ik ween ook wel elke dag, als ik om iets lach of mee zing met een liedje, voel ik me zoooo schuldig erna...
    Ik weet het het klinkt zo stom, maar toch is het zo.

Ben na 16uur nog is geweest, hij deed het enorm goed en zijn waarde waren al goed gestegen... nu hopen dat hij stabiel blijft en snel mee naar huis mag. Als ik bij hem ben kan mijn dag niet meer stuk... 1x thuis ben ik weer somber... maar moet me sterk houden.

Dikke kus en knuffel 💋
  • Heej Finu! Hoe gaat het ondertussen met jullie?
  • Eyla,

Sorry dat ik zo laat antwoord.
    Maar hij mocht na 3 weken mee naar huis.
    Hij doet het heel goed, maar hij wordt goed opgevold door de pediaters ivm zijn nieren.

Hij is nu een flink boeleke, hij drinkt enorm veel.

Dus ben enorm blij dat hij het zo goed doet.

Dikke kus

Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld